En ungersk förrädare under bordet!

Förra helgen var jag på Den stora Trädgårdsfesten.
Mamma o jag hade Myyyyyyysigt som bara den när vi strosade runt i Sofieroparken, drack espresso åt mandelskorpa och tittade på allt möjligt och omöjligt tingeltangel.
Morsan tycker dock det är ren ocker, när man tar femhundra spänn(!) för en rostig krona, tyyp...
Ack o ve, tydligen det är det folket vill ha, mer skrot för hemmen alltså...
Kom o köp konserverad gröt!

 

Det pågick en Finaste-hängande-blomsterkorgtävling,
vet inte vem som vann? men denna gillade jag!

 

 

Investerade i fem bräken till trädgården för sådana tycker jag om. Vovven kan få pissa på dem om han vill!
En spikmatta blev det också! Till fakirsambon!
Niño ville också få plats på den haha

En kristallkula inhandlades också... en sådan som liksom svävar i en spiral... man hänger den i träden!
Superfiiiiiiiiiiiiin o superdyyyyyyyyyyyr.
Sambon fattar absolut ingenting av det magiska med den...
-VA kostardedensadu?? ... Finns säkert på Maxi för en tredjedel!
-Glädjedödare! det är konst ser du väl för tusan!
Lägg dig påspikmattan istället, så blir du luuuugn o fiiiin!


Det gjorde han.

 

Efter,
STORA Trädgårdsfesten blev det HALVSTORA Trädgårdsfesten här hemma. Gulle-T kom på visit o vi grillade fläskfilé o drack öl i sensommarvärmen...
Mmmmm...
(o;

Framåt kvällen,
var vi så trötta att fnittret tog överhand (som vanligt i och för sig) vet inte, men med T skrattar man alltid, hon är världens käraste vän!
Tuuur vi gick på datakurs en gång i tiden, för det var då vi grundlade vänskapen!
Vi skaffade msn konton på lektionstid o hade svårt för matten på Excel-lektionerna,
och
Vi skrattade mycket!
En "präktig fröken" hade vi...hon talade myndigt och som om vi alla vore små barn... hon sa:
-Så äter vi inte framför datorerna! det smutsar ner och om alla skulle göra det, ja hur skulle det då se ut i tangentborden tror ni?...
Nej, just det, det går ju inte som ni alla förstår!

Därpå dök hon ner bakom sin skärm knaprandes äpple o smörgås...
Idiot!

Sambon vaknade senr omsider upp med tusennålar i ryggen,
o tyckte plötsligt att vi skulle fottas...
han hade väl glömt bort min dyra svävande kula medan han låg på piggarna! ;)
När kameran kom fram fick plötsligt T panik inför det att eventuella att hakor skulle synas!

 

Nu över till miraaaaaaaaaaaaaklet!
Mitt trädgårdspladder är verkligen ointressant... ni får ursäkta... men jag har inget att berätta.. vill bara visa att jag lever!

En sekund kvar... och Zlatan kommer dundrande!
-HEJA HEJA UNGEEEEEEEEEEEEEEERN!!! Vov!
HEJA HEJA UUUUUUUUNGEEEEEEEEEEEEEEEEEN!! vov!!

Tyyyyyyyyyyyyyyyyyystt din lille ungerske förrädare!
Gå o lägg dig Gråben, du har ändå inget att hämta!
...
...

(nej det finns inget förbarmande.. gäller alla! även Boisare)

Snacka om magrutor! (o:
Oh, What a man!
Har fortfarande ont i halsen som jag skreeeeeeeeek.
Exstas!
Måtte jag aldrig, aldrig bli dement för detta vill jag ALLTID, ALLTID minnas.
Vilken dramatik...
Det är fan i mig omöjligt det som hände... Hjärtat slog i en halvtimme efteråt och jag var alldeles skakig... Ja det var tårar i ögonvrån!
Vilken moral våra grabbar visade, våra gula superhjältar!
Såg ni när Mellberg blev förbannad? haha när den vikingen blir ilsken bör man nog hålla sig undan... eller som det skrevs idagens tidning...

"Vet inte vilket som är värst, att välta ett gäng Harley Davidsons motorcyklar utanför ett Hells Angels klubbhus, mötas i dörren av Janne Josefssons mikrofon eller att komma ivägen för Olof Mellberg?"

Ja karln frustade o ångade av ilska och tänkte jag... DET kommer att gå! men HUR???
Antagligen får Zlatan hitta på något omöjligt...
och jodå
HAN dök han upp i sista sekunden av förlängningen!
ZLATAN ...
allt annat är otänkbart....

Tack o lov för Zlatan, utan honom hade solen inte strålat lika vackert!


Så här lät det tydligen i folkhemmen...

 

 

och så här såg MIRAKLET ut i televisionen!

 


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Trevligt att få höra talas om både den stora & halvstora trädgårdsfesten. Vad goa ni är där ni sitter och fnittrar i soffan du & T!



Igår trodde man knappt det var sant när Zlatan slog till igen... man börjar nästan tro på att det "plötsligt kan hända"



Ha dé!



2009-09-06 @ 22:52:21
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Skogsnuvan

Trädgårdsfest i Sofieroparken. Det lät som något för mig. Det finns onekligen fördelar med Skåne. Nu blommar snart min änglatrumpet med minst 50 blommor och hinner den slå ut innan frosten kommer. Inatt var det gränsfall. För korta somrar och för svårt att få de blommor man vill ha. Så njut av sensommaren du som har den kvar

2009-09-07 @ 12:51:38
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Halloj!På tal om trädgårssfester så har jag haft en alldeles egen idag. Var och köpte alldeles för mycket träd och växter, men vad gör man när mannen på åsen plirar lite bakom flasbottnarna och ler förföriskt samtidigt som han glatt gräver upp allt jag pekar på. Tur att mannen i mitt liv också var med som plånbokshållare annars hade jag nog fyllt släpet ända upp över kanten och inte som nu precis under. Handlade så mycket växter att hundstackarn fick sitta framme vid mina fötter i bilen bara för att hundburen där bak också fylldes med det mest ömtåliga. Ska nu bara hitta plats till allt. MEN vilket ställe att handla på! Kostade INGENTING jämför med i stan. Ber du snällt i morgon kanske jag avslöjar vad det ligger.

2009-09-12 @ 20:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0