Morgonkvitter...

Visst är våren på väg… ?
jooodå
jag har bevis…
minsann
visserligen,
tio jävla minusgrader, snö och skärande is-vind medan man trampar stålhästen i tidig gryning meeen fåglarna sjunger, jajamensan inget mesande där inte, det är gott gry i de små liven… de sjunger, sjunger och sjunger utan gnäll, går upp i tid, var dag, putsar fjädrarna, burrar kvittrande upp sig och flaxar sedan iväg... all väderlek till trots, en makalös inställning - Heja fåglarna!

 

Har ni varit å skidat folk? armar och ben i behåll? granna vyer, snötyngda granar och spisrosor på kinderna? Det är fiiint med aktiv semester bara man varvar med ”fönsterbord”!
En annan har inte varit iväg, varken till sportstugor eller exotiska sandstränder, ekonomin tillåter det inte om man så säger. Nepp, lättar jag på lädret, vimsar endast en brun sömnig mal upp, upp, upp o fladdrar vinglande iväg… Va? ett mörkt hål? Ack, hur tom kan en portmonnä bli?
Räntorna är höga, men lönerna är låga – snart gör jag revolution!

 

Har hål på knäet i mina Barcelona-favoritjeans,
och det kan jag säga, ses INTE med blida ögon på jobbet. Folks ögon fastnar, på hålet, liksom…
-Gomorron! å så glider blickarna nedåt...
Provocerade så gott jag kunde ett par veckor men begrep att det inte gynnade mig, alltså köpte jag två par jeans, slim fit, dé ni!  Dessutom blev det två Bh:ar… tvåtusentrehundra spänn!
–Hepp!
Passade också på att smita in om kosmetikabutiken, plockade med mig nattcreme och mascara till kassörskan som blippade in streckkoder och formade sina blodröda läppar:

 

-Åttahundranittiosju kronor!
-Va??

Hon repeterade och jag bad henne ställa tillbaka cremen, mascaran behöll jag. Hutlöst!

 

 

Ja fyfan, ekorrhjulet snurrar vidare och jag pinnar på… det är lika bra, man får motion däri om inte annat… februari är transportsträcka - mot ljuset, helt enkelt, det gäller att bita sig fast.

Hur gör ni för att hålla ångan uppe? Behöver också bra förslag på hur man ordnar innehåll i portmonnän, tack.

 

 

 

 

Tur Pumin finns!

Lycka! =)


Kommentarer
Postat av: Ann

Stackars fåglar. Är du redigt säker på att du har hört dom? Jag tror att det visslar i öronen på dig när du cyklar fort :)

2011-02-24 @ 10:31:01
URL: http://[email protected]
Postat av: skogsnuvan

Sorry inga bra tips på hur man klarar ekonomin. Det här är en vinter då man blir fattigare och fattigare för strömkostnaden går upp upp upp. Så allt annat skit som hamnar i postlådan. Tvlicensen till ex som man inte får något för. Man kan ju inte ens se tv längre utan att ha parabol eller dosa som man får betala extra för. Bilskatt och skatt på skatt. Otroligt. Nej det är bara att krypa ner under filten och hoppas att man inte blir hungrig

2011-02-24 @ 19:17:15
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Har tyvärr inga tips om hur man ökar innehållet i portmonnän - starta elbolag kanske?



Misstänksamheten mot hål på jeans har jag också varit med om. Satt som brottsoffer en gång i tiden i Sthlm, i en piketbuss, för att peka ut en våldsman men poliserna var mer intresserade av mitt hål i jeansen. De såg ut att dra slutsatser om mig som person som jag inte gillade...

Ja, sen gick hela spanet åt pipan pga deras otroliga inkompetens.

2011-02-24 @ 22:38:10
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: mimio själv

Ann, jag är fullständigt säker på att det var pjåddar ;)

Skogsnuvan, ner under filten var det! ja det kanske är en god idé =))

Christina, haha elbolag ja, det måste vara där mina pengar är! såklart! Poliserna ja du milde, man känner igen det, tyvärr, misstänksamheten mot en skrovlig yta... Herregud, varför vill inte människor se insidan på folk??? Grrrr

Trevlig Helg på er kära bloggvänner! Idag är det fredag Tjohooo =))

2011-02-25 @ 10:44:24
Postat av: Annika

Hej!

Våren är på väg, undrar bara varför den ska ta så lång tid på sig. Men jag hör också fåglarna sjunga på min morgonpromenad med hundarna och då får man lite hopp om att den snart är här. Vi har mycket snö kvar fortfarande och jag vill bara att den ska försvinna så att man kan komma ut på ordentliga skogspromenader utan att behöva pulsa fram!

Problemet med tom plånbok kan jag tvyärr inte hjälpa dig med :)

Ha det gott

/Annika

2011-03-04 @ 11:09:02
URL: http://www.kronstrand.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0