Ultimata pepparkaksbygget!

Hallååå?
någon här?
...
..
,
Jo, jag är här också ,
plötsligt, i julförberedelsernas tid med mjöligt förkläde på.
Är igång med årets pepparkakshusbygge, Sagrada Familia - ja jag tänkte, kunde Gaudi så kan väl jag =)

Det är det ultimata pepparkaks-projektet,
för hur skevt, snett, sprucket eller vingt det än blir så kan jag alltid hävda - just det - faktum att den kyrkan aldrig blir färdig...
Visst ääär man ett geni?


Först åker man till Barca för research...

 

 

sedan gör man en egen ritning...

 

 

köper deg och kopplar på inspirationen...

 

 

sådesåja =)

 

 

 

 

 

Hepp!
och nu är åtminstone JAG helt färdig...

 





Kommentarer
Postat av: Sara

Wow vilket snyggt pepparkakshus =)

Tack så mycket för Grattis <3



2011-12-06 @ 19:42:34
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: skogsnuvan

Nu blir jag både avundsjuk och imponerad. Jag har inte ens gjort det minsta lilla pepparkakshus iår för jag vill ha sällskap när jag pysslar med sådant men ett sånt snyggt som ditt skulle jag nog aldrig få till.

2011-12-07 @ 16:22:30
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Annika Kronstrand

Vilken underbar pepparkakskyrka, så snygg.



Vill också passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR



Kramar från smålänningarna

2011-12-20 @ 07:39:55
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

Tittar in för att önska er en God Jul och ett nytt härligt år. Tack så mycket för det fina julkortet. Hoppas att ni kommer upp igen snart för visst hade vi en härlig vecka i somras.

Nu blir det ljusare och ljusare för varje dag och det står inte på förrän vi ser solen igen. Jättekram till er alla

2011-12-23 @ 10:36:27
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du är ett geni :)

2011-12-31 @ 18:05:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Bea

Hallå där! Nu har man stirrat på detta pepparkakshus alldeles för länge, visserligen är det vackert, MEN nu är det på tiden att vi får veta om det fick samma öde som halmbocken i Gävle brukar få ( brann upp ) fast jag tänkte nog att det kanske har ätits upp. Hoppas bara att det i så fall inte blev någon Hans o Greta story av det hela och att du numera är instängd någon stans för att gödas upp och att det är därför vi inte hör av dig.( Hmmm gödda är väl det vi brukar bli så här års. Nu blev jag riktigt orolig ) Hur som, om du fortfarande befinner dig i frihet: Gott Nytt År och jag hoppas att vi möts ute på klubben en något mindre regnig dag än denna. Skulle tränat på klubben i dag men hamnade i ett upplyst och torrt garage. Blev dessutom bjuden på bulle med fluff = fastlagsbulle. Hepp

2012-01-03 @ 20:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0