SOFF-filosofi... Raaap... pfss...

Hola Amigos!
Ja, man har ju gått å "blitt litta" internationell såhär i jul-tider!
Min Store-"Brorsa" senor Marcus, all the way from Barcelona, är nämligen hemma på visit och minsann hälsade han från vår flocks stora guru - Zlatan!
Ett par spanska strofer har han lärt mig också, Si, siii, om utifall, jag åker ner till honom o hälsa på.


* * *

Annars,
ligger denne mest på divanen, rapar o fiser ...
...ja när matte är INTE i närheten vill säga, man får akta sig noooga, ni vet, hon är liiite finkänslig o gillar inte sådant grabbsnusk (som hon kallar det!)
Summerar året som gått o planerar för framtiden medan jag smälter alla godsaker jag kommit över i jul hehe
Härligt väder har det varit... SNÖ!!!
Nice...
men man borde ha allvädersstövlar! för när islossningen startar flyter parketten!


Undertecknad,
fick både ox-tuggben, frolic-paket o en finfin tillplattad tygbäver, utmärkt att kampa med.
Speciellt skoj är det att "droppa" den tvärs över texten i husses eller mattes böcker när de ligger o läser på kvällen. De tycker då att jag både är "gullig o söt" och kan inte låta bli att kasta bävern!
Tjohoooo
jag får fritt spelrum och far runt i bland lakanen i sängen som jag vill, härjar och gör TV-räddningar.
Wiiihiii (o:


Frolicpaketet,
som låg under granen hade jag liiite svårt att bärga mig med, det dröjde såååå läääänge till julklappsutdelningen så jag norpade det själv medan tid var.
Matte tyckte gott att jag kunde väntat, men vaddå?
Det stod ju Till Niño! på paketet så det var väl inte något att knorra över? Nä, just det

 

 

 

 

 

 

Matte säger att dessa foto är klara bevis på STOLLE-PROV,
men, jag njuuuter ju bara...


* * *

Matte har gjort sådan där frostad frukt!
Finns inget vettigt med det egentligen (?),
hon gör det BARA för att hon tycker det är vackert ... finlir alltså.
Annars är det är hemskt gott att slicka på dessa sockriga skapelser,
men,
naturligtvis...
har hon ställt arrangemanget så högt upp att jag tyvärr inte når ...
syyynd...

 


* * *

Inte heller når jag brorsornas gamla jultomte-dekorationer de tillverkade på dagis.
Dem vårdar matte så ömt, så ömt och ställer dem alltid allra högst upp på skåpet...
Annars, hade jag mycket väl kunnat tänka mig att knapra lite på tomteskäggen...
Mmmm
o flirtkulor som är så kuliga att jaga hö hö...
Förresten tog ena tomtens skägg fyr häromåret,,, )o: var matte panikslagen, ångestfylld o darrig och sedan dess är det sträng brandskyddsinsspektion o övervakning i vårt gryt.
Ni ser säkert att han har brunt skägg den ena tomten..

 

 

* * *

Har Ni också åkt på det stora julbadet???
Det har jag ... tyvärr ...
Asså att människorna INTE kan låta en vara ifred... fattar inte vad som far i dem bara för det är jul?
Nä, jag gillar det inte, kan jag säga.
Men, inser samtidigt att det bästa är att få eländet överstökat så fort som möjligt, så jag är relativt medgörlig.
Vill liksom få tillbaka min flotta fluffiga o eleganta värdighet så fort som möjligt.
I vått skick, ger man nämligen ett tämligen slätstruket inttryck och the GREAT Pumi-look känns långt borta!
Illa, illa...

 

 

 

Snor en soffkudde i Alladinstuk att torka på...

 

 

Ganska skönt här i alla fall...
men måtte det dröja till nästa gång...

Funderar på Nyårsafton..
vet ju hur det brukar bli vid midnatt...
Skottlossning å det vildaste!
Månniskorna förlorar omdömet o klär sig i fåniga hattar!
Men jag har en säker bunker,,, bakom soffan o jag vet att matte inte lämnar mig,,,
för läskigt är det...


God fortsättning på er.

Niño

* * *

 

 


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Tur att du har torkat nu snygga hunden för du ser onekligen lite ynklig ut i blöt päls. Jag har också varit tvungen att bada men jag badar bastu jag. Oskar badar också bastu men varken han eller jag rullar oss i snön. När det är 20 grader kallt är det ingen hit. Vi går upp och duschar istället. Jag i alla fall. Gott nytt år till er alla och i juni dyker jag upp och gör Skåne osäkert. Kram kram.

2009-12-29 @ 08:29:30
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Camilla och Enzo

God fortsättning på er! Tur snön försvann så det där eländet med snö som klumpar sig också försvann :-)

2009-12-29 @ 14:02:18
Postat av: Wallander

Du har det allt bra du... mysa och göra lite annat lite varstans i huset erat. Men lite klen ser du allt ut när du fick ditt årliga julbad... tur att du blev ditt gamla jag igen. Men tog dom ut dig i kylan direkt efter? Man skulle kunna tro det med alla de isklumpar i din päls!



Hoppas matte kommer att ligga hos dig bakom soffan för att ni tillsammans skall fira in det nya året och att hon inte hamnat där av någon annan anledning :-)



Vid tolvslaget imorgon vankas det nog grisöron här hemma... mums mums, dvs om inte MOR & FAR somnat i vars sin soffa. Kan du kanske slå en pling och kolla :-)



Hoppas ni får ett härligt slut & ett riktigt GOTT NYTT!



Nospussar från Wallekalle

Ps. MOR & Beck hälsar så klart

2009-12-31 @ 00:01:51
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Marina

Så underbart söt! Snöbollar i pälsen känner man igen...

Vill önska er ett Gott Nytt År!

2009-12-31 @ 14:28:39
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Annika, Frodoh, Jambo

Hej och god fortsättning till er alla.

Vet precis hur det är när snön sätter sig fast som lim på benen, man brukar se ut som en Michelingubbe efter ett tag :) Vi har mycket snö här i småland men som tur är är det kallt så snön fastnar inte så lätt då. Idag har vi varit ute och sprungit på sjöis, det var lite snö på vilket gör det mycket lättare att springa, jättekul.

Ha det så gott

Hälsn från oss i småland

2010-01-02 @ 19:05:26
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Christina

Hjälp, jag tycker pälstjejerna har problem med snön ibland men jag reviderar de åsikterna direkt när jag ser bilderna på Niños tassar med snöbollar på. Aj aj aj.



Soffbilderna på galna Niño är underbara ;D

2010-01-02 @ 22:53:41
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: Christina

Glömde önska en riktigt god fortsättning på det nya året :D

2010-01-02 @ 22:54:51
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: Corinne

Tja! Är nästan i Norrland och jag förstår vad du genomlider. Här åker man bil hur långt som helst och när matte äntligen öppnar dörren till bilen och jag med spritt i benen hoppar ut hamnar jag i......ett vitt hav!? Jag bara försvann i en meter med nysnö, dessutom hade de något läbbigt på parkeringen som sved i tassarna, salt kallade matte det. Borde FÖRBJUDAS! Något annat som också borde förbjudas är kyla. Har ni provat -20 grader? Det har jag. Kan inte rekommenderas. Så mitt råd till er är: åk inte norr ut. Väster ut är OK, öster ut OK söder ut ännu bättre. Alltså slopar vi det fjärde väderstrecket! Iskalla hälsningar från en som önskar sig mer päls!

2010-01-04 @ 19:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0