Barcelona, not far away...

Tänk...
vad tiden går...
-Det blev en gosse! 4660g, 59 cm...
10 juni 1988 en studentdag, 18.18 fantastiskt vackert varmt väder
Gullegull...
Nu,
bor o lever min äldste son, i Barcelona!
Märkligt...

Barcelona,
har fortfarande 28 grader varmt, grabben går till jobbet i shorts om morgnarna... han berättar att staden aldrig sover... två miljoner bor det där, hyfsat många faktiskt.
Tjugoåtta grader... smaka på det... i mitten av oktober...
Så orättvist! (eller hur Anita?)
En annan har fått leta fram både handskar o tjockjacka. Fryser som tusan på morgnarna åsså går ungen i shorts med chans att träffa på Zlatan o i 28 grader! låter som helt perfekt!
I Norrland,
vräker snön ner hörde jag från SMHI igår,
det är mer än tio minusgrader om natten! Urr.. Hemska tanke... vet att Skogsnuvan som bor där, får gräva fram både väg o bil o elda i spisen för att hålla värmen.

Åter till sentimentaliteten,
känner för sådan frossa denna lördagförmiddag... stackars er! (o;
Det är underligt,
det, att barnen blir vuxna...
Trodde liksom aldrig att det skulle bli så...
Plötsligt
flög han ut, äldstingen o det blir tomt... annorlunda...
håller med all kraft på att anpassa mig till faktumet. De är stora nu. Vuxna karlar.
Men morsa som man är,
ser jag genom mina ögon den lille pågen i honom i alla fall, han skiner genom så rart emellanåt...
o det kniper i hjärtat ... när han ler o skrattar på sitt vis...
Tiden gick fort
hit
behöver konstatera,
för mig själv
bara...

Tur,
att det finns datorer,
Wiihiii...
tur,
att man får uppleva internet.
Härom kvällen pratade vi i videosamtal på msn o det är kul!
Han filmade runt i sin lägenhet med webbcamen o vips är man där liksom, lätt som en plätt.
Tur också,
att jag har en påg kvar i boet, minstingen, åtminstone ett tag till. Tycker gott han kan tatuera in MOR på bröstet o stanna hemma för ALLTID! ...Näää det menar jag inte såklart, det vore ju hemskt!

Teknik är fantastiskt.
När jag var liten fjälla, med la familia in Italy på sextiotalet, då fick man gå till telegrafstationen och ringa från en lur som hängde fast på väggen...
fanns liksom bara det alternativet om man ville ringa utomlands.
Ettettsju-tretre-niiio kunde jag själv slå! Riiing, riiing och så hörde man mormor hemma i Helsingborg i andra ändan av tråden...
o jag blev jätteglad! det kändes spännande, overkligt o stort.
ja det var tiiiider!
En kanal på TVn haha
alla hade alltid sett samma program.
Tryggt
Anita o Televinken i svartvitt imponerade, nä jag såg inga trådar!
Alicia Lundberg var hallåa o vinjetten till Tekniskt Magasin, den med kugghjulen som snurrade, förlorade jag mig i.
Nu är allting så nära o direkt.
Man är endast ett par klick ifrån mycket.

Pumin,
saknar också Marcus,
han står o snusar i hans röda bag i källaren... aaawww, gulligt! Marcus o Niño är som riktiga brorsor, de gillar varandra skarpt! Busar o leker...
Niños kärlek består visserligen till stor del av gamla kvarglömda pizzabitar på hans rum...förrädare, men det gör den inte mindre... eller fulare
de är som ler o långhalm de båda..
och när Marcus kallar på vovven, nu via msn, börjar lurvtussen skälla galet, far iväg till ytterdörren o väntar... tok.

Vi saknar vår Marcus härhemma
Buhääää o snyft...
så är det med känslor...
* * *
Nä nu,
blir det Pålsjöforrest,
och
ikväll,
ska vi ge Danskarna på nöten!
De kan min själ ta sitt "hygge" o stoppa nånstans...
Ja, det är svårt att komma över hur de förstörde nationaldagen för oss...
Sassa, brassa mandelmassa...

Trevlig Helg!

Maria & Niño

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Ja det verkar som om barnen flyttar längre o längre bort från en. Min son som är granne med dig så gott som och jag skulle tro att det är ungefär liga långt till Barcelona fast söderöver.

Oj vad ni har lyckats bra med den där grabben. Han är ju nästan onödigt snygg!!!!

2009-10-11 @ 18:33:59
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Femåringen sa här om dagen att han aldrig skulle flytta. Han bor ju här. Något annat alternativ existerar inte för honom. Tanken svindlade lite just då. Ha en trettioåring boende hos sig är ju inte precis vad jag drömmer om men att de skulle flytta längre bort än grannhuset hade jag ju inte tänkt mig ....hmm.

Televinken, Anita och tekniskt magasin i all ära men du glömde ju solens upp och nedgång med den lilla tecknade solen som på kvällen lade sig till rätta i sitt lilla moln. Har sett att SVT någon gång väckt liv i denna sol. Ja, då vi var små var vi verkligen svältfödda på animerade och tecknade filmer. Det är inte som idag när barnen inte ids titta på Kalle på julafton. Nä bättre var det förr.

2009-10-11 @ 19:59:22
Postat av: marcus ljungberg

<3 saknar er också kommer hem till jul inte så långt kvar!

2009-10-12 @ 13:49:52
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Sådan fin kärleksförklaring från MOR till son :-)



Du får alltid en till att blicka tillbaka till ens uppväxttid och minnas sådant som jag delvis glömt.



Kramizar

2009-10-14 @ 23:14:58
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: lotta med Juni o Cola

åh jag blir tårögd när jag läser...har detta framför mig gånger 3 :(men som du säger...man vill ju inte heller att de stannar hemma tills de blir gubbar;)men man borde kunna stanna tiden liite..eller åtminstånde bromsa lite försiktigt. vad söt o fin han är Marcus...ser på kommentaren att han iallafall kommer hem till JUL, så härligt:)

2009-10-20 @ 16:16:12
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

jag kan inte heller så mycket av det där med röntgenresultat....men som jag fattar det är både A o B höfter godkännt,..ua med andra ord..



detta fann jag på nätet



A Normala höftleder

B Ej dysplasi

C Lindrig dysplasi

D Måttlig dysplasi

E Höggradig dysplasi



armbågsledsdysplasi (AD)



Ua Inga påvisbara förändringar

Lbp (I) Lindriga benpålagringar

Mbp (II) Måttliga benpålagringar

Kbp (III) Kraftiga benpålagringar



hoppas att ni får fina resulat:):)

2009-10-21 @ 13:46:25
Postat av: maria själv

Åh, vilken finfin information!

Tackar så hjärtligt för att du (Lotta?)tog dig tid att titta efter för min skull, jättesnällt o nu kommer det att bli enkelt att tyda :)

Maria

2009-10-21 @ 18:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0