Roligt o roligt...

I helgen,
gick Sofiero Internationella hundutställning av stapeln och jag var på plats - "King-of-the-castle-liksom" -...
Nyklippt o tjuuusig av matte,
(o detta ska ni veta skedde med en svindyr RACER-Rolls-Roys-sax i blankaste stål o med vackert etui) gjorde jag entré med högt buret huvud!
Ett "skötbord" har jag förresten också fått,  det är helt ok att stå på, man slirar liksom inte runt som på trädgårdsbordet. Matte är också glad att slippa hårtussar där man sitter o äter, säger hon.

...som sagt,
entré med bravur och framme vid Pumiringen träffade vi Sara med Zappa o Stimm.
Sara gapade, tittade på mig, tittade på matte o tittade på mig igen..så utbrast hon spontant:
-Men Guuuuud det är ju Niño, vad fin han blivit!
Harkel, harkel ...jajamensan!
;o))
det
gjorde inte ont alls att höra! o jag märkte att matte blev jätteglad!
Men! sa Sara,
dendär (!) tussen ska bort! så pekade hon på sidan där matte missat lite i ivern o glädjen kring de fina investeringarna...
Sååå sjyyyyyst att hjälpa till med stylingen, sådant gillar vi!
:o)

Vi var tre vovvar i öppna klassen,
easy match tänkte lilla jag... och när det var vår tur i ringen gick det som smort.
Finfin kontakt (sådan som Coach Göran gillar!) med matte o vi gled runt o såg hyfsat snygga ut hahaha



Förresten är det mattes kompis Karin i bakgrunden! hon i blåa jeansen.
Karin är matte till superdupertrevliga pumin Elit -min kompis- honom brukar jag köra race med i Pålsjö skog!
DÅ jäklar... går det unnan! ...som vi brukar säga!

 


Domaren ville att jag skulle stå på ett bord så hon kunde se bissingarna o klämma här o var på kröppa!
Fine!
inga problem för mig, titta du tänkte jag är ju van att stå på alla möjliga bord... matbordet hemma tex, det intar jag ibland när jag liksom känner att jag måste spana ut genom fönstret ordentligt...

Kläm,
kläm
o kläääääm....


-Har du inte något förbröst? sa domaren... Har du glömt det hemma?
Hon försökte göra sig lustig... men sådant går vi inte på, jag o matte...
så jag svarade inte för jag får inte skälla för matte.

...
Kläm, kläm, klääääääääääm....
...



Hur är det med öronen egentligen? frågade hon sedan...
-Sitter de där de ska?

Amen va faen???
det är väl klart att de gör! Nu hade jag go lust att skälla lite...
Matte härsknade till och sa att de sitter exakt på samma ställe som de brukar o att komplimangerna minsann brukar hagla i pumikretsar!...
"Litta" vass i tonen var hon...
Svälj... domaren lekte med döden för en sekund där!

Vi fick gå en runda till o sedan sa domaren att idag blir det "bara en tvåa"...
Arrggghhhhh....
Fattar ni???
Jag som hade både cert, pokaler o ära i tassen redan före entrén...
Husse som stod vid sidan o pratade med bekanta utbrast:
-Kolla Marias kroppsspråk! DET HÄR gick inte bra!
Husse blev än mer mulen o markerade för matte:
-Asså, det borde gått bättre, ... med-en-sån-jävla-dyr-sax!

Grrrr...
Vilken förolämpling...  tänk själva... av tre Pumi blir man "sist" o Bara en Tvåa!
Rätt ut bara. "Å gräset" så att säga... skamvrån Direkt, så var det roliga över! )o:
Matte tryckte ner det blå bandet o kritiklappen i bakfickan direkt! Hon har inte vecklat upp den än faktiskt...


Ja ja ...
Livet går vidare...
Jag började spana efter Gullan istället! här vilar inga ledsamheter.
Jag nosade o nosade... spanade o spanade ... men hon var inte där!!! Tyväääärrrr... mina drömars pumifjälla!
Matte däremot som jobbade i söndags på Sofiero, hon kollade vaccinationskorten... träffade både Gullan och Daphne som då kom på besök! men jag missade dessa pinglor o DET är däremot svårt att komma över...

Nåväl,
när vi körde från parkeringen som faktiskt pasande nog för mig är belägen i en får-hage, råkade matte se att "Bois-Coach-Görans" Peugeot stod parkerad där! Matte tvingade då av husse o så skrev han Heja HIF i dammet på motorhuven!
Sedan skrattade matte hela vägen hem. Tur att något får henne på gott humör igen, för då är hon BÄST!

Well well...
Det kommer nya tävlingar o jag ska in på Internet o anmäla
"Niño-the-great"
för framtida segrar!
Här ges det icke upp!
Det är alltid roligt att komma ut bland "fä" också tycker jag...
...fast matte o husse har trackat mig ganska ordentligt efter vår flopp i ringen.
-Roligt o roligt, säger de...
-DU BLEV JU BARA TVÅA!
Bah... vilka taskiga människor va?

VOV!
N



Kommentarer
Postat av: Camilla och Enzo

De där domarna förstår inte när de ser verkliga superhundar ;). Själv blänger jag fortfarande på vårt jaktprovsprotokoll från förra helgen. I vårt fall var det några (hmmm) taskiga avlämningar som ställde till det. Men resten var ju så himla bra! Precis som för er, vad är det med ett litet förbröst och några öron som kunde suttit lite annorlunda när resten är så bra?!?! Bra att ni skrev HIF på Görans bil. Han var så kaxig för att Bois lyckats ta sig förbi ÄFF i tabellen. Men ikväll blev ordningen återställd där, ha, ha, ha.

2009-09-14 @ 22:39:17
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Nämen var var det för domare, glömt glasögonen hemma eller? Klart att Niño är snyggaste killen i stan! Nästa gång går det bättre :-)



Tack för grattiset... igår var en toppenrolig dag!



Kramizar

2009-09-15 @ 00:46:01
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Skogsnuvan

Min sons fjälla var också där med sin lilla Tindra och fick tydligen något 2-apris med den lilla sötnosen.

Nu drar jag till Sardinien. Där sägs det att dom har europas snyggaste män. och godaste mat. Vi får väl se vad jag ska njuta av. Blir väl maten kan jag tro. Fast i mörker kan jag kanske framstå som en något ankommen blondin. Anita Ekberg och jag har ju blont hår och stora bröst

2009-09-15 @ 14:05:55
URL: http://bloggagratis
Postat av: Corinne

Halloj Niño!Deppa inte. Jag hade blivit själaglad för en tvåa, nåja inte jag med matte alla fall. Hon brukar mumla något om "Kanske en trea om vi har tur och är dummaren blind och berusad kanske en tvåa. Hon hade med mig till Sofiero ett år och provställde mig vid sidan om de andra svartingarna i ringen. Hon insåg att mitt cylfidiska jag inte gick att jämföra med de där andra som har betydligt mer "massa" = fett än jag. I alla fall så gav matte upp alla tankar på att visa upp mig i sådana sammanhang. Själv skulle jag kunna tänka mig att apportera några av de där rosetterna som hänger och fladdrar förföriskt. Ganska lika en liten kaninsvans.

2009-09-15 @ 20:48:58
Postat av: Sara

Otroligt trevlig domare MEN lite konstig uppfattning om hur en Pumi ska se ut måste jag säga, små och smidiga Pumi var inte hennes grej även om vi alla vet att dom små och smidiga är dom bästa ;O)



Jätte roligt att se er igen hoppas det inte dröjer för länge innan vi ses igen!!!

2009-09-20 @ 17:13:04
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

ÄSCH, vilken otrevlig och okunnig dommare;) Nästa gång är det nog en bättre och då tar du hem både Cert, pokaler ,ära och berömmelse!!heja heja min lilla Pumifavvis:D

2009-09-23 @ 12:38:32
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Gazton

Visst är det trist med dommare som inte vet sitt eget bästa.... Sånt där råkar ju jag också ut för. Fast värst är det när dom börjar gräva i dom nedre regionerna så att säga, då skulle jag kunna lyfta på benet å pissa på dom. Nä vi borde ta och gå ut i en protest vi alla hundar.

Vi tycker i alla fall att ni var duktiga (vad vi såg här på fotona) och du är fin. Men öron precis var dom skall vara =)

2009-09-28 @ 23:18:24
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Iza och Phenix

Hej brorsan! Bry dig inte om en knasig domare, jag tycker du ser superbra ut :) På de igen bara, matte kommer att hålla sina tummar och jag mina tassar för dig. jag personligen tycker det är mycket roligare i skogen där jag får spåra än på dessa utställningar och det tycker matte också (som tur är). Så nu har hon sagt att vi inte ska behöva göra det längre :)

Hälsningar till dig och till dina tvåbenta!

Storebror Phenix

2009-10-01 @ 11:47:35
Postat av: Annika

Hej på er!

Trots vad domaren säger så tycker vi att du är jättefin, det kommer säkert att gå jättebra nästa gång.



Hoppas ni får en jättehärlig höst.'



Kram

Annika, Frodoh & Jambo

2009-10-02 @ 10:24:06
URL: http://www,kronstrand.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0