Dammmoln

Korta veckor är toppen-sköna och nu är fredagen här igen, härligt.
Ikväll,
är det stora dansbataljfinalen och till den får vi väl se vad vi ska bulla upp för gott ur halvfabrikatörernas förtrollande värld...

Har haft ett nytt damm-moln hemma, eftersom jag "plötsligt" kom på att jag ville riva ner överskåpen (de jag handmålat för någon månad sedan) i köket, för jag "behövde luft"
(o; ha ha

Alla karlar därhemma (sambon, sonen, snickaren, muraren o byggchefen) undrade då:
-Var ska du ha dina grejor???
Jaha och varför bryr de sig över huvud taget?
Sambon har ändå aldrig haft en susning om var glas o talrikar finns... Går han någon enstaka gång till köket för att hämta något säger han alltid reflexmässigt:
-Var är?.... (alltså redan innan han kommit ut till köket!)

Men jag har en plan naturligtvis, (i o för sig inte helt genomtänkt än kanske, men det kommer) så jag svarade:
-Det behöver ni inte bekymra er om! (där sträckte jag på mig, sköt ut hakan lite extra o satten händerna i sidorna för att få min vilja igenom!) och då konstaterade de att det det hade jag ju alldeles rätt i och så rök skåpen ner i ordets rätta bemärkelse...

Fy för,
som det såg ut...
vi som precis gjort fint i vardagsrummet... ett tjooooockt lager damm över allting ... soffor, stolar o alla kökssaker som inte längre har skåp att stå i.

 -edékonstigtattmankrökar? 

image65

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Oj oj det blir nog fint när ni får klart men det brukar vara hemskt medan röran pågår. Ta bort snöflingorna nu för våren borde väl ha kommit. Inte här Det snöar som vanligt och alla har åkt hem. Kram och fin helg

2008-03-28 @ 15:24:00
Postat av: skogsnuvan

Jaså du du jobbar på att få bort snöflingorna. Det gör jag med fast mina är tyvärr i verkliga livet. Stora vita klibbiga faller dom ner och inte ens landsvägen är bar, bara snö så långt ögat når. Kinabror skickade kort på mangolior och andra vårblommor igår bara för att göra mig avundsjuk. Vår snälla vår kom snart!!!!!

2008-03-29 @ 10:30:28
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0