Vååååårruset...

Tänkte, (jodå, ibland så!)
...att nu när löningen dimpt ner i brevlådan kanske man skulle passa på att investera i något från hälsokosthyllans arsenal. Allt för att få bukt med hårdaste vårdeppsgreppet!
Det är inte jaaaag detta seeeega!
)o:


Upppiggande,
välgörande Krummelur-jag vill inte bliva stur-piller till lagom trött, blekt glåmig medelålders kvinna? Finns mirakelmedel månne?
Ha
-PMS motverkande undermedel behövs! säger sambon!
(har hört det förr och en gång ville han tom ge mig sådant i JULKLAPP!!! fattar ni??? men, där gick minsann gränsen! ICKE! )
Fan trót!
Sambon, ligger i och för sig risigt till var fjärde vecka ((o: så kanske... finns något uns sanning i uttalandet?...
Något superserum sedan mot nattliga övergångsbesvär så man kan få sova någon gång utan swimmingpoolkänsla, (nåt absorberande sexigt nattlinne kanske eller dykardräkt rentav, nej förresten, det skulle innebära familjerådgivning och vi har inte råd trots räntornas nedgång)
Till sist vill jag satsa på en utslätande-jämnande-ifyllande dyrlyxansiktscremé dé lá créme instead of skalpell och slutligen brun kulör till de grå (inte vovvens då).

Men nä...

jag vet hur det blir:
Extrapris-köttfärs från Ica Maxi o Sallad från Libanesiska grönsaksaffären. Billiga fullkornspastafjärilar mot ifylld rabattkupong (I hate rabattkuponger) och en påse Frolic för unge Herr Gråbens eventuella framsteg!
Just så blir det...

Sanningen att säga börjar vår-deppot faktiskt att släppa taget! Liiiiiiiiiite i alla fall...
Tror jag åtminstone...
Hör här:
Jag blev så himla trött på mig själv förra veckan, ja jag blev nästan förbannad ....
I min "kreativa" ilska beställde jag något från bokklubben och tänkte:
-Nu jävlar!
Ska jag orka träna vovve måste jag ju själv vara pigg.

Sedan ...
steg...
...lilla jag
...
...upp på löpbandet i jobb-gymmets källarvalv ! ! !
Wihiiii
Kuta, kuta, kuta tänkte jag bara!
NU,
gör jag slut med latmaskeriet!

Var totalt färdig o slut efter tjugo minuters "rännande" på det svarta "kassörske-bandet" som rullar runt, runt
och

JÄTTE-nöjd!
Somnade sedan i soffan till Let´s Dance! (var nog när Hasse Aro var på tiljorna..asså han é inte bra! inget liv i honom liksom... Säger vem? ha ha)
(o:   Zzzzz.......

Så kom beställningen från bokklubben:
Ta daaaa (trummvirvel...)
"Träna en kvart om dagen med Paolo Roberto!"
JUST DET!
HAN o jag! är det numera.
en kvart,
är lagom för medelålders latmaskar tänkte jag,
det kan jag klara utan att ge upp
för det är ju liksom meningen...
att det ska vara ihållande...
då kommer resultaten!
sägs det...

Så nu är jag flugvikts amatör boxare! in my small kitchen  ((o:
Ha ha haaaa
trodde det var helt annat upplägg men vafasen:
-Skuggboxning är INTE fel!
Jag lovar!
Numera,
står jag vid spisen och jabbar!
Yeah, yeah!
Fotarbete, fotarbete ... Balans,,, koncentration...focus...

Tjoff!
där kom en vänster och en högerkrok
...
Fotarbete, fotarbete... osv... osv...

Jodå...
Utgångspositionen,
är viktig i boxning (precis som i lydnads) Balans o fokus...
en garde... (hör på boxaresset som nu hållt på i en kvart ha ha)
...och Akta er!
för min Raka höger med kraftigt skjut från höften.
DEN är inte nådig!
Övriga familjen anser att undertecknad icke är klok! och tittar bort när de ser mig i aktion naturligtvis.
Jag svarar bara att:
-PAOLO,
t
ycker detta är bra!
och
det
tycker jag också! sådetså.... jabb, jabb swisch swoosch (sambon duckar, ... nära ögat)
-Ner på golvet och Ge mig femton! galer jag. (killarna himlar med ögonen o går)
Då menar jag armhävningar
ack, ack, ack...
Är verkligen skitkass på sådana... har alltid varit.
Tyvärr.
Min fysik sätter hinder...
Har så smala handleder att jag alltid haft barnstorlek på armband. Men, men TEKNIK lär ju göra sitt till så:
-Trettooooon, fjooooorton,,, feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemtooååpust, pust, pust KABOOOM raaaaas...
sanningen är att jag bara orkar typ EN enda ordentlig armhävning sedan håller jag på att få hjärnblödning o svimma! ...känns det som i alla fall...
Dock,
kan Allt bara bli bättre!

Nu är jag positiv och i skrivande har stund har jag för andra gången kutat på bandet (i hela 40 minuter denna gång)

Boken har jag ställt bredvid sängen så det första jag ser när jag vaknar är:

Paolo

Vilken uppsyn va!?

-Ja ja Paolo!
-Jag SKA!!!

Förresten...
Våren är här!

Snödroppparna blommar, fåglarna sjunger och solen skiner!
Nu släpper jag vårdeppet!
-Ner på golvet o Ge mig femton!
(o:


Kommentarer
Postat av: Camilla o Enzo

... och var låser du in Ninõ medan du gör dina femton?? Hos oss hade man inte hunnit göra en armhävning ens innan man blivit överfallen av en överlycklig flat! (Varför ska man vara på golv om inte för att leka?)Skulle man nu klara sig undan hunden så hade katten (tänk katt typ Garfield fast grå) suttit och stirrat ut en så man kommit av sig av bara den anledningen... PS: Var inom Apoteket idag och fick köpt både pigga-upp-mig-trot-om-du-vill-piller, utslätande-jämnande-ifyllande dyrlyxansiktscremé dé lá créme instead of skalpell a´la Apotek. Som tack för denna stora investering för ett piggare och gladare inre och yttre fick jag SB12 Munskölj mot dålig andedräkt på köpet! VA, skulle det vara menat som en uppmuntran???

2009-02-02 @ 20:27:33
Postat av: Helene & Wallander

Maria, du är så j---la rolig, mina kinder är våta och jag lovar det är inte svett i alla fall.



Stackars grabbar hemma... bli brädade av självaste Paolo.



Härligt att läsa att du har börjat lyckas med att driva ut deppspöket.



Glöm nu inte bort att Ninõ måste få ta del av frolicen oxå...



Kramizar



Ps. Camilla... har du inte alls funderat över varför jag undvek att vara i närheten av dig igår?

2009-02-02 @ 21:50:55
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: lotta

asg HUR i hela friden kan man skriva så roligt...??? U e helt underbar:) haha...å ju, jag fatta att det var sköldisen som sov till mars;) tack, vad trevligt att du svarade på min "hejjning";)

2009-02-03 @ 17:02:39
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Skogsnuvan

Hej kompis. Tur att man kommit över svettningsperioden i alla fall. I mitt 11 graderssovrum är det ingen fara med det. Somnade också till Lets Dans. Skulle börja med chigong men det blev liksom inte av. Skulle börja promenera med kompisen men vad fasen 20 grader kallt i över en vecka. Vem vill gå ut då. Ingen sexig kille att ha sex med har jag heller. Prova det du som har en man. Du kan ju låtsas att han är Paulo (han är lite sexig tycker jag) Sex ska vara bra motion läste jag just. Lycka till. När våren kommer blir vi nog pigga och alterta igen ska du se. Så bra du skriver föresten.

2009-02-04 @ 10:18:57
Postat av: Ulrika som var med och tränade 3/1 på em!

Ha ha ha!!!

Du skriver för härligt! Jag behöver inte gå till något apotek e dyl, det räcker att läsa din roliga blogg så vips! känner man sig gladare! Du kanske ska fundera på att ta ut någon slags avgift och tjäna lite kosing, för vår-depps-terapi, menar jag!

Dessutom blev jag inspirerad att ta itu med julkilona! Synd att man inte har något sånt där kassaband. Ska kanske gå ner på Ica och höra om man kan hyra en 1/2 timme.



Ha det gott och hoppas vi träffas någon gång igen!



Ulrika

2009-02-04 @ 12:03:39
Postat av: lotta, Juni o Cola

å vad bra att vi lyckats insperea dig :) ni tränar för fullt nu då??;)

2009-02-05 @ 21:46:04
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Suck! Du har lyckats komma igång. Själv var jag ohyggliht stolt över gårdagens kvällsrunda med hundarna ( 10 min ) jag var också inne på Adlibris och shoppade fast jag fastnade som vanligt i matträsket och plötsligt var min shoppingbag fylld med 4 böcker om soppor röror och annat smarrigt. Tro nu inte att jag ska ha alla dessa böcker själv utan jag ska villigt dela med mig av min onyttiga livvstil till tre andra behövande så att vi tillsammans kan se hur kilona rasar uppåt i stället för neråt. Det hjälper ju när man har förstående medsystrar. Inte ens Göran har lyckats motivera mig till storverk just nu trots att han idag ska komma och inspektera mig och Corinne i dagens korvspår. Lat som jag är lägger jag det i min egen trädgård. Summa ansträngning= fet nolla! Å jag som inte ens kan skylla på någon vinterdeppression eller annat. Gillar annars lera, regn på tvären och kyla. Börjar jag bli gammal tro? NÄÄ omöjligt. Måste vara konjukturnedgångens fel.

2009-02-07 @ 09:33:16
Postat av: Sinna

Hejsan

Hittade hit från Lotta för första gången idag och hur jag har skrattat!!! HÄRLIGT skrivet!! Att ha Palo bredvid sängen kanske man skulle prova ;-)

Kram Sinna

2009-02-07 @ 14:18:47
URL: http://gizmo.cybersite.se
Postat av: lotta

tack för tipset:) jag loooog, o det gick braaaaa;) nöjd med både hund o domare;)skööön morgon ni hade då. AVUNDSJUK på den;)

2009-02-08 @ 17:25:45
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Annika

Även i småland har fåglarna börjat att kvittra, jättehärligt när man är ute på dagens första promenad med vovvarna. Vårkänslorna börjar komma så sakteliga.



Alltid lika trevligt och komma hit och läsa och få sig ett gott skratt, finns en hel del man känner igen sig i :)



Ha det gott

/Annika

2009-02-10 @ 13:56:11
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: lotta med juniocola

HA EN FIIIN ALLA HJÄRTANS DAG:)KRAAM

2009-02-14 @ 08:42:58
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0