OS-tider

Tänk att man jobbat i fyra veckor?
lika länge som semestern varade... Tuuur att man upplever friheten som mycket, mycket längre hursom.

OS är igång,

så nu kollar jag in kvinnlig tyngdlyftning, synkroniserade simhopp och annat skoj.
Invigningen var storslagen, tvåtusenåtta trumslagare - coolt och fyrverkerierna var tjusiga som aldrig förr!
Känns tryggt att ha OS igång på tv:n .. man kan komma o gå alltid något på gång, män i trikåer...
OS har liksom alltid funnits med som något avgörande... Vart fjärde år smäller det och man har hunnit bygga upp en förväntan av något som ska bli mäktigare än åren före.
Det ska sättas nya rekord. Snabbare spring, fortare simm högre hopp

Får en svartvit bild i skallen:
"Starke Adolf",
den store atleten med vaxade tjusigt snirkliga mustascher som höll stången med enorma svarta jätteklot  i vardera änden - tusen kilo textat i vitt - över sitt huvud på håriga armar. Detta iklädd tvärrandig dräkt med ben och svart knäppkängor.
Ja grabbar!
Dé vá tider...



Har kommit igång med två kurser på brukshundklubben jag o Niño.
Agility och förberedande Lydnadskurs.
Måndagar o Onsdagar är vikta för detta. Självklart känner jag mig helt bakvänd som vanligt när jag hamnar i nya grupper sådär ... blir nervös o känner mig urkass.
Jag kan ju inte ett enda lydnadsmoment än så länge fattar inte vad som komma ska.
Men, men vi är ju på rätt ställe och vi ska inte ge upp.
Hunden sedan,
han går med nosen nerborrad i gräsmattan och tar inte kontakt med mig ens om jag dansar Hambo allt vad jag kan...
Nej,
för han trånar efter tikar! och hur kul är jag o mitt godis o bollarna då???
Det är vad jag tror i alla fall.
Min teori skulle man kunna säga.

Så har jag börjat träna själv också igen och det var ju verkligen på tiden!
God form är som bekant färskvara och den ska underhållas.
Hmm...
Har levt alltför bekvämt hela våren o sommaren (... vintern också när jag tänker efter och förra hösten... och sommaren med..) och när jag steg upp på vågen vilket jag nästan aldrig gör -men jag hittade den i en flyttlåda o tyckte det var synd att kasta den-  ja då:
SPJOOOOOIiiNG!!!
Fjädern gick av liksom. och spiralen dinglade sedan hängande i en båge.
(o: (inte riktigt kankse men det kändes så mentalt!)

I skrivande stund har jag bara tränat en(!) gång -igår- och idag har jag en djävulsk träningsvärk. Förstår inte hur det ska gå ikväll på hundträningen? Är styv som en pinne.
Vi får se.

Ett fint, fint skott av en ros fick jag av min blogg-vän Anita.
Ända uppe från Norrland, Jämtland o Fisksjön kom en planta av en Vit Karelsk Ros.
Så jätte-glad jag blev!
Rosen har jag planterat i trädgården o vattnat ordentligt.
Tusen, tusen tack Anita!
(o:

    

Kommentarer
Postat av: Skogsnuvan

Hoppas att rosen ska blomma fint i din trädgård och det tror jag att den gör. Träna ja. Tur att man får gratis träning med allt man ska stöka med hemma i trädgården och runt omkring. Ha nu en bra höst. Kram

2008-08-15 @ 08:54:40
Postat av: T

2008-08-17 @ 11:55:26
Postat av: Tinna

Sitter här denna söndag och läser litta på din sida men det är inte så lätt att leta med alla dessa flingor. Samt att jag hela tiden klickar så denna komentar bara försvinner.. Tycker i alla fall det låter spännande med din ros. Du ska se att den tar sig, och ävet den lilla Niño, för att inte snacka om din träning, du har verkligen kommit igång.. Lycka till. Kr T

2008-08-17 @ 12:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0