Gossefarnor o Lucia


…undertecknad,
fick besök,
tidig gryning av den vitklädda, via televisionen. Satt uppkrupen i soffan med en kopp hett te, klippte yrvaket med ögonen så att ljusen fick sådana där vackra stjärnmönster ni vet och lyssnade till änglakören... ja det är så levandes grannt att man blir tårögd. Funderade på om just klockrena stämmor ska fylla atmosfären en dag? liksom himmelskt...
men
när tiden kommer lär det bli "Highway to Hell", å den är inte dålig den heller, jag menar...

 

Speciellt förtjust o lycklig,
blir jag av stjärngossars uppenbarelser! Sådana fanns det en hel drös utav och efter all skönsång gick man småleende till sitt arbete, jorrå det blir en bra dag, sanna mina ord.
Lucias, sista dag blev däremot allt annat än lyckad, har jag hört, ... stackarn blev halshuggen Urrr... vilken sorti! Bestialiskt, onekligen, göra så mot en värnlös o snaska ner på det viset! jag menar, finns väl andra sätt? om man tvunget...

Väl utomhus,
denna gnistrande (och gnisslande, asså under kängorna...) vintermorgon vaknar jag hänsynslöst till liv och det gäller min själ att ha vallat rätt, för jäääädrar vad det slirar när det biter! Det är ju fan permafrost! åtminstone på Fransmannens framruda…
Skrapade så jag fick ont i armen innan ishinnan var någorlunda borta (Visst! jag vet… man är en glaslirare… och det är inte mycket det fiiina tål!) men trots man skrapat sig till mjölksyra får man ändå sitta lite sådär snett framåtlutad på iskalla sätet (nä, värmen funkar inte i sitsen på försidan, fransk standard? oui, oui...) o se dum ut när man kikar fram med näsan intill vindrutan mellan missarna som skymmer, ovärdigt,  är vad det är, men man måste till jobbet, sägs det.

 

Ikväll,
ska föräldrarnas Plastic tree traditionsenligt kläs med all sköns prakt! Pappa och jag pimpar granen i bästa samförstånd medan mamma o sambon sitter på läktaren (soffan) dricker glögg och tror att det är de som står för regin.
Två ljusslingor, jupp(!), hundrasjuttiofyra glaskulor, lite jox som jag o min syster gjort i slöjden o glitter på det sååå det bli bra. Belöningen kommer också helt traditionsenligt ja nästan på rituellt i form av mammas sill, lax o ålamaaadar mmm…
därpå Jansson, kall öl och en lille en :)
det är såsom i himmelen, sanna mina ord.
Nä, nu låter jag nästan religiös haha bäst att sätta punkt.

...

-Poof !!!

och där fick ni en snöboll i nacken, när ni minst anade! Varsin!

och

NU

letar sig snöklumpar ner under kragen o smälter sakta mellan skulderbladen…

Ha, haaa (elakt grin)

jorrå, man är på det humöret idag.

Hepp !

=)


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Jo du, kan tro att man sitter försiktigt i bilen när man inte har någon aslevärme och det är 30 grader kallt. Inte är det väl konstigt att man får blåskatarr inte.

2010-12-14 @ 19:08:26
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Tjohej vad den snöbollen tog du. Har varit bedövad i nacken sedan igår :)

Låter mysigt med plastgransklädning, sill å nubbe. Här skippar vi gran i år, det blir så mögit. Hälsa tokhunden och gratta på födelsedagen!

2010-12-14 @ 21:26:20
URL: http://[email protected]
Postat av: Annika

Tycker verkligen om att läsa dina mysiga historier. man känner igen sig i mycket och man blir alltid på gott humör.

Här i småland är allt bra, alldeles för mycket snö bara och mer är tydligen på väg!

Ville också passa på att önska er alla en rikigt GOD JUL & ett GOTT NYTT ÅR från oss alla

Kram

/Annika

2010-12-22 @ 11:14:54
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

God Jul på er där nere i södern. Hör att ni har snö så ni får känna på hur det är.

Här är 35 grader kallt och ett rent helvete.

2010-12-24 @ 14:14:03
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Halloj på er & God fortsättning!



Hoppas julen varit bra :-)



VInterkramizar

2010-12-28 @ 16:53:54
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Ann

Gott Nytt År önskar Kaffebönan & Co.

2010-12-31 @ 10:15:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0