I Käppastan

Äter ginseng EXTRASTARKA!!!
 ...

och jag är
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTEPIGG!!!

((O:
TJOHOOOO...
...

Nä,
bara skojade...
är inte ett dugg jättepigg utan mer mittemellan.
(det har gått framåt)
Man kan säga att jag liksom ser ljuset men gitter inte hasa mig ditåt.
Tog mig dock till hälsokostbutiken häromdagen (det var längesedan) frågade efter något stärkande och köpte Ginseng, funderade skarpt på att köpa något undermedel mot pms också eftersom de demonerna inte är att leka med...
Precis när jag tänkte öppna munnen o fråga om sådana piller, märkte jag att det stod två damer bakom mig med jättetrattar till öron!!!
Näminsann,
orkade inte med tanken att de skulle höra om mina bekymmer så jag blev förstummad (-Konstigt nog! säger sambon) och stod tyst och halvgapade...

Blek e jag också...
verkligen...
Hälsokostbiträdet såg däremot äckligt pigg ut, när hon frågade: -Om jag ville ha något annat?
Solbränd var hon såklart, biträdet, en strålande lysande hy och klar blick! Hemskt.
De borde ha någon som såg lika trött ut som jag, så man liksom kände sig på samma våglängd... då hade jag kanske frågat efter pmsmedlet jag behöver.
DE HADE TJÄNAT PÅ DET!
Ja, ja
detta går ju över med ljusets hastighet så att säga...
bara att vänta...

Ungdomliga biträden,
är annars kul att iakttaga tycker jag.
Kära systern min,
bodde ganska många år i "Malmé" och där i "Käppastan" utspelade sig följande i en Lindexbutik.
Syrran skulle köpa strumpor, jag var väl som vanligt pank så jag stod och drog i en REA-korg invid kassan då en mycket, mycket gammal och mycket, mycket galant dam, kom glidande, i sakta gemak, fram mot kassan.

Knotiga smala fingrar,
med lite för stooora guldringar (sådär så stenen rullar in i handflatan istället) höll om en blankpolerad käpp och en liten lack-svart handväska dinglade på armen. Hennes sammetgröna basker satt piffigt på sné och nylagda gråblå hårlockar stack fram.
Hon hade en makalöst vacker lång kappa med stickningar i matchande ton och korpsvarta snörskor med klack.
Denna paranta, galanta madamé,
kom fram till disken, där ett biträde på "typ" nitton? år hängde eller rättare sagt halvlåg tvärsöver kassadisken. (undomlig trötthet, ack, ack! jag ger den min sympati)
Bruden,
för det kan man kalla henne,
hade jäääätestora guld-creolringar i öronen som dinglade och blekt, blont, långt hår.

Detta var,
innan mobilernas intåg så bruttan tuggade istället på fyra Hubbabubba (då har man att göra! eller var det Riff?).
Damen lutade sig fram mot flickan och viskade med låg, förtrolig ton:
-Har ni öllebucksser?
(*ok, jag översätter-Har ni yllebyxor?)
Bruden som låg över disken, blåste i samma stund den största tuggummibubbla jag någonsin skådat och när den sprack (!) ryckte damen till av smällen och backade ett halvt steg, liksom för säkerhets skull...i sina svarta klackaskooo.
Tuggummit täckte halva ansiktet (tänkte, HON KVÄVS NOG!) o det tog en stund att för henne att resa sin halvliggande lekamen från disken men det gick och hon samlade ihop tuggummi-klibbet med högran.
Hon tittade sedan flackande blick, runt i butiken, hostade o harklade lite nervöst och skrek sedan alldeles för högt och totalt utan diskretion:
-Menar dö taaaaijjtts ellårrr???
varpå hon lade hakan i händerna o stöttade sig mot disken på armbågarna.
Hon drog ut tuggummit mellan tummen o pekfingret... det blev ungefär en halv meter... hon snurrade halvmetern runt fingret och änden slog i disken de två första varven...
hon stoppade slutligen tugummi-snurret på fingret in i munnen och började tugga o smaska igen med öppen mun...
Damen skakade på huvudet, himlade med ögonen, vände på klacken och gick med bestämda steg ut ur butiken med sin magra lilla näsa i vädret.
ha
så kan det gå...

Detta är mitt kortaste inlägg genom tiderna,
ska skona er nu
Nu blir det tacos och Let´s dance här.
Hääärliga fredag.
ps.
Niño kan lägga sig under gång! ds.
Något går framåt i alla fall.
(o:
Trevlig helg!

...
...
aaa..
jag kan inte sluta reeeedan...

Lite bilder också såklart
höll på att glömma (o:
Vad vore ett inlägg utan bilder?

Här är vårfloden!
Klicka!

Funderar, by the way,
(bli inte oroliga nu, ska inte förlora mig i ord igen hi hi korsar fingrarna bakom ryggen)
på att göra canvastavlor till väggarna här hemma, det är nämligen tomt på dem än...
Alla som ringer hit säger att det ekar!
Sambon vill icke göra hål i väggarna. Han är märkligt livrädd för det? Inte spika o greja som han säger förrän vi är säkra på vad som SKA UPP!
Hmm...
men jag säger som Simon o Thomas (inredarna på TV ni vet)
-Bättre, att tavlorna hänger rätt, än att man har hål bakom!
-Nobody sees that anyway!
haha kvittar väl att det är lite perforering bakom alsterna.
(o:


Kan inte denna bli bra??? (klicka) ett bi och lite sommarzumm från kollo..
(notice rååsa inslaget Lotta!)
nu e de
slut
hepp!

Kommentarer
Postat av: Camilla och Enzo

Haj på daj du gamla glåmiga tös! Ginseng har inte funktat på mig, hittade däremot i höstas Berroca i skåpet här hemma (sambon köper på sig allt möjligt men använder inte upp det). Mammagenen slog in och ouppdruckna Berocca kan man inte ha utan det är som med matresterna eller det ingen vill äta upp som man äter själv upp det för det ska ju inte förgås, jag drack upp dem. En om dagen skulle man ta och det gjorde jag för det man köpt ska användas. Men de hjälpte faktiskt, jag blev piggare. En viss chock infann sig dock efter någon dag när urinen tog en konstig gul färg men logiken kopplade ihop det med den skarpa orangefärgen på Berocca-lösningen så hjärtat hoppade ner på sin plats igen. Kan vara en poäng i att de köps på Apoteket där man expedieras av korrekt apotekare i klinisk rock så man slipper irriterande superfräscht hälsokostbiträde :-).

2009-03-06 @ 18:51:44
Postat av: Bea och Corinne

Hmm Berocca och Ginseng. Sicka moderna brudar. Själv har jag tagit till ett klassikt knep för att bli pigg.Jag sover. Eller rättare sagt jag borde göra det just nu eftersom Göran ska hämta upp mig i morgon bitti klockan fem?? Hur dum är jag?? Dessutom var det mitt förslag. Så töser, jag borde legat i sängen för länge sedan och så sitter jag här som vanligt klistrad vid datorn och skaffar mig glåmig och porig datorhud. Hade de inget på hälsokosten som gjorde en brun, smal, slät i huden och 10 år yngre? Hittade förresten detta undermedel på nätet (www.TRIMGEL.se) Läs och njut medsystrar. Drömma kan man ju alltid om snabba resultat. Godnatt

2009-03-06 @ 23:15:24
Postat av: Skogsnuvan

Hej på dig trötta halvgamla brutta. Skönt att det fler som känner sig lika som jag. Idag har jag dock lyckats få mig till att skotta fram bastun och tänker ta mig ett bastubad framöver kvällen. Då blir man åtminstone skönt trött. En älgköttgryta puttrar på spisen. Ny variant idag med tomat i. Luktar gott i alla fall. Skulle tro lukten gör att det dyker upp någon som vill smaka framöver kvällen. Synd att du inte är här.

2009-03-07 @ 15:46:35
Postat av: lotta, Juni o Cola

hihi..så fin tavlan var med det råååsa inslaget:) tycker absoulut du skall fixa Canvastavlor. har även själv funderat på det..en på varje

familjemedlem..och djuren ingår såklart:)

Vad mysigt det lär att vara och vårstäda i koloniträdgården. jag längtar enormt till våren och sommaren just nu. snön vräker ner här idag..tar det aldrig slut!!!

å nu har jag spelat wii med 13 åringen så att mina armar e som gele..orkar knappt lyfta dem för att pricka tangenterna;) ha det fint

kramis

2009-03-08 @ 13:40:43
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Helene & Wallander

Trots att du inte är på topp... så har du humorn kvar och skriver fantastiskt roligt (fortsätt så ... jag längtar redan till nästa inlägg) och du, skit i dom som står bakom i kön... införskaffa de däringa PMS-superpillerna (du är värd dom!).



Var rädd om dig!



Ps. Jag förstår inte varför vissa män är så rädda för hål i väggen bakom tavlan/tavlorna!?

Ps2 Hur går det med träningen Paolo?

2009-03-08 @ 21:29:23
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0