TVÅNOLLTVÅNOLLTVÅNOLL!!!

Zlatan!
(o:
Vilken frälsare!
Såg ni att maskorna höll på att brista?
Vilken rökare... Världsklass!
Denna härliga dagen-efter har gått i segerrusets tecken! Alla kommenterar matchen med leende ansikten.
På varenda löpsedel syns Zlatan högt upp i sitt glädjeskutt efter målet i 67:e minuten. Det lär ha gått exakt 1 111 minuter sedan han gjorde mål senast i landslaget...
Förbluffande att folk sitter o räknar ut sådant! Men kul kuriosa för all del.
Så säger man i nästa andetag med allvarlig min:
-Men,
på lördag blir det svårt... Spanien é bra...
och visst är det sant, att Spanien är bra men va fasen, så trist kommentar att höra och är det inte typiskt svenskt svårmod detta att aldrig riktigt tro.
Kunde vi slå Grekerna som är regerande mästare kan vi väl slå Spanien nu när vi ändå rider på framgångsvågen???
ja ja ingen ska ju "stiga till himlen" och "man ska inte tro att man är något", så är vi fostrade genom generationer...
Tur,
att Zlatan har självförtroende så det räcker.



Fikade,
på min gamla trevliga arbetsplats i eftermiddags och plötsligt säger en av kollegorna:
-Vem vann?
ha ha ha Trodde hon skojade men alls icke.
Hon hade somnat i går kväll mitt under matchen. Obegripligt för en annan, men är man inte intresserad så kan jag förstå.
Men, hur i hela friden kunde hon undvika att få reda på vem som vann ända fram till klockan tre dagen därpå?
Borde vara omöjligt...
Längtar till lördag,
och tror,
att vi kan vinna igen,
sådetså (o:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0