He´s got the look,,,

Pumin är nysnaggad - by me – ja, jag har varit i högsta hugg med min svindyra men kanonvassa supersax.
Klipp, klipp, klippetiklipp!!! …grå lockar har singlat iväg för vinden. Numera ser således Pumin ut preciiiiiiiiiiis som ett lamadjur! Allt enligt sonens utsago vill säga.
Själv tycker jag att Herr Gråben är uuurgullig när han är klippt! Ögonen blir framträdande och det är så fint. Blir förmodlisch dessutom bättre med den ack så beryktade KONTAKTEN i denna snaggade look ;)



Varenda,
å-då- menar-ja-varenda-varenda-vareeenda! tova, inklusive filtiga pissiga klumpar har kammats igenom, beskurits o retts ut denna gång.
Tack vare vår gemensamma ansträngning har ALLA fåglar i vårt kvarter samt hela Pålsjö skog nu hög boendestandard och den mjukaste, allra finaste stoppning i sina reden! Visserligen, var det självhämtning i vår lilla trädgård o gördetsjälv i bästa Kampradanda väl hemflugna...men, men gratis är gott och de är sååå belåtna och tacksamma.



ursäkta detta foto med katastrofkomposition...
-asså poolen i bakgrunden... ja jag vet, det stööör alla med någotsånär bildintresse... 
MEN, jag låg ner och var i det närmaste oförmögen att resa mig upp(!) haha man börjar min själ bli stel...




Spektaklet tog på krafterna dock haha…
Ni förstår…
under TRE timmar,
matade vi (läs husse) lilla odågan med köttbullar och Frolic ja det blev sådana mängder att Gråben blev mätt på godbitar till slut och det säger inte lite!
Husse, ska ha den äran, guldstjärna, medalj och en iiiiiiis-kall öl serverad (fick han också såklart!) för att han höll vovven lugn, hela tiden. Tuuur husse är beskaffad med en ängels tålamod… jo det är han verkligen.
Vi har gemensamt beslutat att hädanefter vara flitigare med kammen o skäraren… det var faktiskt synd om Niño att behöva stå på trim-bordet i tropikhette så länge.
Hursomhelst är vi väl födda under en lycklig stjärna - samma dag höll nämligen Zlatan presskonferens!
Ett naturligt och självklart avbrott på en och en halv timma . Husse klistrad framför TV-"rudan" och Gråben passade på att gömma sig så gott han kunde med förhoppningen att vi skulle "glömma bort" honom...
KAPTEN Zlatan! Back in business. Kul!





Min för året nya ros,
New Dawn som blommar slösaktigt... vackert, vackert och doftar mmm…

 



Italienska nyförvärvet – en clematis,
har ihärdigt klängt sig nästan tre meter upp vid stupröret, det går inte att räkna alla blommorna…
En blygsam liten vän finns här också... som slingrar sig försynt upp för äppelträdsstammen …
det är också en clematis - "Summer Snow".
Små, små vita blommor hänger liksom svävande stjärnor i luften...


Jahapp, nehepp det var väl allt för idag....

Ciao vänner!

 

 


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Kan tänka mig att man kan tova av hans hår. Det ser ju ut precis som fårull. Vilken bedrift att få den hunden att stå stilla så länge och vilka härliga blommor.

2010-07-21 @ 21:22:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Annika

Vad söt han blev när han är nyklippt (också). I ansiktet är han väldigt lik sin far, lite ljusare men helt klart lika söt och charmig :)

Ha det gott.

Annika med flock

2010-07-23 @ 17:15:48
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Annika

Vad söt han blev när han är nyklippt (också). I ansiktet är han väldigt lik sin far, lite ljusare men helt klart lika söt och charmig :)

Ha det gott.

Annika med flock

2010-07-23 @ 17:16:12
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Bea

Hå hå jaja plötsligt förstod jag varför jag valt en ras med rak päls och inte alllt för långhårig. Inga långa fön och klippdagar för oss inte. Nä här gäller det mer att arbeta inifrån. Linfröolja, B-vitamin och vet i sjutton vad det står på de övriga burkarna. Vackert och tidbesparande blir det i alla fall. Du den där rosen.... den var VACKER. Har något liknande i trädgården och jag är en "sucker" på knoppar. Önskar att det fanns en sort som aldrig slog ut, likadant är det med pioknoppar. Min buskpion är makalös som knopp och vulgär som blomma. Snacka om förvandling.

2010-07-23 @ 19:49:59
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Såååå fin killen blev.... något sötare får man leta efter (alltså i den rasen).



Du har inte bara klippfingrar... dom är gröna oxå!



Kramizar

2010-07-23 @ 20:11:48
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Christina

Wow - så snygg han blev! Jag gillar också att se ögonen på en hund och med den här klippningen kom ju de fantastiska lurarna till sin rätt inte minst ;) Vilket tålamod hos både er och Herr Gråben...tre timmars klippning...tack gode gud att jag har korthåriga hundar ;)



Scrollade ner en bit och hittade inlägg och bilder från Barcelona, jättekul att se! Det är en stad jag alltid har velat åka till men aldrig kommit iväg. Nu blev jag ännu mer sugen.

2010-08-02 @ 15:42:55
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ååå vilken snygg kille riktigt snygg blev han :)

2010-09-14 @ 15:12:11
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Bea

Men hur gick i söndags?? Otåligt väntar vi........

2010-09-15 @ 21:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0