Barca 2010

Tänk!
äntligen skulle VI få komma till Camp Nou!...
En dröm i uppfyllelse...
Biljetterna, skulle hämtas dagen före match på FC Barcelonas biljettkontor, centralt i Barcelona. Vi var på biljettkontoret, men kan ni tänka så hemskt... -Biljetterna var försenade från stadion och skulle inte komma förrän matchdagen...
En liten obehaglig känsla infann sig men jag tänkte -Äh, det ordnar sig!

Matchdagen,
16 maj!  "hängde vi på låset" prick klockan 12 fulla av förväntan. Tjejerna i luckan bläddrade bland biljettkuverten... fram o tillbaka men icke!
-Kom tillbaka klockan två blev beskedet!
Ok....
Exakt lockan två var vi tillbaka och om igen gick tjejerna igenom kuverten.... tjejernas miner avslöjade att det inte stod rätt till...
De började leta på datorn istället!....
Hon tittade efter en stund upp och sa:
-Det står att de är ANNULERADE!
...
-What???
det är inte möjligt...titta här! vi har ju betalt, överföringen syns här.... bla bla bla...
Det kändes som jag skulle ramla ner i ett stort hål.
-Ni måste ringa ert biljettombud, sa hon och pekade på ett oändligt långt nummer på vår utskrift.
Sambon höll på att svimma och sonen har aldrig någonsin varit blekare...

JaHapp,
knappade in numret

...
i andra änden svarade någon som efter min förklaring började leta i data registerna...
till slut kom han fram till att jag skulle ringa ett annat nummer...
JaHapp
På halvtaskig engelska förklarade jag om o om o om igen ... jag blev skickad än hit, än dit och det skulle ringas tillbaka och om igen...
Tyvärr konstaterade de att våra biljetter verkligen var annulerade och resten var slutsålda.
Kompensation började utlovas men jag blev tooosig och sa att vi ska till Camp Nou IDAG!!!
Medan jag pratade i telefon sket en duva i håret på mig! märkligt nog tänkte jag att DET betyder i alla fall TUR!

Vi tog oss,
iklädda våra fina Barca-tröjor
med Ibrahimovic på ryggen, ut till Camp Nou.
... OM de skulle lyckas skaka fram fem nya biljetter åt oss skulle de hursomhelst hämtas på stadion.
MASSOR av folk, festligt och rött och blått vart vi än såg!
Makalöst fest!
En hejarklacksorkester gick fram o trummade och slog på enorma trummor... (sådana man bär på magen haha de låter liksom BOM, BOM ni vet som på cirkus) 
-Boom, boom, booom Barca, Barca, Baaaaaaarca!

Vi
var av förklarliga skäl inte riktigt lika glada... inga biljetter ... dessutom var jag pinknödig. Nästan en hel timme stod jag i toakö och precis när det var min tur ringde spanjorskan från biljettkontoret...
-Hälllååo!
-Its mee... I have good news! You kan pick up five ticets att Camp Nou now, at gate number eigthytwooo! sa hon på den knastriga linjen samtidigt som jag drog ner brallorna.
-Oh, thank you, tank you sa jag
-You have made my day!
jag repeterade för att vara på det klara med var som gällde,,,
-Number eightytwoooo? frågade jag.
-Yeeees, sa spanjorskan på den knastriga linjen ... and we are soooo sorry... that we have caused you trouble...
Folket i dassakön utanför knorrade om att hon pratar i mobil på toa när det är så lång kö!
Ha ha ;))
rusade ut förbi de sura minerna i toakön med oknäppta jeans ut till resten av la familia med good news och så sprang vi tillsammans till lucka 82 med höga knän! Hepp, hepp, hepp!

Vid lucka 82

ringlande en lååång kö, klockan var fem över halv sju på kvällen... avspark 19,00.
Nåja, vi var i åtminstone nära nu!
fasen vad jag kan vara optimist ändå! Sambon o Joel såg stela ut och sa:
-Vi har inte biljetterna i handen ÄN!
-A, va ni é negativa! Det ORDNAR sig!
sa jag...

Äntligen,
kvart i sju blev det vår tur!
Jag böjde mig ner, lade huvudet på sné, log och föste in vår internetutskrift.
-There are five special ticet for us. Samtidigt tågade den dundrade hejarklacksorkestern förbi med jättetrummorna på magarna BOOOM!, BOOOM!, Booom! -BARCA, BARCA, BAAAAAAAARCA!
Ljudet var öronbedövande
Killen på andra sidan lucka 82 halade in pappret, ögnade igenom och började bläddra bland en hög biljettkuvert. Strax kom lappen i retur ut genom smala öppningen. Eftersom jag inte hörde någonting tittade jag på killen där innanför och såg hur han formade munnen till:
-Your ticets are CANCELLED!
-Nä nu jävlar!

Undertecknad sjussade bestämt tillbaka pappret in och var MYCKET tydlig när jag skrek:
-YES you have!
Jag knappade in biljett-spanjorskans nummer, vägrade flytta mig ur kön och såg, trots jag är medlem i förkortaarmarsklubb, till min fasa att jag bara hade en "prick" kvar av batteriet... måtte det hålla nu... swedish quality...
Hörde att luren lyftes i andra änden och då skrek jag i takt med trummorna:
-They wont give us our ticets! You have to talk to the guy in gate EIGHTYTWO! BOOOM, BOOM, booom -Barca, Barca, BAAAAAAAAAARCA!
Jag sträckte in min uråldriga trotjänare Ericson genom luckan, pekade på den och gestikulerade att han skulle prata ... och killen bakom gallret växlade ett par ord med spanjorskan. Mobilen kom ut igen och samtidigt gick hans biljettkollega därinne iväg.
Jag tryckte luren hårt intill örat och spanjorskan sa:
-He´s going to fetch them now!
Killen kom tillbaka med ett kuvert o när han vände det läste jag VÅRT efternnamn  :) så Bra det kändes!

De sista skälvande sekunderna
kan jag se i slow motion för mitt inre när jag vill... 
Bbiljettkillen i lucka 82 sprättar upp kuvertet, slickar på fingret och räknar till FEM biljetter!
jag kommer aldrig att glömma, när de sedan gled genom luckan över det poriga slitna träet ,,,
och...
känslan när vi äntligen höll dem i vår hand...
YEEEEES!!!
-NU familia! Hon är "bara" sjuminuterisju, vi hinner Kooooooooooom!
Vi rusade in på stadion med höga knän Hepp, hepp, hepp och så...
plötsligt!

...var vi där......

Camp Nou!

...magiskt!



Vi och hundra tusen glada Barca fans till
(:




-Sa ju att det skulle ordana sig gubben! =)




Uschiamig vad "sleten" man ser ut...





Joel sa att det var de absolut värsta timmarna i hela hans tjugoåriga liv!....





Finfina färger ju! Rött o blått är ALLTID RÄTT :)




Vår fine hjälte o skånepåg... Malmös stolthet
ZLATAN!




Messi!
Makalöst bra! saknar verkligen motstycke... är stum av beundran!




Macke är helt inne i matchen!...



Här kan man inte sitta lugnt tillbakalutad ...




Boisare uppskattar också bra fotbooll! ;)
Jenney o Macke


Sa jag att "vi" vann? 4-0 och La Liga guldet var i hamn!
Vilken kväll! Vilken fest! Vilket fyrverkeri!
Konfetti o kampsång i härlig blandning
och känslan ville aldrig ta slut!

ren magi!
;)




* * *

Förutom fotbollen, var det mer än underbart att träffa Marcus som bor o lever i Barcelona!
Min LILLE grabb!
;)



Tänk, han åker skateboard på Ramblan!
 jag menar, det är ju inte liiite folk där precis! men, är man cool så är man...hö hö..


Vi hade underbara dagar tillsammans, Marcus guidade oss till härliga ställen. Visade sitt Barcelona.
Gaudi, Barcelonas store arkitekt har vekligen satt sin prägel på staden...
Vackra trottoarplattor tex som impar på en annan...




Inte så fyrkantigt...
det gillar jag!




Urtjusiga lyktstolpar i jugendstil med inbyggd bänk av vacker mosaik och så jag då som "prydnad" haha







Macke visade oss St Joseps marknad... härlig saluhall med världens utbud!






Just det, varför inte lägga det ordentligt när man ändå håller på... Det blir ju så mycket vackrare såhär








En irländsk pub hade jättegod mat och! öl ;)




I hamnen... där Columbus seglade iväg en gång...



På vårt favorittorg Reial
åt vi frukost var dag, tittade på folk och myste! En och annan Estrella (öl) blev det också.



Sangria i vårsolen!
(:




Passade på att mamma mig riktigt ordentligt.
Vad jag är lycklig när hela familjen är samlad...
kan inte bli bättre...
Precis som en Pumi mår jag allra bäst mitt i flocken, när jag vet att alla har det bra.



-Puss!



Joel och Marcus



 ♥  L Y C K L I G



Men allting har ett slut...
Vi måste tillbaka hem... fullproppade av intryck.
Vill inte skiljas från Marcus...
vill vrida tillbaka klockan, börja igen från dag ett.
håller fast farväl-kramarna så länge jag kan
och
tårarna trillar på mina kinder
när han kickar iväg i folkvimmlet på väg till sitt arbete.
Står förstenad kvar tills han försvinner som en prick bort i massan

vad det gör ont
...

Men vi ses snart igen!
:)







Igår var en kul dag!
Min bloggkompis Skogsnuvan kom på besök och det ända uppe från Norrland!
Det var nästan overkligt men ändå så självklart.
Hon hade sin trevliga vän Pappers-Beda med sig och Pappers Bedas söta dotter Erika.
Vi åt o drack och hade en kul kväll.
Tänk vad bloggen har gett en. En vän för livet.
Jag fick en fantastiskt fin drömfångare av Skogsnuvan. Hon har själv tillverkat den av bäverpinnar, fårull och egenhändigt växtfärgat garn!
Två små gubbar av drivved sitter där också
makalöst fin
Tack Skogsnuvan! du är en riktig konstnär och jag blev så glad att du ville komma och hälsa på! 



Fårullen stoppar onda drömmar och garnet fångar goda, en svart och en vit fjäder får drömmarna att flyga!





Fnitter o fniss :)



Mimio & Skogsnuvan


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Tack för senast. Det var verkligen en härlig rolig och minnesvärd dag och du var precis lika härlig som jag visste att du var.

Nu hoppas jag bara att ni kommer till Fisksjön så jag får visa dig vår värld.

2010-06-15 @ 09:36:49
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Annika

Hej svejs!

Fick hjärtat i halsgropen när jag läste om biljettproblemen. Vilken tur att det ordnade sig, vilken upplevelse, skulle även jag vilja uppleva som inte direkt är något fotbollsfan :)

Vilken fin drömfångare du fick.

Sommarkramar från småland

2010-06-20 @ 20:37:34
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: jenney

blir alldeles varm i hjärtat när jag läser detta inlägget! åh vad barcaveckan var bra! :)

2010-06-23 @ 22:19:42
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vilket äventyr alltså... som som tur var slutade lyckligt för er. Har ni förhört er för hos biljettleverantören om varför biljetterna var avbokade?



Vad mysigt med bloggvänsbesök och vilken fin drömfångare hon hade med sig :-)



Ha en mysig helg!



Kramizar

2010-07-02 @ 22:59:18
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0