Rapport från ett skyttevärn...

Psssffffffjjjuuuuuuuuuuuutttknaster….poff!
… en förlupen häxpipa...
det e ju själve f-n, att det inte kan bli lugnt någon gång...
Våren är här för tusan! att folk inte ger sig...
-Ungjefflar, har de inga föräldrar? va?

Jag vet, jag veeet...
har hört det till leda...
-Det är inte något att vara skrajsen för vovven…
det är "bara" att skottöva på brukshundklubben…
Känns det igen dogs? tvåbeta som menar att de begriper sig på oss fyrbenta.
Jovisst, till och med MIN, i vanliga fall schyssta, matte har lurat iväg mig, ett flertal gånger dessutom, till skottövnings-spektakel på klubben.
Hemskt är vad det är!
Tänk,
...man glider, intet ont anande, in i sin bilbur på ett snyggt "-Hopp-kommando!" i förhoppning om att få komma ut till ett spår, en skock får eller för all del till en helt vanlig skogsrunda o medan man ligger där i bakluckan och filosoferar om fågelkvitter, sus, dus och en o annan kalaspingletik...
då,
rattar människan till klubben istället! jodå jag känner igen grusvägsvänstersvängen.
Nåja,
klubben är alls inte det sämsta, tvärtom, man får öva både fot och inkallning där och det med efterföljande smörgåsbord helt i min smak, men som sagt... intet ont anande släpps man ur Fransmannen...
och
börjar plötsligt kulor vina om öronen! ! !
Va!
e de konstigt att man krökar???

att utsätta
vallhundarnas vallhund,
herdarnas o mattes oersättliga hjälp för sådant pang-pang.
jaja, jag vet, nu tycker säkert matte att jag förhäver mig,
men faktum kvarstår
det är faktiskt jag,
som har koll i denna flock så får hon säga vad hon vill.
Jag är den som sover på indianvis, håller koll, utkik, spanar och varnar i god tid.
och!
hade det inte varit för mig,
hade människorna aaaldrig vetat,
när brevbäraren kommer!
Så det så!

Bah…

hur kan man förväntas vara lugn på denna amatörernas afton?
Nä,
jag tycker bäst om att sitta lugnt och stilla (nåja) på kökstrappen och beundra stjärnorna… det är så levandes grannt... och inte anar man , att himlapällen ska förvandlas till ett brinnande inferno i slutet av december, när plötsligt kilovis sprakande mög skickas upp i skyn…
Detta nyår tröttnade jag på spektaklet, droppade glitterhatten och tog värn mellan en säng och garderob. Tryckte in mina elva kilo i glipan och satt där ovanpå en trave glättiga damtidningar.

Människorna,
tog inte notis,
de log, kramades och skålade i Scchhjjjjampang eller vad det heter? smäller gör det iallafall, det också.
Vov!
Nino





Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Stackars hundar som måste utsättas för det. Broder O tar hit sina hundar till lugna och fina Fisksjön när det är nyår och vi sänder upp brinnande ballonger som sakta och fint driver iväg upp i skyn. Går så bra så. Önskar alla hundar fick ha en sådan fin nyår.

2011-02-13 @ 10:54:35
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Åh stackars Gråben :( jäkla dumma människor som plågar dig så. Enda trösten just nu är väl att det är långt till nästa gång.

2011-02-13 @ 14:34:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Helene, Wallander & Beck

J---la ofog måste bli ett totalförbud! Blir det detta så kan alla 2- & 4-beningar ha det trevligt tillsammans :-)



Hoppas på ett fortsatt smällfritt 2011 och att våren snart är på väg!



Må så gott!!!!!



2011-02-13 @ 16:46:34
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Corinne

Hej Úlltuss! Låter som en förfärlig upplevelse. Min matte trodde i sitt övermod att jag, ( Är ju engelsk jakthund om jag får lov att påpeka det själv ) aldrig skulle reagera på nyårsafton. Nu hade ju matte fått allt om bakfoten. Ljudet är väl ok men allt detta blixtrande??? Är det nödvändigt. Tror de imbecilla människorna att änderna dör lyckligare bara för att det är lite ljus-show? Dessutom tycker jag att de ska skicka alla dessa usla skyttar på kurs för inte träffaded de en enda and! Jag vet för jag letade intesivt efter att allt tagit slut! Inte är jag speciellt förvånad eftersom de väljer en sådan usel tid på dygnet för sina aktiviter. Nattetid. AHA där fick jag en idé. Kanske därför de måste ha allt det där ljuset runt i kring, för att se? Korkat när man kan göra det i dagsljus. Nä jag håller med Walle och Becks MOR. Det får bli ett slut på detta nyårsokynnesskjutandet av alla dessa usla skyttar.

2011-02-19 @ 16:34:08
Postat av: mimio själv

japp raketer är ett oskick!

Norrland låter som en fin reträtt Anita =)

Ann, det är skönt att det är långt till nästa omgång!

Helene, ja ni Malmöbor har det väl hett om öronen ni också när det är nyår.

Corinne, haha jasså du börjar leta änder på nyårsnatten haha du söta fyrbening hahhaa =)))

2011-02-23 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0