En Brytning, En Fredagkväll!

Igår fredag kväll,
var vi på brukshundklubben och tränade. (visst, jag vet, jag SKA försöka att skaffa mig ett liv)
I mörker blåst lera och regn - där stod vi!
(o:
Lurvtussen,
var duktig, även om det blev ett kort pass.
Platsliggande och Stanna (sitta kvar) körde vi, för det brukar inte gå bra, Niño-rackarn brukar smyga efter mig när jag gått fem steg... men igår, gick det klockrent! (o: Trallalalala...
Plötsligt,
kom ett par STOOORA hundar förbi (nära, nära... PERFEKT störning, som en skänk från ovan) och när dessa okända bestar passerade, övervägde vovven naturligtvis att rusa fram och gapgasta i gammal känd stil!
Men, tji fick han,
för precis när han beslutat sig att genomföra sin hemska plan och baken lättade från gräsmattan,.. då, precis i det ögonblicket, tog matte fram värsta Furir-stämman och tro det eller ej mina vänner, Unge Herr Gråben svalde och valde att sätta sig ner igen i leran och fokusera på matte!!! (även om hans ena öga sneglade på de främmande hundarna tills de försvann!)
Detta utmärkta val premierades naturligtvis,
jag blev så himla, himla glad och han fick både köttbullar, boll o glada tillrop!
HURRA!
vad jag är bra! (o: jag lyckades B-R-Y-T-A honom! måtte detta etsa sig fast som en vacker bild i hund-minnet!
Nåväl,
vi for hem, leriga o härliga (man ska sluta när man ligger på topp!) duschade och lagade till en Italiensk Lasagne a la Maria (ett av mina paradnummer!) tände ljus i massor och njöt av kvällen.
Härliga Helg!


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Nu passar dina fallande snöflingor in för här vräker snön ner och jag håller mig inne. Om en stund kommer gubbsen på vägföreningen och vi ska ha 10 min möte och 3 timmars samvaro med nybakat tunnbröd och en liten öl. Det blir säkert bra. Ha en bra helg.

2008-11-15 @ 17:22:24
Postat av: Annika

Bra jobbat, träning i blåst, mörker och lera är ingen höjdare. Vi ska snart iväg och träna agility i ridhus, ska bli spånnande att se om det funkar eller om det bara är att leta hästskit som gäller. Vi ska tävla i ridhus nästa helg så ett träningspass sitter inte helt fel :)



Ha det gott

/Annika med flock

2008-11-16 @ 13:09:49
URL: http://www.kronstrand.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0