* * * GOTT NYTT ÅR! * * *

Jahapp
ännu en jul har passerat
Hela familia var samlad =o)
Här syns jag o min käraste fina syster!



Årets julkort gjordes i all hast (ja,ja natuuurligtvis...)
Inte en jävel fattade vad det var... folk trodde jag fotat en rimfrostig buske i trädgården!
Bah...
det är konst för tusan
det ser ni väl???
Snygga, stiliga Gråben i finaste vinterskrud!


 

 

 

 

Det blir ingen nyårskavalkad här på la blogg, har too much i huvudet... alltså jag skryter inte, tro inte det, nä det är röra där uppe, i knoppen alltså och så kan det vá.
Hursomhelst,
kan berätta att jag halkade på Maxi häromdagen, sliiir liksom och plötsligt landade tantakroppen på sesamoljehyllan. Hepp!

Ett bananskal var det!
fullständigt osannolikt, inte sant? man tror knappt sina ögon, jag menar halka på bananskal?... det är det INGEN som gör.
en o annan vindruva har man väl mosat under sulan vid grönsaksavdelningen men bananskal! Halkobjektens Rolls Roys... nä! sådant händer bara i tecknad film tänker jag, Långben, Kusin Knase... ja, harkel o så då numera även jag...

 


Jo,
jag letade kinesiska ingredienser, skulle göra dumplings =)
Christina på Stribergs station har inspirerat mig =o) Tack för det!
förra veckan var det dags.
Lite meck med vecken håhåjaja men såå kul! kollade tom instruktionsvideo på tuben.
Goda blev de.
Sonen, kom hem från Barcelona innan jul o jag tänkte vi skulle äta något extra gott ... jaaaa man vill imponera på kocken jue ;o)

 

Fyllning köttfärs, jätteräkor, vårlök, vattenkastanj o ingefära

åsså vika-vecka-vika-vecka efter konstens alla regler... =o) DET var skoj!
Degreceptet på mjöl, salt o kokt vatten finns också på Stribergs! Läs där hon kan ALLT om kinesisk o japansk matlagning, jag looovar!

 

 

 

 

Så kokar man knytena i åtta minutas och serverar med good dipp-sås.
Kinesisk ljus soya, sesamolja, vinäger o grönsaksstrimmel...

 

Hepp!

 

 

Vintern är förresten underbar!

 

and now,
det drar det ihop sig...
Ikväll,
blir det nyårssprakelisprak med krabba, skumpa, skålklingklingeling, glitter, silverstjärnor och glamour!
JAVISST jag gillar Nyårsafton!
Håll i hattarna folks o se upp för vilsna raketer!

* * *


Pussar och Gott Nytt År!
=o)

Mimio & Gråben


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vilket härligt/roligt julkort... de andra bilderna på Gråben går heller inte av för hackor.



Hoppas att ni haft en härlig sista kväll på år 2010 och jag önskar er ett roligt, spännande & underbart 2011!



Bamsekramar

2010-12-31 @ 23:38:23
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Mimio själv

Åhh tack kära Helene, detsamma till er. O duuu tvåtusenelva ses vi i Malme inte sant? Stor kram till er o lycka till på nya året :)

2011-01-01 @ 01:50:46
Postat av: skogsnuvan

Vintern är föresten SKIT men visst kände jag igen den rara lilla hunden. Tack för det gulliga kortet.

Här är full rulle och skåningarna har tur med vädret. För första gången i vinter är det dräglig temperatur. Runt 10 minusgrader.

Önskar dig en fint och härlig år. Kram

2011-01-01 @ 20:28:54
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Visst tog det ett tag innan poletten ramlade ner men sen såg jag lilla nosen och fattade :) Han är så söt den lille rufsbollen.

Fi fan för bananskal. Hur gick det? E du bröten nånstans? Hoppas inte det.

Njut av sonen så länge han är hemma ( eller har han kanske åkt igen?)

Gott Nytt och god fortsättning! Kram

2011-01-02 @ 19:58:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Ann

Glömde en sak. Jefligt impad av dina dumplings. Det hade jag aldrig orkat pilla med ;) Kram igen

2011-01-02 @ 19:59:11
URL: http://[email protected]
Postat av: mimio själv

Snuvan, önskar dig också ett fint nytt år och visst är tio grader alldeles laaagom ;)

Ann, haha ja fifann för bananskalen. Det gick bra eftersom, jag har så naturligt går ner i spagat ;)

2011-01-03 @ 11:35:53
Postat av: Petra/Zheta

Hejsan!

Slank in här efter att ha sökt på pumis :)

Fin pumi du har!

Har en buspumi här hemma jaag med, som är 17 veckor.



Underbart!



Hejhopp!

2011-01-10 @ 11:19:25
URL: http://bennazzheta.blogspot.com
Postat av: jenney

det är visst inte bara jag som går och mumsar i mig banan på maxi! :)



gud vilka fina bilder på gråben, saknar honom!

2011-01-19 @ 19:54:06
Postat av: mimio själv

Petra, vad skoj att du kikade in, Välkommen tebax!

Jenney, haha nä det är inte bara du som "tjyyyvar" barnens bananer på Maxi. Gråben och VI saknar DIG också, mycket!!! Kram, kram på dig.

2011-01-20 @ 12:54:51
Postat av: skogsnuvan

Hej nu var det ett tag sedan du skrev. Hörde att ni hade haft besök av min son i fredags och att ni hade haft det väldigt trevligt. Så kul önskar jag hade varit med. Kram

2011-02-06 @ 19:37:14
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Hörru mästerkocken, nu vet vi hur man gör dumplings och undrar så klart vad du kan göra mer...Eller med andra ord, vi vill höra av dig!

2011-02-12 @ 08:56:44
Postat av: mimio själv

Anita, du kan tro att vi hade skoj tillsammans, mycket musik och glada skratt o det ända fram till morgonkvisten!

Bea, jaja jag skaaaa :)

2011-02-12 @ 11:28:53
Postat av: Olivia

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-09-01 @ 20:30:29
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0