Oooh arabiska natt...

Ooolalaaa…
så himla, himla härligt…
det är …
att ha ett eget badkar! :o)
Jorrå,
nu har jag premiärdoppat blekfeta tantakröppen i mitt fina kar!
Började med att asa ner all sköns ljusstakar… både smide, silver och ”ära-vare-gud-i-höjden-dessa-har-jag-gjort-i-slöjdenalster i oljad fur”. De sistnämnda kom inte med för sin skönhets skull utan för att åstadkomma måånga ljuspunkter till mitt frosseri i källarvalven.

En tulpan,
från matbordet däruppe åkte med i ner, den fick nytt vatten om foten i ett mässings-blänkande loppisfynd – en Nordafrikansk (Tunisisk?) hamrad oljelampa med lock o tillhörande fat. Fatet har namnet Kjell lite taffligt ingraverat tillsammans med dadelpalmer o vackra orientaliska prickeliprick-mönster jominsann, redigt Alladinstuk på arrangemanget alltså.
Ett stooort hamnrat zinkfat från Ikea, har jag också, i parabolsize! Äntligen får man väl säga, fann det sin rätta plats, på italienska golvet framför tvättmaskinen med milt doftande ljus i sig… Ja, ja, jaa vaaackert blickfång! Fatet blir som en stor härlig reflektor! Sååå grannt. Sambon fattade aldrig varför jag köpte det där zinkfatet? –Å vad ska du med det? sa han... Hrmppff... jag impulsköpa åhhnej! ...jag visste, långtinommig, att det skulle komma till pass och se, priset var bra och nu! efter fem år så… Tålamoood follk, tålamoood!
Ett glas rött fick jag också med mig, nytvättade tjocka handdukar husorganets kultursida med fotoreportage och så…
Plums! Plask!
...i baljan : ) )

Bene!
Moooolto bene …

Tusen-och-en-natt-känslan infann sig direkt, jag njöt i fulla drag… Ibland är livet särskilt snällt emot en.
Tvingade sambon att dokumentera spektaklet he,he motvilligt lämnade han fotbollssoffan och en stor kamp på skärmen,,, en Champion leuge-match till förmån för fotografering av mitt stora ögonblick var väl inte så farligt, eller hur?
När fotosessionen (läs två hastigt skjutna foto med kameran från höften...) var till ända och kärleken var på väg tillbaka upp till favoritämnet slängde han ur sig, min egen energiminister, att jag inte borde ha så jädransmycketvärme på i golvslingorna. OM, jag händelsevis inte var sugen på fler kärnkraftverk!
Nä, just det.
Det vill jag ju inte ha, och det vet han, men medge att det ändå är skönt om fötterna med lite värme istället för iskalla källargolv som gör en totalt stel till både kropp o själ…

Medan moi njutande guppade bland badskum funderade jag på kärnkraften…
och på Kjell…
vem var han, Kjell? En berest sjöman… kanske pirat? nä förresten så heter inte pirater.. Lever han… tiden är kort… Minns han sin Alladinkanna med fat? kanske fick han den i present, fint inslagen av sina barn, barnbarn eller av sin käraste… Köpte han den själv?…  Tänk, om han visste att den fått nytt liv i vår fina Stattenakällare, en framträdande plats i fönsterkarmen med utsikt mot äppelträden… tänker på den som en gång hamrade fram mässingsprickeliprickmönstret... vem var det? Tänk om han visste att alstret kom till Sverige o Skåne… via… en loppis på vårt koloniområde...

Kultursidan mjuknade efterhand…
vattnet sögs liksom upp i tidningen från nederkanten gradvis och snart låg fotoreportaget liksom smetat över mina händer som papier-maché typ… fyrfärgsfotona började lösas upp och antog akvarellskepnad…
Nåja,
ett halvt glas vin senare gick jag upp och stängde av golvslingorna.
Snart kommer elräkningen och sambon har rätt. Det är knappt man kan äta nya wienerbröd utan att skämmas… bäst de ligger ett par dagar först liksom…
Frosseri är inte bra, en dödssynd.
Hursomhelst är Oooh-Arabiska-natt-rummet underbart och vi är nöjda.


Saknar redan jobbarna som var så trevliga och sjöng arior medan de arbetade. Härligt folk.
Förresten ska de fotografera vårt badrum och ha på sin hemsida! Hi, hi visst är det lite skoj? Men då ska inte jag vara med i plurret, jag looovar! ;o)


Lite mera interiör kanske?





Duschhörnan, urkass bild (ska bya ut den)  men den är ju som sagt ett skjut från höften, oj, vad säger jag? jag menar fotat i all hast.


Vov!
Nu, är det är jag, Niño-mannen, vid tangenterna.
Här kommer utlovat ”Hemlisavslöjande”!
Min matte…
ska vara hjälptränare på en valpkurs!!! Med start nu i mars…
Oj, oj, oj hur ska det gå? Hon skrattar nervöst när hon pratar om det och ikväll är hon är på meeting. Så jag lägger ut hennes inlägg, så det blir gjort och passar på att få ett par ord med ut i sajbern.
Ny vår,
nya utmaningar...
Inser att jag kommer få extra tid på klubben! Hurra! Hurra!
Hoppas matte lär sig mycket, för jag vill ju avancera i lydnadsträningen. Matte menar att det blivit värstingstuk på mig, men det har det inte! möjligtvis är jag aningen otyglad... Men det är bara charmigt om ni frågar mig o dessutom beror det på hennes själv;) (hör hur insiktsfull jag är, det är jag som borde vara hjälpis)
Absolut kan jag tänka mig att schejjpa till mig, niema problema, bara hon visar mig.
Jag vill…
jag kan…
fram med klickern o frolicen matte
nu, nu, nu!
//n



Det finaste man har ställer man på bordet, säger matte! :)
Godnatt gott folk
//n

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

"MARIA I BADET", oh la la! Klart du skall vara med i reklamb(l)adet!



Så fint ni fått :-)



Det var nog sista gången som sambon tvivlar på att dina inköp kommer till användning.



Vad roligt att du skall bli hjälptränare och vi Malmöbor säger bara: GO NIÑO, GO NIÑO



Kramizar

2010-03-20 @ 17:25:15
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: skogsnuvan

Men du vilket badkar med fötter och allt. Hur snyggt som helst. Å så kommer jag och berättar om en sketen gammal bastu som om det vore något.

Badkaret är min tröst i kalla vintern. Är jag deppad, är jag trött, är jag frusen. Lite ljus lite musik och en bra bok och lite skumbad och livet börjar sjunga igen. Grattis grattis Du har gjort ett klipp för livet och tillvaron. Din egen tillflyktsort i huset. Kommer ner den 17-de juni och då ska jag leta upp dig tro mig.

2010-03-20 @ 18:03:37
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Jenny och Qing

Ser hur bra ut som helst, ren avkoppling i bade=) Ja, hunden ska vara i sängen, det gillar d. =)Jag kan se tvräddningarna framför mig niño är grym, mycket grym. Ha en trevlig söndag!

2010-03-21 @ 11:24:47
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Jo då jag har målat på fönstret med glasfärg. Då behöver man inte byta gardiner. Smart va. Om du tittar på fönstret till höger så ser du en tjej titta ut. Det är ett så kallat spökfönster. Alltså är det bara väggen bakom och då har jag fuskmålat i rutan.

2010-03-22 @ 10:29:06
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Jenny och Qing

Tack för dina ord=) Det är inte lätt ibland även för oss=) Men jag har en vilja av stål och kommer aldrig ge mig. Pudlar som Qing kan bli 17-20år så jag har tid på mig att träna och öva och testa massor med saker. Det gör att jag kommer lära mig masssor och kommer ha massor att förmedla=) Det ska vara en utmaning och det är tur jag älskar den lille krylliga så det bubblar i hjärtat annars hade jag nog gett upp med honom och bara haft honom som soffpotatis. Ha en fin vårdag!!! Jenny och Qing

2010-03-25 @ 15:38:50
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/
Postat av: Annika

Oh vad fint ni fått, ser jättemysigt ut. Nu blir jag också sugen på att göra om hemma. Jag gillar också att bada, gärna med ett glas vin och en bra bok.

Det är klart att det finaste man har ska vara på bordet. Han är så söt.

Kul att du ska bli hjälptränare, kommer du att fixa galant.

Jag drar snart igång agilitykurs, nu väntar vi bara på att snön ska försvinna.

Ha det gott

Kram

/Annika med flock

2010-03-30 @ 10:31:05
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Mm... ser bra ut i toppen... så länge det nu varar :-)

2010-03-31 @ 22:25:17
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Sara

wOw vilket badrum ni fått riktigt snyggt meeen ska du bada den skitiga Pumin där sen? ;)

Och så klart Pumin ska vara på bordet det är nästan en lag hälsar Stimm :O)

2010-04-10 @ 12:04:35
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: mimio själv

Helene, visst är det skoj att vara hjälptränare. På något vis känns det enklare med andras vovvar. Man har inte den där hemska beginnerpressen på sig. Det ser fortfarande vackert ut i toppen och på tisdag blir det derby! Heja heja



Skogsnuvan, jag ääälskar badkaret och så sant o vilken bra beskrivning att livet börjar sjunga för det gör det verkligen när man glider ner. Din bastu är den finaste jag sett! och vilket läge, du är verkligen rik!



Jenny, hihi ja bubbel li hjärtat det får man verkligen av vovvarna. Pumin är också en långlivad ras och DET är verkligen tur för Niño som har en sådan lååångsam matte haha :)) Vi ses på klubben!



Annika, agility vad skoj!! nu är väl snön borta även hos er? Niño blev snaggad igår (av mig) och han liksom krympte ett par storlekar! He´s look a like his father! =)



Sara, nääädu där går gränsen! Gråben får vara i duschen istället haha INGA repor i mitt fiiiina kar tack! Niño hälsar att Stimm har mycket rätt angående bordsplacering. :))

2010-04-15 @ 10:38:17
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0