Trädgårds(mar)Drömmar...

Vi ska sälja vår koloni!!!


..sägs det i alla fall...

Vi har ju numera ett litet gathus...
så alla,
(nåja nästan)
vi känner säger att:
-Då MÅSTE ni sälja kollo! för man kan INTE ha två trädgårdar!
Det är Jäääääääääättejobbigt!

Undertecknad började nästan hålla med om ovannämnda och tills sist lade jag ut en annons på blocket!
"Säljes inklusive trevliga grannan blabla osv..."

jaja

Några har ringt,
några har också kommit och tittat...
men...
den enda känsla jag har inom mig är:
-Snälla, snälla hoppas att de INTE vill köpa...
Jorrå så är det!
vill inte... inte.. inte...

  

Förra lördagen,
 skulle en gubbe som hette Bosse, komma och titta och därför for jag och sambon iväg ut för att räfsa lite löv så objektet skulle se mer representabelt ut...
Min telefonlur ringde i jackfickan medan jag gick där o räfsade,
Det var Bosse!
Han bad så mycket om ursäkt och berättade att han hittat ett annat ställe.
-Nämen OOOOOOOOOOOOhhh vad ROLIGT! sa jag
och gratulerade höglutt medan jag hoppade jämfota på gräset bland alla löv.

jag är nog den enda som har en stuga på blocket,
men som blir glad när ingen vill köpa!

Tänker,
att jag vill sitta under vindruvorna ännu en sommar och svalka mig med något kallt att dricka...



Våra trevliga Grannar traskar förbi och frågar:
-Ska ni sälja?
-Näääää, svarar jag!
haha då ser de ut som fågelholkar.
-Men, är det inte er stuga på blocket?..
-Jooo
(o;
hahaha
många skratt har det blivit och jag har skoj. (deppet släpper, hööööööööör ni)
Sambon säger,
jag citerar:
"Maria, du behöver INTE vara orolig,
det är absolut ingen risk att kollo blir såld,
 eftersom Du satt ett förjävlahögtpriiiiis och skrämt bort alla kunder"


SAMBON är den som klipper TVÅ gräsmattor alltså... och jag medger att det ligger något i hans uttalande!

Igår,
satt jag uppflugen i äppelträden o kapade grenar som var på väg till himmelen!
HÄRLIGT!!!



ville inte sluta så det blev nästan mörkt innan vi kom hem



Vovven försökte smita ut (rackarn)
men jag hade örnkoll!
...såg honom allt och han kom direkt när jag kallade!
Duuuuuuuuuktig vovve.
(o:
Kanske sådant som kallas FJÄRRDIRIGERING?
Vem vet?...

Fåglarna kvittrade medan den store SorkfångarNiño jagade möss runt huset. Mellan varven fikade vi invid söderväggen.
Härligt liv
Här ska inte säljas...


-Tycker INTE jag heller!
 
 
-Ska man klippa gräs på två ställen en sommar till???
dé é frågan...


-RÄTT LÅT blev (bara) TVÅA!
(o:

Kommentarer
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

klart ni ska ha "lotten"kvar om du njuter så av den!kan man inte anställa nån unge som kan klippa ibland? det brukar ju inte vara såå stor tomt;)haha...kul att sätta ut på blocket och sedan bli glad att ingen vill köpa;)

2009-03-15 @ 21:45:12
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Helene & Wallander

Vad fin bakgrundsbilden blivit :-)



Sälja kolonin? Nä det går bara inte utan att ha prövat på det där med dubbelarbete i alla fall en sommar. Man skall inte alltid tro på det man hör!



Hoppas ni får en underbar vår i båda trädgårdarna.



Kramizar



2009-03-16 @ 23:24:24
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

bravo bravo sälj inte! lyssna till magkänslan. du kommer att ångra dig. Den kommer att bli värd guld längre fram.

2009-03-17 @ 09:14:02
URL: http://skogsnuvanblobbagratis.se
Postat av: Gazton

Äsch! du har väl gubbe säger matte, han får du sätta i arbete =)... det är det som gubbar är till för. Förstår du nu hur min husse har det??

2009-03-19 @ 21:53:50
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Lizzieonline ...

Juste fjärrdirigering på jycken !! Undrar om det går att använda samma fjärrkontroll som till TV:n !?

Det skulle ju vara jättefiffigt ju ;))) Ja, nästa lika fiffigt som att plocka vindruvor på egen täppa !

Ett sånt kollo kan man väl inte sälja heller !!!



// Glada svansvift från Lizzie, som hittade hit från Juni och cooola Cola !

2009-03-24 @ 17:28:27
URL: http://www.lizzieonline.net/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

HEHE..TUR MAN ÄR BORTA IBLAND SÅ DE (KILLARNA)FÅR LEVA LIVET ;)

2009-03-26 @ 11:34:57
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-26 @ 11:41:57
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0