i och ur spår i vår...

Vad har hänt med matte?
Asså,
inomhus, fungerar hon preciiis som vanligt allt är som det brukar, samma ritualer samma mönster... ja, vid närmare eftertanke är hon egentligen både enahanda och totalt förutsägbar om man så säger.

...till exempel,
vet jag exakt när hon ska till jobbet, kan signalerna. De morgonarna börjar med att hon snooozar med mobilen i enochenhalvtimme! ett jädra ringande är det, usch!
sedan haaasar hon sig upp, mycket långsamt, helt utan kroppsspråk och med kryss till ögon för att istället somna på toastolen!
När hon snarkar som värst därinne brukar jag skrapa på dörren med tassen, någon ordning får det väl ändå vara!
Hursomhelst, sedan är det dags för henne att kränga på de-svarta-stövlarna... det innebär att hon svär och hoppar runt på ett ben eftersom hon alltid lämnat kvar en strumpa i stöveln, ja, den har liksom knölat ihop sig där i botten.
-Arghhh den förbannade strumpan - som vanligt! Grrr... att jag aaalltid glömmer den, morrar hon. Jodå, min människa morrar *stolt.
När strumpan är färdigförbannad, slänger hon ilsket iväg den och det är det roligaste som händer om morgnarna, jag tar kastet som en direkt utmaning -man är väl inte Pumi för ingenting - fångar håsan i luften med akrobatiskt häng á la TV-räddning.
- Kasta igen! Kom igen matte! tjohooo...
...
...
nähepp...
det blir inget med det, istället hänger hon svarta-jobbe-väskan på tvären över jackan (dååålig signal) medan hon stövlar runt och äter youghurt med banan och lösviktsmüsli!
Tja, vad gör man?
veeet att hon ska jobba och hon säger att hundar inte får finnas på hennes arbete... hrmppff har ni hört? jag demonstrerar missnöjet genom att dra mig tillbaka upp till sjunde trappsteget där jag lägger mig och dinglar med tassen och blänger så surt jag kan, liiite samvetskval kan hon gott ha hehe ;)
Men så...
när jag dinglat och slumrat ett tag kommer hon plötsligt hem igen!
Hurra!!!
och DÅ händer det!
hör här folks,
numera är det inte bara en sketen kortpromenad runt kvarteret utan
PAUwÄRwUAAALK! eller hur det nu heter? kul är det i alla fall!
Jääääääääääädrar vad hon drar på! Hon går, går och går och slår icke av på takten det minsta, inte ens i uppförsbackarna! det är bara att hänga på och vi marscherar i en hel timme.
Matte är toooppen!
fyra fem dagar i veckan, fattar ni!
Vet icke vad som farit i henne, men måtte hon inte sluta...
Wiiiiihiii =)

Annars,... har vi har spårat en del sedan senast, DET är sååå kul tycker jag! =)

Här är en "dållig" bild från vår rastplats! självutlösare haha =) en filmsekvens på när hon joxar med kameran vore en raritet...
Rasten är mysig, jag får macka. Mums! det är bara det att hon är så glad för att pimpa madarna med en massa grönsaker förjämnan, nåja jag sorterar bort möget så att delikatesser som skinka o leverpastej kommer i dagen, dé e grejer det för en läckergom som mig! ;)

*  *  *

-Raap!
After Work!
=)

Mina arbetskläder är helt ok!

* * *


Matte har lovat skriva ett kastrullreportage Anns begäran och det kommer inom kort låter hon meddela.
Sedan vet jag att det också är ett Weber-makeover tema på gång, igen! .... asså denna vår "47a" bättre-bättre-bättre-begagnade-grilll... ni anar inte hur mycket meckande det varit och är med den... epoxi, är det senaste på den fronten...
Nä,
nu,
ska jag hålla lördag

Trevlig Helg folks!
Vov!

/Niño, the great pumi...

den snygge!
den duktige, den fine, den kryllige, den faaantastis,,,
-Hjääääääälp!

-Amen matte det var väl inte skryt?? det är ju sanni ...
-va?
-jaja jaaa, jag ska sluta surfa... ska bara...
nehepp!
Ciaoooo vänner...
enter
....
...
...
-jag igen,
... hon är väääl hård ibland, får aaaldrig skriva klart... men nu, ...nu ser hon nog inte, det ju märkligt att man aldrig kan få sista or...

-Gå uuuut i solen -NU- pumin!!! Grrr...
-ok
!

Kommentarer
Postat av: Ann

Du är allt lika tokig som din matte ;)Ser härligt ut i skogen minsann. Man får kanske gå på en promenix en dag i Pålsjö Skog och återuppleva gamla minnen.

Ser fram emot kastrullreportaget :)

Ha en skön och solig helg på er hela familjen Kram

2011-04-09 @ 11:09:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Annika

Hos oss är det också populärt med spår. Jambo tycker dock att de där pinnarna som ligger med jämna mellanrum kan man ju bara hoppa över, tar för lång tid att plocka upp dom tycker han :) Frodoh och Igor är bättre på att ta sig tid att visa var dom finns. I helgen har vi haft underbart vårväder, varit både i skogen och kört agility. Så skönt att våren äntligen är här.



Ha det så gott

Kram från oss alla

2011-04-10 @ 19:31:18
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

Var du glad som får springa i skogen på barmark. Vore du här fick du springa i kladdig snö och bli blöt om fötterna. Ha en fin vår och många härliga skogspromenader

2011-04-11 @ 10:04:23
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: mimio själv

Japp Ann, så är det! tokigast vinner liksom ;)

De där pinnarna Annika bryr vi oss inte om... vi kör rakt mot slutmålet! det kanske inte är "rätt"? men men han hittar i alla fall därute i skogen och det är tur för det gör INTE jag =)

Anita, barmarken är härlig och det spirar överallt nu! Man lever på riktigt igen =)

2011-04-12 @ 13:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0