Skepnader i stjärnklara vinternatten

Advent…
stjärnor poppade upp i fönster här omkring redan för tre veckor sedan… det är lite kul faktiskt… ungefär som pensé-hetsen om våren, börjar en liksom... så är strax varenda jävel igång med fönsterputs o staaagar =)))
Myysigt är det hursomhelst tycker jag och det hör till.

 

Förresten,
har ni noterat att det finns en ohygglig massa glöggsorter? Vit, gul, röd, saft, lättvin, vin, spetsad, lingon, vanilj, äpple, chili, choklad, cognac, mandarin, skumtomtesmak o fan o hans gammla mormor… Nä! kanske inte skumtomtesmak men mååånga varianter paraderar på hyllmetrarna. Yr blir jag av mindre, kan såklart heller icke bestämma mig och velig som få faller man omkull utan att ens smakat.
Glögg framkallar halsbränna har jag märkt - det är synd.


Gråben gillar snön,
och racar raketrundor i hastigheter snabbare än ljusets, ja han rusar så till den milda grad att grisknorren hans till svans blir fullständigt rak och siluetten antar annorlunda skepnad… Haha, det är så sött och jag ler ända in i mitt hjärta när jag ser honom som en svart pil i den snöflingesinglande vinterkvällen.
-Wrooom och Tjohooo!

Sorgfri som få,
man borde lära sig av honom,
livet leker ju,
remember?

 

 

Igår,
gick årets julfest av stapeln,
på Wallmans
go mat o kul underhållning.

Efteråt - salsa på Söder, deee ni ;))) så glad man kan bli av sådan musik!
Nu kan ju en annan inga salsasteg överhuvudtaget men vad gör det? Aaaallt går ju som bekant, utom små, små barn och tennsoldater.
Obligatorisk, flygande inspektion by night av Stortorgsjulgranen hann vi också med.

*fnitter o fniiiiiiiiiss i vinternatten piggar upp
och neeej,
vi var inte alls så suddiga som på bilden!
...inte vad jag minns i alla fall ;)
Iphone o tumvantar ,,,

och
på tal o vinternätter o mörker,
på Saras sida kan man tävla om en fin reflexväst för vovvar! brukar inte ha tur men tar man inte chansen...
Kolla här:

 

Hepp!

Kommentarer
Postat av: Ann

Åh, du skriver alldeles för sällan ju. Mitt i prickbeskrivning av julhetsen. Här kommer saker och ting upp efter hand, eller inte alls :)

Ang glögen så är fan i mej Blossas vanliga vinglögg bäst. Smakar som glögg ska smaka. Ta en novalucol eller två innan så slipper du halsbrännan.

Det hade varit kul att träffa din galna hund nån gång :) Kram

2010-12-05 @ 11:24:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Ann

PS jag är otroligt avis på din tecknarförmåga.

2010-12-05 @ 11:26:06
URL: http://[email protected]
Postat av: skogsnuvan

Det var på tiden att du skrev lite. Här tittar man dag på dag men inget nytt men nu så...... Jag är också väldigt danssjuk men som du vet är jag fången hos kung Bore och kan inte åka någonstans på grund av kylan. Deppad kan man bli för mindre. Glögg är bäst som glögg ska vara tycker jag. Har provat nymodigheter men gått tillbaka till vanlig gammal Blossa vinglögg. Smakar liksom mer jul.

Önskar dig en god jul med lagom med snö och lagomt kallt. Jag för min del önskar mig en grön jul med en rejäl tö och varmgrader.

2010-12-06 @ 08:13:42
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Förstår att allt gått bra i år... alla stakars adaptrar verkar ha funnits kvar!



Känns rätt skönt att jag inte dricker glögg (heller)... hade fått kramp annars när man skulle behövt välja.



Mysig bild på er under granen, så klart beror suddighet på tumvantarna. Men det finns Iphone-vantar har jag sett på fb idag. Tips till den som tog bilden kanske!?



Håller tummarna för dig gällande utlottningen, riktigt fin är den!



Kramizar

2010-12-07 @ 23:50:59
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Christina

Suverän teckning av raket-pumi i snö :-D

2010-12-08 @ 16:28:59
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: Bea

Vi gillar verkligen glögg i vår familj och i år kom ju en ultimata glöggen: Blossa guldglögg med saffranssmak. De som kan allt om glögg och vin hyllade inte precis denna guldglänsande flasak men inte förslräckte det oss, smaken är ju bekant som baken, delad. Sagt och gjort, mannen i mitt liv förhandsbeställed de gyllene dropparna på systemet, SMS kom och mannen ilade iväg och hämtade dyrgripen. Nu var vi taggade ska ni tro, flaskan öppnades, dropparna mättes upp i glasen, värmdes ( i micron- inte helt i klass med resten av arrangemanget ..) och nu var det dags för provsmakning. Tystnaden var stor efter första klunken, inte pga av dess godhet utan för att man funderade på om man kunde smyga ut i köket och spotta ut eländet. Nu sitter vi här med tre oöppnade flaskor. Kan man ge bort dem till någon man inte tycker om kanske.... eller är det för elakt så här i jultider???

2010-12-12 @ 19:01:02
Postat av: Sara

I detta hemmet gillar vi glögg kanske inte hundarna men jag ;) Men vanlig hederlig glögg ska det vara utan konstiga smaker.

Underbar teckning av raket Pumin kanske skulle anlita dig som tecknare till mitt Pumi tryck :)

2010-12-12 @ 21:47:24
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: mimio själv

Premedicinera, ja just det Ann, tänkte inte på det... en träff får vi se till att ordna, det vore skoj! =)

Skogsnuvan, ja dansa mår själen bäst av! Hoppas du får en mild vinter.

Helene, Ajfånvantar, det borde jag förstått att det fanns. Får ge fotografen sådana i julklapp ;) Jupp alla adaptrar fanns i år =))

Christina! Tack, tack komplimang av självaste mästarinnan... den värmde ska du veta

Bea, hahaha vilket antiklimax! ge bort möget, det hade jag gjort, finns säkert någon som gillar saffransglögg ;) annars kan ju de ge vidare flaskan och så vidare och så vidare hahaha

Sara, javisst jag ställer upp, det är bara att höra av sig. Pussa Pumisarna! =)

2010-12-14 @ 09:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0