Barca om hösten...

Niño träning...
blir det inte mycket med nuförtiden, livet… kommer liksom emellan … vad kan jag säga, kanske att party-tricks medan maten förberedes icke är att förakta.
Pang!
o Gråben kastar sig på rygg med enastående dödssprattel. Han kan, min fine, fiiine kille :)

här är ett annat Paradnummer...

 

 

Har jag förresten berättat att jag var hos optikern i somras?
Inte?
jominsann,
förfallet gick till en suddig gräns och ett par läs-glojärn blev alldeles nödvändigt även för lilla mig... trodde länge att jag på något vis skulle slippa undan, men tiden går, inget går att göra, sånt är livet och man e glá man får hänga med :)

...fick låna hem fyra mer eller mindre fula bågar från optikerbutiken på prov och sambon vek sig av skratt! Det är någon sorts Hässleholmsk humor, totalt obegriplig för utsocknes...
antingen såg jag ut som Svennis, ja, den gamle fotbolls-förbundskapten alltså, eller fick jag labratorieassistent-i-skyddsglasögonlook allt enligt sambon. Tja, vad välja med den hejarklacken? det fick bli Svennisstuket, sådana utan järn om glasen ni vet... Hmm... nä inte är det kul att vara beroende och värre lär det väl bli, efterhand.

 

Var i Barcelona en vecka hos sonen =)))



Tänk en vind,
mjuk som en smekning, tänk klänning utan att frysa trots det är midnatt i oktober...
Det är absolut enklare att leva i värme...
När vi kom hem, hit, till den djävulska snålblåsten snörptes liksom känslorna av direkt, det blir fullt upp med att hålla värmen... gäller att parera liksom, jag hatar att frysa! man rotar fram, ja ni vet, det stickade och virar in sig bäst man kan, det är bara att se glá ut! det finns värre saker, tror jag i alla fall?

Frukost
käkade vi på mysiga, inrökta, gamla fik i Gotiska kvarteren där vi också bor... bland smala gränder finns "håliväggenställen" överallt, jobbare kommer in och tar sig en Estrella (öl) sådär självklart vid halv tio, sedan iväg igen lika självklart.
Gamla fotografier pryder väggarna, svunna tider, annorlunda frisyrer, inredningen på pricken densamma bara annat folk... bardisken är sådär tjock o rejäl, kärnvirke tänker jag en präktig mittbit och sådär sliten som en disk blir efter att tusentals öl o kaffekoppar skickats fram o tillbaka över den medans seklen flugit förbi.
De gör goda "flöjtar", typ pain riche på fiket, ingnidna med färsk tomat, vitlök och så lufttorkad skinka, himmelskt! :) det gäller att passa på, när man biter till, skorpan skär rakt in i tandköttet.

Medelhavet är turkosblått o varmt...
till och med sambon tar sig ett dopp o DET säger inte lite!
Vi ligger på stranden och myser, vilar middag sådär någon timme på dagen... siesta, är en utomordentlig uppfinning! vi kollar-på-folk, det bästa av nöjen.

Det kommer ett ungt par,
de lägger sig närmast strandkanten.
De båda är så otroligt pedantiska att det tar en halvtimme bara att lägga handdukarna rätt... ni vet, tyngder på hörnen, räta vinklar och hamnade tre sandkorn på handduken, vilket det gjorde för det blåste jädrar i det den dagen, ja då började de om! ...Skaka skaka skaaaaka handdukarna och sedan måtta in nya räta vinklar o tyngder på hörnen igen...
Väskorna, måttas in till exakt placering mot handduken, skorna, sida vid sida på parad liksom ;)ja en farlig massa putsande o grejande...
Killen tog av armbadsuret, la det i väskans ytterfack o drog igen blixtlåset alltmedan tjejen på storartat vis lyckas med bedriften att byta till bikini UTAN at ta av ta av kläderna! Jössses vilket underhållningsvärde! de skulle bara veta.. ;)
Sent omsider och strax efter att de indiska försäljarna dragit förbi med sina haranger:
-Cola-Fanta-AquaBeeeeiiiiieeel-VellycoldBiiieeelll !
och efter allt joxande och efter de vikt kläderna fullständigt perfekt, ploppade de båda i sina headset i öronen och äääntligen drog de det där skönaste djupa andetaget som man gör när man är på plats o bara vill njuuuta, ni vet ögonblicket precis före...
..
...
....

,
just då,
i det där bästa av ögonblick...
...
...
kom VÅGEN!
och
spolade över all ordning!

jag kunde INTE sluta skratta
såklart!

=))

 

ja vi hade en mysig vecka i Barcelona! Här är bilder från Plaza Reial,
vårt favvotorg. Dit måste man minst två gånger om dan.

 

 

Var på CAmp Nou igen, haha ja man ränner fasen oftare där än på Olympia känns det som ;))

 

o på söndag... är det sista allsvenska omgången!
Måtte det gå vägen!
Heja Di Röe
;)

 




Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Så härligt att få fara till värmen ett tag.

Jag är precis som du. Fryser som attan den här tiden Man har inte vant sig och inte har man nog med kläder på. Jag har varit i skogen och suttit på kallstubbar så nu har jag blåskatarr. Inte kul kan jag bara tala om. Har inte haft det sedan jag var ung men motståndskraften är väl dålig efter harpesten

2010-11-03 @ 11:26:06
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Lika underbart inlägg som alltid :-)



Gråben verkar det inte gå någon nöd på... tricksa är han ju en verklig jäkel på.



Ha ha, strandupplevelsen kunde jag genom din berättelse nästan se framför mig. Tänk som det kan sluta!



Imorgon gäller det tjejen, tyvärr har inte jag lyckats fixa mig en biljett :-(



På återhörande!



Kramizar

2010-11-06 @ 16:39:18
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Annika

Hej!

Som vanligt en underhållande läsning, kanonfina teckningar. Din strandupplevelse hade jag gärna velat uppeva, en vecka i Barcelona skulle heller inte sitta helt fel.



Här är det fullt upp med alla hundar. Dynamit-Igor är son till Akinnaz Trazzla (Zappa är pappa till Trazzla) och Arnie Bohemia Vivace. Känns faktiskt ganska skönt att han inte är hos oss hela tiden, det är ett heltidsjobb att passa på honom :) men söt är han.



Ha det så jättebra

Vi hörs

Kram

Annika & hundarna

2010-11-07 @ 14:33:52
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Ann

MARIA !!! Inte visste jag att du bloggade. Så kul ! Och vilka underbara teckningar. Bilden på dig och Macke här ovan är så full av kärlek så att jag bara blir tårögd. Fin påg det :)

Nu lägger jag till dig i min lista och tänker kika in varje dag. Kram

2010-11-22 @ 17:45:18
URL: http://[email protected]
Postat av: skogsnuvan

Vill bara önska dig en trevlig advent. Björn o Magnus är på väg tillbaka till Helsingborg och det känns lite ängsligt för det verkar vara ett hemskt väder söderöver.

Här är det kallt 20 grader så det blir ingen julskyltning för mig iår. Fryser nog inomhus än värre om man ska ut.

2010-11-28 @ 12:00:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0