Skakig morgon...

Imorse,
vaknade jag (och många med mig) av en jordbävning!
Usch,
vilken obehaglig känsla. Blev riktigt rädd.
Hörde änglaspelet,
pling, pling o plingeplong som bara den och hann tänka att det var märkligt att det lät på morgonen och förresten hade jag inte satt i några ljus. Sambon tycker inte alls om "spelet" (konstigt, det som är sååå fiiint), han tycker det är ren terror att ha det igång så jag förstod att han inte hämtat upp några ljus till det. Sedan kom ljudet av muller o dån och allt brakade loss.
Sängen skakade så jag nästan for av (sant), Niño for upp och la sig på magen i trappan. Hans ögon blev JÄTTE-stora.
Rutorna skallrade och taket dundrade. Tunga TVn skakade så det lät i benställningen.
Fotografierna i fönsterkarmen välte. Julgranskulorna gungade i granens grenar.
Fy, kände mig som en flugskit i världsaltet.
4.7 på Richtersskalan é inte det mycket???
Urrr...

Ja, ja
det var en skakig start..
som ni hör har granen kommit på plats i hemmet!
Härligt säger jag!
I fredags var vi hos "Di rödnäste, snorige" vid konserthuset.
Årliga julgransköpet.
Det är kul och ritual av kaliber. Örkelljungaförsäljaren är som vanligt traditionellt klädd i Helly-Hansentröja, öronlappsmössa och jättestora svarta gummistövlar precis som det ska vara. Fet sliten plånbok i bakfickan har han också.
Fick tag i en snygg "grönsak" (o: på tre meter. Jorrååå.
Den rödnäste öronlappsmannen och sambon fick jag till att visa upp varsin gran samtidigt och de snurrade runt och visade träna från alla håll så fint för lilla mig. (o;
Ja, ja sambon himlade lite med ögonen, såg ansträngd ut i leendet och klagade till granförsäljaren men det gick så bra, så bra.
Sedan åkte trädet rakt in i värmen och lär väl dö inom kort av värmechock. Vi får se.

Tokhunden dricker ur julgransfoten!!!
Alltså riktigt klok är han inte den lille gynnaren.

Niñothedog

Kommentarer
Postat av: Annika

Fy vad otäckt att vakna av jordskalv! Granen redan insatt, vi som inte ens har fixat någon än :)

Frodoh måste alltid ha nytt fräscht vatten, han ligger och piper om det är några timmar gammalt, då måste man fylla på nytt innan han kan dricka! Men är vi ute så går det så bra att dricka i skitiga vattenpölar, de är roliga dom små liven :) Jättefin bild, har du ritat själv?

Ha det gott

Kram

2008-12-16 @ 15:02:10
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

Oj hade det varit här hade jag nog trott att det var plogbilen som körde förbi för då brukar det skaka. Så olika det är med julbestyren. Jag och min Björns dotter Jennie vi pulsade en km i lårhög snö för att leta en gran och ni köper den på torget. Våra var inte så fina för det var täckt med snö så vi fick slå av snön på 30 granar innan vi fann några som var skapliga. Tänk att vi bor i samma land det kan man inte tro

2008-12-16 @ 21:47:22
Postat av: skogsnuvan

Föresten Jag tror att det är normalt att dricka ur julgransfoten. Det har alla mina katter gjort också- Lukas Björns gamla hund brukade försiktigt försiktigt nappa av julgranspepparkakorna i granen Dom tror nog att dom är ute i skogen när dom kan krypa in under granen. Tillbaka till naturen!

2008-12-17 @ 10:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0