våren är här och vårt bredband...

Snödropparna,
blommar för fullt i trädgården, liksom vintergäcken, det kommer en vår snart och det ska bli härligt.
Jag längtar efter trädgårdslivet.. det är så rogivande, inspirerande och njutbart.
Ny trädgård ...
undrar vad som ska dyka upp ur rabatterna? ska bli spännande att följa första året.
Mina pelargoner börjar ta sig på fönsterbrädan i källaren, små ljusgröna blad...
Vårfåglarna är på g, kvittrar om morgnarna eller är det cykelkjedjan som inte är smord?
På sommaren brukar jag knyta breda långa remsor av ett kinesiskt rött tyg i äppelträdet...
-Att du bara orkar,säger sambon ha ha ha
Har själv funderat på varför jag håller på som jag gör, det att ordna ting omkring mig på ett särskilt vis.. det kvittar om vi är på ett skithotellrum eller sover på stranden under stjärnorna så blir det liksom så att jag börjar organisera i det som finns omkring mig, väckarklockan ska arrangeras snäckor radas i vackra mönster... osv osv ...
Tror att det är instinkt sedan långt långt tillbaka, samla o sortera ni vet eller är jag galen? Gränsen är väl antagligen hårfin haha
Men det blir ju vackert och det påverkar åtminstone mig in i själen...
så det så
Förresten har vi fått vårt bredband installerat så nu går det att surfa igen, toppen!

image55


Kommentarer
Postat av: Anita

Roligt att du skriver igen. Vilken fin pelargon. Här sover alla blommor sin sömn under meterdjup snö. Det är egentligen underligt att det hinner blomma så pass som det gör under den korta sommaren. Det är nog ditt stenålderjag som kommer fram. Kvinnorna var ju samlare redan då. Band i träden låter fint. Det har jag aldrig sett

2008-02-07 @ 07:45:49
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0