2-1, tvåååett, TVÅ-ETT… Oh, a, o-a-e, vi é Helsingborgare!

2-1


:o)
Ser riktigt, riktigt bra ut för Hif !
Tänk,
att de tvålade till ”Iffiff ”sådär! Makalöst Bra gjort!
Ja man gottar sig allt lite extra när de elva med urtvättade tröjor ;) får åka ”him” utan poäng (sorry Helene) och dessa dagar slipper man hålla Helsingborgs Dagblad uppochner för att bli glad när man läser tabellen!

Matchen med stort M,
gick av stapeln alltmedan en annan höll hundkurs (ja ni vet, jag är ju numera hjälpinstruktör! harkel, harkel) och jag förbannade brukshundklubben för deras likbleka fotbollsintresse när jag rattade Fransmannen dit igår kväll med lille Gråben bak i buren.
Läktarljudet...
trummor, skrål, sång och hejarramsor från Olympia ljöd i kvällen när jag öppnade dörren hemma, preparerad med ryggsäck, vattenflaska, apportbockar, kamptrasor och en putande vänsterficka fullproppad med varmkorvslantar… redo att ge mig av på nya uppdrag.
”–O, a, o-a-e! Vi é Helsingborgare!” tonade bort i fjärran efterhand som vi istället närmade oss hundklubben. Det sved, kan ni tro, i mitt Hååjeffhjärta. För mig är Olympia ”himma”.
Asså,
ett hundträningsförbud derbydagar på Olympia vore väl ändå utan överdrift på sin plats?

Inser,
i och för sig att det knappt finns mer än en handfull av ”hundfolket” som uppskattar en stor vit boll UTAN snöre i andra ändan!
En finfin boll,
avsedd för en annan sorts kamplek men, på en gräsmatta som utan tvekan liknar en apellplan…

Eftersom undertecknad hursomhelst tar ansvar för sina uppgifter fanns jag, matchen till trots, på plats i ösregn och smög istället med radio-headset i öronen under mössan medan vovvarna drillades i allsköns kontaktövningar på allmänlydnadskursen.  ;)
Det gick bra, de är så duktiga alla hussar o mattar det var fantastiskt kul, trots jag råkade skärra en valp när jag gestikulerande gastade:
-NUUUU!!! blev-det-TVÅETT-tjohoooooooooo!!!
Valpen blev så förvånad att han satte sig och tittade på sin husse. Då sa jag snabbt:
-Bra där! Fiiin kontakt!
-Belöna! nu, direkt!!! … Hääärligt jobbat!
Herr Husse var helnöjd med vovvens prestation - jag också ;) tur man är någorlunda flexibel när det behövs.






Annars är läget som såhär:

Jag är pigg som ett skott!
Tack o lov för Järntabletter! helt klart mirakelkänsla när jag sakta vaknade upp ur min till hopplöst eviga Törnrosasömn...

***
Gråben är nysnaggad! (by me)
Snygg som få alltså. Yngste grabben anser dock att han liknar ett lamadjur (!) Hygglo!

***

Min fina laptop har havererat…
Katastrof GRANDE!
Inte bra alls och antagligen blir det en dyr historia.
Naturligtvis är ingenting backuppat… borde verkligen veta bättre.
Alla mina foto!!! Ack o ve!
Vad ska jag göra? hoppas det bara är batteriet?...

***

Askmolnet sedan…
sådant gillar jag inte
det är lite läskigt… o säkert inte bra för hyn ;)
och vi som snart ska till Barcelona! Wiiiihiii!
Måtte det blåsa bort tills dess.
Det är klart man kan köra ner istället men som Barcasonen säger:
-Morsan! Bara så du vet, det finns inte en enda bil med mindre än 7 bucklor i plåten!
… vi får se.

Hej hopp folks!


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Tänkte precis skriva och undra om du hade fastnat i ditt nya badkar men nu hör jag att du är i full fart. Barcelona det lät väldigt härligt och jag tror att du kommer iväg.

Jag kommer ner till Helsingborg 11/6 och stannar till onsdagen 16/6. Då måste vi ses så jag får se om du ser ut och är som jag föreställt mig. Kram på dig och ha det så bra i Barcelona.

2010-04-21 @ 18:00:10
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Christina

Järntabletter, är det bra? jag skulle verkligen behöva ngt uppiggande.



Synd på laptopen, hoppas att det går att rädda det som var i den! Påminner mig om att jag köpte en extern hårddisk för ett tag sedan just med tanke på backup, men inte har jag fått över särskilt mycket på den inte ;)



Vilken division spelar Gråben i? Han har stil :)

2010-04-21 @ 23:51:30
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: mimio själv

Skogsnuvan,

haha ja man skulle verkligen kunna tro att jag fastnat i karet =) ja håll tummarna för att vi kommer iväg! Jag längtar efter Marcus... Du är så välkommen hit. Vi ordnar med grillfest här(har redan pratat med broder B)och ja du man får ju se ut som man gör när man inte blev som man skulle hihi



Christina,

Järntabletter gör underverk!!! (åtminstone om man har blodbrist...) Prova! en annan är as good as new! ;)

Jovisst har han still o grace Mr Gråben.

2010-04-22 @ 12:24:09
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Jag unnar dig mer än gärna din glädje (så länge den nu varar).



Kul att du gjorde lite nytta på kursen (ansvarsfullheten kan vi ju allt diskutera någongång).



Håller så klart tummarna för er att ni kommer iväg till sonen... men att åka Fransman dit är det så genomtänkt?



Kram på er!

2010-04-22 @ 23:39:56
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: mimio själv

Helene,

haha ja så länge tabell-lyckan varar får man vá glá, man är ju luttrad, allt går upp o ner. Nä Fransosen får bli hemma!... det var bara en flyktig tanke... inser att det är fööör långt. Jag blåser på askmolnet i stället var kväll så det kanske skingrar sig till sist.

2010-04-23 @ 11:34:38
Postat av: Camilla och Enzo

Vilken otajming att ha hundkurs när det är derby! Själv flydde jag Helsingborg med ett tidigare tåg och drog norrut för att slippa huliganandet. I Ängelholm där har vi det lugnt och skönt när det spelas fotboll. Men det blir kanske annat av när Bois dyker upp med Göran-Huligan i släptåg... Är just nu i mindre chock sedan jag läst att vårt kära Rögle ska bilda Team Skåne med MIF mot NHL-laget Columbus Blue Jackets i en match till hösten!!! Hur gick det här till? Tur man har en hel sommar på sig att vänja sig vid tanken...

2010-04-24 @ 00:04:45
Postat av: mimio själv

Camilla,

ja jösses vilken kombination... förstår om du satte morgonkaffet i halsen! HuliganGöran haha ja honom får vi akta oss för.

2010-04-26 @ 11:06:24
Postat av: Bea

Hurrandet har suttit i halsen den sista tiden. Inte lätt att vara blå vit in i själen dessa tider. Här hemma smyger det runt ett par röd-blå söner och plågar en för änglarnas placering i tabellen. Jag förösker intala både dem och mig själv att det bara är en tillfällig svacka och att säsongen är lång. För varje match som mina hjältar sviktar strör barnen salt i såren med att kommentera den tillfälliga svackan som bara blir längre och längre. Nä bättre var det förra året då man minns Götets stolthet högt placerat i tabellen. Så från en svårt sargad Göteborgare får jag mellan hopbitna tänder gratta er röd blå. SUCK

2010-05-01 @ 11:50:27
Postat av: mimio själv

Bea,

förstår att det känns tungt i ditt blåvita hjärta. Men, det är riktigt man måste hålla på sina gubbar även i motgång! De hostar säkert upp sig vad det lider, vi är bara i säsongens början =)

Härligt att sönerna är Hif-are!

Pratade med Coach-Göran igår och han tycker det är svåra tider... ;)

han skulle ringa mig, och det tog en jäkla tid, innan samtalet... han hade nämligen väntat på att Hif skulle åka på en förlust innan han ringde. Såklart för att kunna släppa lite elaka coments...

Tji fick han! förlusten lyser med sin frånvaro tack o lov!

2010-05-01 @ 17:46:53
Postat av: skogsnuvan

Hörde att du träffat min son. Ni bor ju nästan grannar. Hoppas att han skötte sig och gjorde ett bra intryck på dig. Ser fram emot att träffa dig och inte minst din urhäftiga hunde. Någon liknande har jag aldrig sett och vilken busglimt han har i ögonen.

2010-05-03 @ 20:17:26
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Ser ju ganska hyfsat ut i tabellen... Skåne i topp och vi kryper allt närmre :-)

2010-05-04 @ 23:24:36
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: mimio sjölv

Skogsnuvan,

Micke, vilken fantastiskt trevlig son du har! Pratsam, glad o inspirerande. Du kan tro att vi hade en kanontrevlig kväll! Micke o Björn spelade gitarr så det stod härliga till och vi andra sjöng hellre än bra!

Tror minsann jag skrattade ända fram till morgonen! Vi delade taxi hem till stan sedan jag, Inge o Micke, vi är ju som sagt nästan grannar!

Du kan tro att det kändes alldeles extra i hjärtat hos mig när jag tänkte på att han är din son... :)

Lite som att träffa dig. Tyckte han var lik dig såsom jag kommer ihåg dig från foto på bloggen.

Skrev till dig på din blogg innan idag, innan jag såg detta... Snart ses vi hos oss! :)))



Helene,

visste ser det bra ut! Ja vi får allt akta oss för er där bakom ;)

Snart pyser vi till ännu sydligare fotboll på Camp Nou! :))

vi ska se Barca- Valladolid, då får du tänka mig när jag sitter i rött o blått! same same but different liksom ;)

2010-05-05 @ 12:45:42
Postat av: Sara

Ja jag är nog en av dom som föredrar boll med snöre ;)

Hade gärna sett en blid på lamadjuret !?!

2010-05-09 @ 12:44:36
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0