Vem är Zlatan?

Ciao,
det är jag Niño.
EM,
gillar jag. Kanske allra mest därför att de tvåbenta brister totalt i uppmärksamhet då och det går att utnyttja.
(o:
Som tex när Sverige spelade mot Grekland i tisdags...
Då, kom våra grannar in till oss för att se matchen.
Jag började med en klassisk utskällning på ungerskt manér när det bankade på dörren och jag började precis komma upp i rätt decibel när matte stoppade två grisknorrar i munnen på mig. Kom faktiskt av mig lite där skam till sägandes men tänkte att det nog var bäst att mumsa i sig denna knorr-delikatess så fort som möjligt så ingen annan tar den, så jag lade mig på mitt fårskinn från Ikea o njöööt (fast jag hade fullkoll såklart, bara så ni vet...)
Matte grejade för fullt i köket, pratade, pratade o skrattade. Matte o grannarna har alltid mycket att gå igenom med varandra verkar det som. Hon stekte kryddkorvar och det osade gudomligt, men inte får jag smaka av dem inte, så det är ingen mening att ödsla tid på att tigga. Tröstlöst, är vad det är...
Men,
till min stora glädje och förvåning(!) hade hon ställt fram sex tallrikar med finfina laxmackor på bordet i vardagsrummet!
De stod där i all sin prakt och detta totalt utan bevakning. Tvåbeningarna var församlade i köket!
(o;
Vilket tillfälle, ... Vilken chans... tar jag den innan den går förlorad...
Hmmm...
Det kan gå illa... får se hur jag ska lägga upp taktiken? En bra genomtänkt strategi är guld värd o oftast framgångrik, det vet jag av erfarenhet.
Börjar med att gå ut o titta till tvåbeningarna så de fortfarande är uppet i snacket..
Det var de..
Smyger tillbaka in i rummet igen och mmmm...  vad gott den rökta laxen luktar... verkligen gott...
Om jag ställer mig på bakbenen så jag bli lika hög som en Grand danois, dessutom - LUFTEN ÄR FRIII - norpar en bit lax från talriken vid gaveln.. sallad? citron? åh nej inte för mig, endast det bästa. Bara lax.
Rycker den snabbt så tillbehören ligger kvar... lite duktricket över det hela, synd att förstöra ju... Matte har haft lite arbete  med smörgåsarna...
Oh,... vad god den var...  och ingen märkte något.
(o:
Detta är ju toppen, inget händer kan nog äta upp från en tallrik till.
Mums...
å en till bäst att inte skramla med tallriken för då märker matte det, hon har stora öron har jag märkt.
mmmmmm detta är ju ljuvligt...
Kanske kommer de tvåbenta snart , jag lägger mig en stund så att ingen fattar att det var jag. Tror jag ligger långt in under soffbordet.
Raaap! mm  ja det var så den smakade.
Matte kommer in i mitt stora rum och hon tvärbromsar vid bordet o gapar av förvåning!
- Vaaa??? !!!
Åh neeeej, bara tomma formfranska, citroner o sallad kvar...
Niñoooooooooooooooooo!!!
-Vad har du gjort???
Varför gapar hon på mig? jag ligger ju här o sover lugn o fint... Inte anar hon väl att det var jag?
-Hörröduuuuuuuuuuuuuuu, gapgastar hon.
-DET var dåååååååååååååligt gjort Vovven!  Jag vet att det var Duuuu Fyyyyyyyyyyyy!!!
Jag slår ner blicken
sedan muttrade hon något om att jag var alldeles fet o smord kring skägget och på kvällen kommenterade grannen att jag drack väldigt mycket vatten.
Ja, ja,
detta var det värt. Husse fick ingen lax, men han gillar mig i alla fall det vet jag. Han klagar aldrig på mig som matte gör, honom har jag lindad kring lillklon liksom.
Ny match på lördag.
Får se vad människorna ska bulla upp för delikatesser då? Blir säkert något gott.
EM är topppen.
Men vem är Zlatan?
Vov!
/Niño

Kommentarer
Postat av: Skogsnuvan

Ja det är inte klokt vad han ser oskyldig ut då. Hundar har en väldig begåvning på det!

2008-06-13 @ 16:11:05
Postat av: Maria & Lucaz

Lucaz hälsar att det är rätta takter.. Du är ju lika duktig som mig som har en jädra snitts på att norpa åt mig både lövbiff och kyckling utan att matte märker något..

Konstig att våra mattar blir så arga.. Det är ju mat som ska ätas.. Om vi tar den eller om de glufsar i sig det spelar väl ingen roll det ska ju ändå ner i magen ;O)

/Många hälsningar från PumiLucaz

2008-06-23 @ 20:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0