På kornet

Happ så var man "Back in buisness" igen.
Åter från en fantastisk semester hos sonen i Barcelona.

Min laptop är dock fortfarande utomlands, i Tyskland närmare bestämt, på diagnos och sedan lagning, förjävladyrt som ni förstår… o därför är det bloggtorka...
Men nästa vecka,
ska den komma tillbaka till mig med nytt moderkort.

DÅ!
minsann ska jag dela med mig av bilder från Barca.
Det är stopp i avloppet UNDER vårt nya fina badrum… Fattar ni??? Så hemskt, ... kanske måste det brytas upp igen. Milde himmel giv mig styrka… måtte det ordna sig... Ingen tvättmaskin inget vatten i köket.
Det hopar sig...
Kostnaderna är jag såklart orolig för
nåja
det mesta löser sig... väl? även stopp i avlopp

Håll till godo så länge med en glimt från vår park igår…

Niño,
drar repor på fotbollsplanen i parken med hastighet o stil som endast en Pumi äger…

Två gossar
i sju års åldern leker med pinnar och självklart måste de efter lagom lång stund gå fram till oss. Så är det alltid.
Antingen blir det:
-Får jag klappa hunden? eller… blir det som det blev denna gången:
-Vad heter hunden?
-Han heter Grå.. eh Niño! svarar jag
- Åhhh, vad fiiint, sa grabben. (trevlig påg!)
-Jajamensan visst är det! det säger jag. Vad heter du då?
-Samuel, svarar han.
-Det är också väldigt fint, sa jag.
-Tack! svararde Samuel artigt.
Den andra pågen var mera avvaktande o höll två meters avstånd…

-Så OTROLIGT fort hunden springer! konstaterade grabben efter en stund. (trevlig prick han också!)
-Japp,
snabb som en raket är han
säger jag och sträcker stolt på mig medan jag hivar iväg blåa favoritbollen ("Göranbollen") på nytt åt Gråben som glatt startar ännu ett race tvärs över planen.
Wrooooooooooooom! Gräset viker sig under honom av fartvinden … Ni kan se det va?...




-Får JAG kasta bollen? Frågar Samuel
Viiisste väl att han skulle fråga, förr eller senare  ;)
-Ok Samuel, det får du.
Samuel svingar snöret, swich, swich… o med tjusig lassostil tar han sats med bollen och swiiiiiiiiiiiiiich!!!
Gråben ruuuuuuuusar iväg…
men bollen hamnar liksom helt snett åt sidan och mera bakåt istället och vovven får visa att han har ett hyfsat väderkorn...

Asså,
nu tar det ju ett slag att scanna av en halv fotbollsplan…
Men, är man pumi så man... Ge upp finns icke på kartan och Gråben sliter vidare med väderkornet på högsta växel.
Efter två, tre minuters o för pågarna förmodligen en evig väntan på Gråbens nosarbete kommenterar  grabben två meter bort:

-Han é min själ inte lika smart som han é snabb!




-Nu!
ska vi gå hem!… sa jag, medan jag råkade knycka på nacken (sambons kommentar).
- Vi måste äta kvällsmat och Hit! med bollen!
...
-Det ska vi också, sa Samuel som plötsligt kom på att han nog var hungrig…



Vi hörs gott folk!
=)
m


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Men hu så hemskt med problem med avloppet. Hoppas att det går bra.

Nu ses vi snart och det ser jag fram emot Kram

2010-06-07 @ 08:24:55
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: mimio själv

Du är så välkommen Anita och jag ser verkligen fram emot att äntligen få träffa dig!

2010-06-07 @ 15:43:09
Postat av: Annika

Hej!

Kan verkligen se Niño i sitt pumirace, Jag är fascinerad av att när Jambo gör sina race så står den annars hårt rullade svansen rakt ut, ser häftigt ut :) Hoppas du får tillbaka din dator snabbt och i skick som ny så att vi kan få se bilder från Barcelona, låter som ni har haft en härlig semester. Vilken himla otur med avloppet, håller verkligen tummarna för att det löser sig utan större ingrepp. Nu hägrar snart långa lediga, sköna och förhoppningsvis soliga dagar för min del, jag längtar!

Ha det gott

Kram från oss småland

2010-06-10 @ 07:46:15
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Sara

Haha inte lika smart som snabb dom känner inte en Pumi dom ;) Men jag kan verkligen se mig det hela framför mig..

Ser fram emot lite bilder från eran semester så snälla moderkort skynda dig!!!

Verkligen trist med avloppet erat badrum som blev så fint hoppas ni får ordning på det snabbt och enkelt!

Hoppas vi kan ses snart!!!

2010-06-11 @ 22:29:02
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: skogsnuvan

Nu är jag nära vet du vad. Kommer imorgon klockan 3 och ser verkligen fram emot att få träffa dig och inte minst din störtsköna hund. Beställ lite finväder!

2010-06-12 @ 15:06:00
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Tycker det var någon som blev lite väl tjurig där med bollen... du vet väl att det är av barn & fyllehundar man får höra sanningen :-)



Hoppas verkligen att ni kan få fixat avloppet utan att behöva bryta upp ett och annat.



Utan min laptop hade jag inte klarat mig. Min sjunger nog dock på sista versen... så det känns som att man borde inhandla en ny innan olyckan är framme, men det är många penningar som skall pungas ut och det är inte så jädrans kul.



Ha en bra vicka!



Kramizar

2010-06-13 @ 22:05:47
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0