Oh, what a day...

Vov!
Nytt år!

Gillade ni nyårsafton?
Hmmm...
säger bara en sak,
det där smällandet ... Överskattat!
Var totalt slut "dagen efter" eftersom jag var den ende i min "slö-flock" som höll koll på alla mysko prylar som for omkring i luften och som smällde, sprakade, brann, knastrade, gnistrade, tjööööt o rök.
Sprang från ena fönstret till det andra o skällde ut varenda raket jag såg eller hörde.

Samma kväll fick jag besök av en grabbkompis, Bazil. Han är en Golden och cool. Hans yviga svans sveper ner det mesta från soffbordet så där fick matte lite att göra. Men det var lika gott åt henne för hon har inte vaktat på en enda raket.
Bazil,
svansade bekvämt runt här o började lukta på mina grejor och då tänkte jag att det var bäst att pissa på julgranen!
Då,
fick matte ett vansinnes utbrott!
Det var väl inte sååå farligt?
Bazil ville också pinka på samma ställe eftersom jag gjort det men han hann inte för människorna såg vad han tänkte.

Framåt midnatt,
var jag ganska trött o tänkte att de galna människorna utomhus säkert blir trötta de också.... De slutar de smälla o går o lägger sig.
Men, ack vad jag bedrog mig!
Det blev värre! ! !

Mitt i natten,

när båtarnas mistlurar tjöt o rådhusklockorna slog tolv slag kulminerade det hela.
Hann inte skälla o varna för varje smäll, nä det blev to much, så jag kurade istället ihop mig bakom soffan, manade fram minnesbilder av en söt pumitik (Gullan) som jag träffade på Sofiero i somras och långt där inne i trängsta hörnet stannade jag tills allt var över!
Matte sa att jag darrade, men det gjorde jag inte alls.
-Hrmpfff...jag darra? den store ungerske vall-o-vakt-vovven? självklart gjorde jag inte det...

Matte o husse verkade totalt oberörda! Märkligt! de stod kvar i fönstret o beundrade eländet.
Dessutom sköt de iväg en kork så det small inne också! så typigt gjort, precis när jag lugnat mig... Ibland tänker de sig inte för de där människorna...
o vart tog julefriden vägen?...

I lördags var det skoj kan ni tro. ((o:
Var BÅDE på Enteks lager o Brukshundklubben.
CoachGöran o Bea hade ordnat en träningsdag och det tillsammans med ett gäng Flattar med mattar!
Superdupertrevliga.
(o:
Där var en som heter Wallander (han har också en blogg, läs den, kalasbra!)
och han var trevlig,
snygg också,
svart blank päls, han blir nog inte kallad för "grådaskig tovtuss" i sitt hem...
När jag "mossade" på honom reste han ragg (svälj...!)
men denne ståtlige "Walle" hade en bra människa som han kallar "Mor" med sig och denne mor plattade ner raggen på direkten (hon var snabb hon) och sedan var det bra.
När Walle morrade hörde jag att han var från Malmö, en härlig dialekt hade han. Synd bara att de inte har något vidare fotbollslag därnere.
(o;
Annars var dessa Flatcoated tysta av sig. Trodde ett slag att de var stumma!
En annan är ju pratkvarn av kaliber. Vov! (det bara kommer)

Vi tränade på de stora asfaltbergen, kröp genom cementrör och gick in i konstiga bodar... KUUUUUL är det.
Sedan körde vi SÖK och det är makalöst skoj.
Människorna skulle aldrig klara det vi doggar gjorde.
När jag gömmer mig, kan matte inte lukta var jag är! haha
om,
jag inte råkar släppa en fis förstås ( å det händer... )

Vi gjorde vars två uppletande och
CoachGörans hund Bilbo som är rutinerad ja rent utav ett ess visade oss novisa hur det hela ska gå till.
Wallander hade lite bekymmer att hitta min matte när hon gömt sig,
han stod alldeles intill men såg inte henne...
matte säger att det beror på att hon börjar komma till åren och begynner bli lite vedartad... smälter liksom in i naturen..
men,
rätt vad det var fick Walle korn på henne o då blev det godis o glada tillrop!

entek

Körde i karavan till klubben,
o CoachGöran var tvungen att köra vägen om Olympia vilket gladde mattes röa hjärta. (o:
Eller körde han vilse??? (det
är frågan)
Han hade heller inte något hemskt Bois märke på sin mössa så allt kändes hur bra som helst, det är så svårt för matte annars att koncentrera sig på träning när han har den där Bois-mössan på.
Eftermiddagen gick i lydnadsträningens tecken för mig o matte ( mest för trög-matte ) medan flattarna körde jaktövningar i skogen.
Hann inte säga hej då ordentligt så det gör jag nu!
Vov vov!
Riktigt kul att ses allesamman, hoppas det blir fler sådana dagar igen.

När vi körde hem i Skodago-go var jag så nöjd, så nöjd...
Det var bara det,
att...
jag märkte att matte luktade grill-korv!... som e så himmelskt.
Mmm...
Hörde på kvällen när matte berättade för husse att trevliga Camilla som har Enzo hade grillat åt alla och att de "smäckte" sig i varma klubbstugan medan vi fyrbenta låg i de kalla bilarna...
-Asså, man vill ju inte gnälla, vet att jag har underull...
-men...
-...
-...
-Hur kunde de?

/Niño

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

hahaha..hittade hit genom Wallanders blogg. Och nu har jag suttit o läst o läst..ÅÅÅh, vad jag fnittrar oler:):) ville säga hejsan..du var mig en himla gullig hund:)

NU ..ska jag fortsätta läsa mer i din härligt, roliga blogg:)

2009-01-05 @ 16:19:57
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Enzo

De där timmarna på brukshundklubben måste ha satt igång något i mattes hjärna. Idag släpade hon iväg mig till vår brukshundklubb och började göra en massa övningar som jag sluppit i nästan 1,5 år! Hon mummlade om Coach-Göran och något om att jag kunnat riktigt bra fot tidigare... Vadå, när ska matte fatta att det inte fungerar med att vila sig i form? Tror det finns chans att vi ses igen med Coach-Göran i släptåg, vårt gemensamma orakel. Hmmm, tror jag ska spela lite dum och trög så vi får lite mer kuliga träningstillfällen tillsammans :-). Det hade väl inte varit så dumt, eller hur Niño?

2009-01-05 @ 18:23:05
Postat av: Lakrits

Jag hittade en länk till din blogg på min bästis (och fästis) Wallanders blogg. Ville bara säga att det var kul att ses och att jag också tycker Entek är ett paradis för hundar. Hoppas vi träffas fler gånger för vi hann ju inte riktigt lära känna varandra. Tassar och kramar från Lakrits. Matte Marie hälsar också!

2009-01-05 @ 22:21:28
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Men vänta nu lite... vaddå inget vidare bra fotbollslag där nere? Ja ja... vi får väl se framåt vårkanten var det bästa laget finns.



Att pissa på granen tycker jag verkar lite omoget bara för att Bazil luktade lite på dina grejer.



Jag förstår att du var helt slut där vid tolvslaget som du fått jobba hela kvällen... och kan inte annat än hålla med om att det var lite oansvarigt att smälla korkar inomhus.



Din matte är inte alls vedartad och jag kan erkänna direkt att jag helt enkelt inte fattade vad jag skulle göra, så är det!

2009-01-06 @ 01:54:46
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Niño the webmaster

Vov på er!

Just det Enzo,

jag ska också spela trög så "oraklet" drar igång fler kuliga träffar! En gó idé (o:

Ja, ja Walle,

omoget var nog ordet. Men jag kom inte på något bättre...

Fotbollar är skoj! MAtte ser bara rött!

Men JAG tar bollen ifrån vem som helst oavsett om di e röa eller himmelsblå heee...

Vov!

2009-01-06 @ 22:27:31
Postat av: lotta, Juni o Cola

Vad kul att du gillade min blogg!! Måste säga igen att du skriver fantastikt!!! Borde ge ut en bok:D

Jag har hunnit läsa ikapp till juni i din blogg...så ikväll ska jag sätta mig när barnen har somnat o fortsätta le/skratta/fnittra mig igenom dih härliga blogg!!Verkligen super.kramiz

2009-01-07 @ 12:11:52
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Skogsnuvan

Ja ibland kan livet vara ett äventyr både för människor kattor och hundar. Säg åt dom att skicka upp fallskärmar med ljus istället mycket finare och tystare. Och du pinka inte på julgranen

2009-01-07 @ 18:42:24
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..ja, det där skulle lätt kunna vara vi asgvilket bubbande med kylar fram o tillbaka. Vi bubbade ut vår gamla till förrådet att ha som reserv..för denna nya var så liiten o vi e en ganska hungrig familj;) ännu en frys står där ute..men den har hussen i huset massor av döda fåglar, älg/rådjursben i..till Colas träning, så där vill man ju inte direkt plasera sin egen mat:O

2009-01-08 @ 10:44:30
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

och...självklart fotar vi..om det blir snyggt;)haha.tapeten hoppas vi kommer imorgon!

2009-01-08 @ 10:53:10
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

ja.jag tyckte oxå det vart bra:) vi bor så smått så smått så minsta känsla av rymd..e välkommen;) bara det att man har alldelens för mycket grjer..men nu vart det utrensat av bara farten också;) bra med rea hihi..ååå, det värsta med dett a är att jag inte hunnit läsa igenom allt det där roliga o fina du skrivit..får ta lite på om pö:) jag ser fram emot de stunderna.

2009-01-09 @ 13:37:07
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Hi hi, tack för god läsning. Fantastiskt roligt. Själv kunde jag inte pinka på granen för vi hade ingen inne. Too bad!



Du bloggar så bra!



mvh Wilma och matte Karin

2009-01-09 @ 16:30:50
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

hahaha...nu har jag läst mars!!! NU såg jag att ni minsann också fått luftigt i köket hihi...det händer väl "visst "mycket fixargrejs hos er!!!;)

2009-01-09 @ 19:34:15
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

vad kul att jag kunde roa dig en stund!! jag som äälskar det du skrivit..och du har en sådan fantastisk berättelsförmåga..som aldrig kommer att komma i närheten av..när du råkade komma in i en raggarbilskaravan av misstag tex..asg jag skrattar så att tårarna sputa..´när jag läste..och börjar fnittra bara jag tänker på det:D

2009-01-10 @ 13:34:23
Postat av: Annika

Hej!



God fortsättning. Måste hålla med de andra om att det är otroligt underhållande att läsa din blogg :)



Forsätt som tidigare och gärna lite oftare!



Kram

Annika, Frodoh & Jambo



2009-01-11 @ 14:08:41
URL: http://www.kronstrand.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0