Fyraett (o:

Hif sopade till Malmö FF rejält här förra veckan o inte mycket glädjer mig mer ...
(o;
Vovvens framsteg blir jag ju också glad över förstås.
I tisdags
var det klicker träning på klubben, det var skoj och det är  raketfartsinlärning minsann, det gäller att klicka i precis rätt ögonblick, liksom när vovven "tänker tanken" man vill ha fram och därefter kommer belöningen.
Har lärt honom skaka på huvudet som ett Nej. (halva nejet funkar än så länge)
Nästa steg blir ju att öva in ett Ja, att nicka alltså.
Slutligen sätter man till kommandot och det kan ju bli hur kul som helst.
-Gillar vi Bois? (Landskrona)
-Nej!
Belöning!
-Hejar vi på HIF?
-Ja!
Riklig, riklig, riklig belöning!

Ja ja

La spår
i Söndags morse och det var härliga timmar med sol o vackert väder.
Första gången på fält för vår del, har bara lagt i skogen förut, men det gick bra. Min ryggsäck med inbyggd stol är guld värd  kan jag säga.
Skugga för gråben o vila för mig.

Valborgshelgen,
har varit underbar, lång ledighet är skööönt! Vädret har dessutom varit kanon så det har blivit mycket grillos från alla trädgårdar.
Karlarna kommer igång friskt då. Det har ni klart redan tänkt på men kul är det att se.
Eldflammorvassaknivarspetsigagafflarsyndromet ni vet. he he medans en annan förpassas inomhus för att fixa sallad dukning potatis senap ketchup chutney såser servetter diska osv
Märkligt att de plötsligt är så matintresserade när det gäller grill.
Min man hittar inte i köket i alla fall, så det är lika bra att han får stå med gaffeln vid grillen och dricka öl.
Så ställer han alltid frågan:
-Mariiiiiia! Var är tändaren?
och då svarar jag alltid likadant:
-Den ligger bredvid dig älskling, på brickan jag ställt ut med alla tillbehööören.

Idag,
fyller sambon år och jag o sonen var uppe halv sex för att koka kaffe och göra i ordning en frukostbricka.
När jag sedan skulle bära upp den för trappan,
KAABOOOM!
slog i tån och snubblade så allt kaffe åkte ut.
Saticken också!
Morgnar med tuppen är helt klart överskattade, det har jag alltid hävdat och imorse insåg jag hur rätt jag har.
Imorgon fyller yngste sonen 18 och då ska proceduren upprepas men en trappa ner istället.
Hemska tanke, hur ska det gå? Jag slår väl ihjäl mig en dag.

Äpelträden står i blom och det är så bedövande förförande vackert...
Våren är fantastiskt vacker,
minsann
Här är en bild av vårt äppelträd.

image81


image82

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Å blommande äppelträd. Hos mig går det inte att ha äppelträd. Det är för kort sommar. Ja du det där med trappor vet jag hur det är. Slå tår och ramla ner för trappor trodde jag var bara jag som gjorde men tydligen inte. Vi har en del gemensamt du och jag. Jag är nog också lat för jag tycker om att vara hemma och inte jobba. Tyvärr har man ju inget val. Jag har en havade hund under kontorsbordet. Spännande att se hur många valpar hon får och om dom föds på mitt kontor!

2008-05-07 @ 10:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0