Långsmala kulinariska härligheter skimrande i grönt...

Skaffade mig ett gäng pallkragar i våras,
sådana är i ropet numera och minsann, formatet passar utmärkt till vår lilla, lilla täppa.
Jag tänkte - nu jääädrar, nu ska här eko-odlas! så jag kavlade jag upp blårutiga storskjortan, drog på stövlar o stråhatt och satte skoffan i vår skånska teg.

Nu är det i och för sig på det viset,
att lådorna fortfarande står tomma…
Asså, det är ju själve tusan att jag jämt står kvar o stampar i min stora ambivalens.
Vilka frön ska jag så?
Har ni förslag?
Hjälp mig!
för jag blir yr av fröpåseställningar…

En funderare på kökstrappen,
i kvällssolens sken med gott sällskap av Herr Gråben, Koltrasten och en iskall Carlsberg gjorde susen och vi enades om en specifik gröda - sparris!
Hurra, för dessa långsmala kulinariska härligheter skimrande i grönt. Tror dessutom mig veta att de är perenna, sååå praktiskt.
Visst är sparris himmelskt i all sin enkelhet,
nygrillade åsså en god olivolja ringlad över, lite grovt salt och kanske ett par hyvlade spån Parmesan...mmm =)
Gråben, anser dock att sparris helt klart är överskattat och är mest inne på att Parmesan är det fina i kråksången.
-Typical Osttjyyyvnumerouno-utlåtande, säger jag bara.

 

 


På sin post...

 

 

Vittring - aha, byte i sikte... men jag låtsas som ingenting så kanske människorna går sin väg...

 

 

Action...

 

I full gärning...

 

Reträtt...

=)


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Så kul att se ett inlägg från dig. I mina pallkragar har jag potatis, och i den andra kinesisk kål som jag fått frön från en thailändska. Ett exprement kan man säga.

Om du är nybörjare så sätt rädisor och sallad, dill och persilja. De vanliga och dom kan du inte misslyckas med hur du än gör. Kom ihåg att vattna bara.

Kommer ni upp i sommar. Minns vår trevliga bastubad med efterföljande bad. Kram på dig och fin sommar

2012-06-11 @ 09:46:46
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Haha snacka om tagen på bar gärnin sötaste Ninô.

Är så förtjust i dina teckningar ritar du dom själv??

2012-06-12 @ 11:21:09
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: mimio själv

Snuvan, det blir ingen Norrlandsresan i år, tyvärr... vi har tidig semester o har haft så mycket reparationer på bilskrället att vi får stanna hemma. Meeen det är inte det sämsta =) Bastubadet hos dig var underbart och hoppas vi kan göra om det igen =)



Sara, han är en sann strateg, du vet sluga pumisar! Kul att du tycker om mina teckningar. Jo jag ritar dem själv =)))

2012-06-13 @ 16:24:13
Postat av: skogsnuvan

Hej på dig. Hoppas du har det bra i höstmörkret fast nere hos er är det väl aldrig mörkt så mycket lampor som det finns där. Kanske i Pålsjö skog möjligen. Nu får du väl ta och skriva ett inlägg. Saknar dina roliga bilder

2012-10-12 @ 10:20:50
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: skogsnuvan

God Jul på dig och hela din familj.

2012-12-22 @ 17:57:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0