Korvmebrö e tamejfan inte illa...

Jajajaaa jag kommer igen Snuvan! =)
Vårluften gör sig påmind och jag njuter yrvaket av solstrålarna. Tiden dansar iväg - snabbt som en höna skiter! Visst är det lätt att leva när det är vår.
Läste å skrattade igenkännande häromdagen på bloggvännen Anns sida apropå hennes fotbollsälskande man som "mutar" madamé med brillianta menyer, för att få lugn o ro att se TRE fotbollsmatcher i rad på tvn haha Taktik är kul o det får inspirera.

Min fina sambos,
taktik är same, same - but different och här är det “påannonseringar” i god tid som gäller. De kan komma redan under hundens tidiga morgonpromenad, ja ni vet då, när man sakta strosar runt kvarteret ackompanjerad av koltrastens morgonsång och man känner att en härligt solig vårdag ligger framför en och bara väntar… -Kvidevitt, kvidevitt, svirrelisvirr o fräknar i vårsolens sken liksom... Redan då, kan den komma, plötsligt fast ändå smygande, påannonsen, i ytterst vänlig ton – (ja det är nog därför att jag inte ska explodera!)

Tro nu inte att påannonserna,
gäller själva avsparkstiderna, nejdå - det gör de inte alls - de gäller klockslaget då försnacket drar igång, så är det! Minst en timme före avspark med andra ord... jovisst och då begriper var och en att en match inklusive för och eftersnack tar bortåt fyra timmar...
Plötsligt, har man dagens hållpunkter klart för sig – o man kan, enligt sambon smidigt inrätta livet kring dessa. Ack, tänk själva - trematcherpåraken - Hallelulja!
Mat – serveras åt herrn i halvlekarna, kokt korv med bröd tex OCH ringlad senap i tjusiga snirklar därpå, bara en sådan finess…
-Heeeja Zlatan!

Annars,
när det inte är fotboll,
är vi ute mycket och för ett par helger sedan var vi med fina Castorfamiljen på Söderåsen. En och en halv mil vandrade vi i vårsolen och kom hem fem-och-en-halv timme senare. Underbart!

 



-Jamen ööögonen syns ju inte Maria!



-Jevvra mössa haha =)
Gråben är oborstad som vanligt, men Castor är däremot representativ, snyggooo.



Så här fina isar fanns det...







Utforska, utforska, INGET går upp emot att dricka riktigt kallt vatten!
Bara att klösa hål i isen först.



Rävastenen
Tänk, ett flyttblock lossnade under istiden, just här,
stenen blev en kult o mittplats i en stenåldersby.
Rävarna byggde gryt under den, därav namnet.




Castor - centrifug liksom ;)







Trevlig Helg!
Jag ska äta räkmacka o dricka vin sådetså - vad ska ni ha?


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Bravo som jag har väntat på inlägg men det ser ju förvånansvärt kallt och ruggigt ut där i södern

2012-03-13 @ 09:09:18
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Idag är det dags för Hif och då gnäller jag inte :)

2012-03-24 @ 09:59:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Ann

Idag är det HIF och då gnäller jag inte :)

2012-03-24 @ 10:00:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Christina

Ha ha, puhu så glad jag är att inte sambon är fotbollsintresserad, han sitter däremot klistrad vid ngt brittiskt arkeologprogram som verkar gå jämt.

Vilka fina isbilder, jättevackra!

2012-03-26 @ 21:26:36
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: mimio själv

Nejdå Snuvan här är det vaaarmt å skönt nu. Det var bara inne i skogen som det inte hunnit töa =)



Ann, nä när det är Hååjeff då e vi gláa och vilken härlig seger det blev =)



Christina, javisst var det fina isar! Åhh arkeologi, spännande det också kan jag tro, utgrävningar, historiens vingslag medan man penslar bort sand =)

2012-03-27 @ 11:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0