Heta känslor i Göinge, taktik o strategi i matsäckskampen...

Vov!
It´s me
Niño!
(o:

Förra helgen,
var vi på en JÄTTE-trevlig och härlig Pumi-promenad i Hässleholm. (det är tredje året vi är med!)
En sisådär femton stycken av vår finfina gråsvarta sort dök upp,
alla gråbeningar hade tagit med sig tvåbeningar vilket var skoj, hyfsat uppfostrade var de flesta också. (tvåbeningarna alltså!)
Finfina tikar var där...
och
(min)
Gullan
var där!
((o:
...Fiiiiiina söta Gulligullan.
Tänk att hon kom,
baaaara för MIN skull o hela vägen från Halmstad! He, he
Very najs, måste sägas...
sådant räknas!
I och för sig, snackade jag  o Gullan inte så jättemycket, no privacy,
men ändåååååååå......

Ibland funderar jag på,

om det inte skulle vara ännu roligare att ses själva? (eller vad säger du Gullan?)
... Hmmm...
nu lär jag väl aldrig bli utsläppt sådär,
helt ensam, matte skulle aaaaldrig gå med på det, men kanske husse?... skulle kunna övertalas?... ((o:
Bra argument o rätt sorts mutor, dvs INTE Frolic... får fila på upplägget...
En karta,
till Halmstad måste fixas också om min plan går i lås vill säga...  Eniro vet jag finns på nätet, men jag brister lite i mina tekniska kunskaper, klarar inte att koppla skrivaren.
Vi får se.
Medge,
tanken hisnar...



Matte hälsade på lille Bambam, blott elva veckor.
Jag mossade också på den unge pumipågen...



Matte säger att jag varit liiiika liten o söt en gång i tiden,
fast svart.

Bah,
liten o liten...
jag är ju en STOR kille och har AaaLLTID varit!
( ...inte "nätt hane" som Sofierodomaren så försmädligt omnämnde mig...Hrmpff, alltså, tänk... dessutom finns det nedtecknat i bläck på kritiklappen...
Matte ska ha all heder för att hon låter den ligga hopskrynklad i bakfickan fortfarande, vissa saker passar bäst i det fördolda.)
Nä Stoooor är jag...
(o:

och BÄST är jag!
(o;
-o vackrast...
-o cooolast...
-o snabbast...
-o... sny..

-LÄGG AV NIÑOOOOO!!!!

-SLUUUTA!
...med att sitta o ljuga o förhäva dig sådär framför tangentbordet!
-Har jag inte sagt åt dig, att lite kädsam blygsamhet ger bättre utstrålning, karisma o bäddar för fina relationer?
...
...
...
Svälj...
...
Mattes ovana att smyga upp bakom ryggen överraskar alltid!...
man kan inte alltid lita på henne, så att säga...
Märkligt ändå,
att man aldrig kan få bli lämnad ifred, när man skapar.... 
när ens kreativa grå ande är som mest spirituell...
när man har storverk på gång...

Nä,
då ska man behöva ha människan smygläsande över axeln...
Asså,
det är sååå irriterande...
dessutom får jag hennes långa hår i ögonen.
Vi konstnärer, behöver arbetsro!
sanna mina ord...
Respekt! (som Zlatan säger)

Var var jag nu?...
Jo!
i Hässleholm...
Husses own hometown!
Göinge...
...djupa skogar, höga granar, snapphanar...
(här får husse vemod i rösten och glans i blicken)
prima fotboll (?) bössor, stolta människor, ja rent av lite redigare folk... osv, osv...
Fattar ni?
... undertecknad har hört ovannämnda till leda...

En lång skön promenad,
tog vi hursomhelst med hela härliga glada-gänget,
bland glödande höstlöv o soliga strålar spatserade vi under sång... vov!

Husse berättade,
under promenaden att han minsann joggat mååånga varv under fotbollskarriären i just den här slingan.
Visserligen,
var det nu bortåt fyrtio år sedan det begav sig, men i alla fall menade han...
Efter promenaden,
blev det sprakande brasa, korvgrillning, pumirace på stora gräsmattan och(!) matsäcksdags!
Hurra!
Matsäcksdags är en myyycket trevligt gren tycker jag.
Mmm...
man vet,
med säkerhet,
att en del medhavda delikatesser kommer att "tappas" ner under borden nämligen (:
o där gäller det att besitta en raketsnabb reaktionsförmåga.
haha o DET har jag!

Allra trevligast,
...tyckte nog Ann Sofies pumi Silas att det var!
(o:
Han hade en annorlunda strategi...
som går ut på att INTE vänta på att det tappas något från borden,

rätt vad det var kom han farande med:
MINA människors DUBBELMACKA ! ! !
Fattar ni???
Gorgonzola,
sallad, luftorkad italiensk skinka, apelsinskivor,
soltorkade tomater ja alla smörgåsbordets härligheter o gott bröd med mycket frön rusade förbi i en rasande fart!...
Tänkte
NU
ligger grabben risigt till... man vet ju hur sådana tilltag brukar sluta... Fynejstoppgåoläggdigtyp...

Silas snodde,
totalt oblygt,

från mattes(!) ryggsäck o det var ju mer än lite smart gjort tycker jag!
(o:
Matte fick sig ett gott skratt!
...
...
fattar ni?
att sådant plötligt okey?
Hur kunde matte skratta?
Nä, det där matte-skrattet, känner jag, fastnar i halsen liksom...
Betänk!
att när undertecknad "lånar" fem sex laxskivor från dukade bordet hemma...
DÅ!...
ja jädrar blir det ett jädrans tivoli.
Gapskratt,
känns oerhört långt borta vill jag lova!
(trots jag generöst lämnar både bröd o pynt kvar till människorna...)


Här är Silas, registrerad av mattes kamera mitt i sin gärning!
-Ha ha... bra jobbat grabben! säger jag.
Bara att gratulera till en sådan trofé!

((o:

Vi lekte o härjade,
alla pumisar i gröngräset...
Lliiite, på min kant håller jag mig dock när det blir "för mycket" stohej...
När de stora grabbarna kommer rusande, i full karriär, tycker jag det är aningen läskigt och då kan det hända att jag gömmer mig bakom någon buske, stubbe eller så...
It´s all about safety,,,
Husse,
tycker då att jag är en riktig mes o sådana utlåtanden förlåter jag honom aldrig!
Nepp!
-I´m just careful, mannen... o förresten borde du skruva upp brandvarnare på ovanvåningen!
-ALLA,
kan inte ha Snapphanegener!

Min goe kompis Elit,
var också med,
det är en trevlig prick kan ni tro!
Han "pratar" liksom...
Charmigt säger matte,
Thihiiii
han låter som en gummianka, pipleksak eller nåt i den stilen.
Uuurcooolt


Här är en del av gänget!

Saras STIMM,
gillar jag också!
(o:
Vi lekte ett tag och han är riktigt shysst, inte så bufflig, det passar mig!
Läste alldeles nyss (skulle kopiera en länk) att Stimm nu är en Elithund!

Woooauu man lyfter på hatten och gratulerar! Ni är såååå duktiga (o:

 

 



Tjohoooo!!! Jag o Stimm busar.
(o:



Stimm

 


Jag pustar ut hos matte...

 




Här är Zappa o Stimm med sin människa Sara!
Daphne är också med.
(till höger) jag i förgrunden...

Ja det var en härlig dag,
vi fick i Hässleholm o man får tacka från djupet av pumi-hjärtat till Sara o AnnSofie som ordnade det hela!
Tack, tack! *buuugar

Hoppas vi ses nästa år igen!

Vet inte om matte har något att tillägga?...
Ahh, det får vara, hon får sköta sina egna inlägg!
Vov! på er

/Niño the great, ...


...
...
...the big one,
the fantastic... hungarian...den store ungerske vallaren, det krylligaste gråben som finns, den snabbaste, den vackras....
-NUUUUUUUUUUUUUUUU räcker det!
-Väck, väck, väck sa jag!
-NER från tangentbordet hund!
...
-Vov! jag sa bara att...
-NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
... men folk tål väl sanni...
-Det är INTE något att diskutera ...
-Dessutom,
ska du ska veta, att det syns när du bröstar upp dig framför skärmen o börjar skryta...
ICKE passande alls!

och
så gör vi inte i vår flock!

Basta!
bla, bla, bla..
Gå o lägg dig!

...
...
...
Shit...

Zzzz....

 

 


Kommentarer
Postat av: Wallander & Beck

Vilken kanonhelg du hade förra veckoslutet :-) Träff med HjärteGullan och de andra polarna på en och samma gång!



Vilken fräckis den där Silas, sno din flocks macka, men egentligen fattar vi inte... du brukar ju alltid hålla dig framme!!!!! Men du var väl förblindad av kärleken.



Hoppas det händer något roligt även denna helg. Hörde att du sköter platsliggningen kanon nu... bra jobbat killen!



Morsan hälsar... förresten.



Ps. Vi tycker du skall önska dig en egen Laptop (så att du kan få blogga ifred) i julklapp + ett gymkort för du behöver bli lite mer uppblåst... du är nu så blygsam (framför allt när de stora grabbarna dyker upp)

2009-11-13 @ 23:47:38
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Anne Sofie

Hahahaha jag ber om ursäkt på Silaz vägnar! Ja han är känner kniven mot strupen och presser ur sig ett förlåt för mackan men shit happens. ;( Roligt att träffa er igen!

2009-11-14 @ 21:10:04
URL: http://www.eifoszan.com
Postat av: Christina

Det var väldigt många fina pumi-bilder att frossa i :)

Det sv/v fotot på Stimm var underbart! Man borde göra ett mjukisdjur som ser ut precis så!

Ja, den där bilden får jag nästan printa ut och sätta upp på väggen.

Jag bara älskar pumi-öron :)

2009-11-15 @ 13:41:18
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: skogsnuvan

Vilken hop med härliga hundar. Ser lite ut som får (förlåt förlåt) förstår om du känner dig förnärmad men i alla fall hi hi

2009-11-15 @ 19:14:25
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Mimio själv

*Fniss (o:

ja du Skogsnuvan!

Pumisarna är inte herdehundar för ingenting, de liknar säkert får eftersom de vallat sådana sedan urminnestider... liksom formade av sin omgivning.

Fast Niño är en ulv i fårakläder som vi brukar säga! hi hi..



Christina,

Stimm är den finaste puminn jag vet. På alla sätt o vis. En sprallig en är han!



Silaz o Ann Sofie,

Du är förlåten sedan länge hahaha det är sådant publiken betalar för ju ((o; kram på er



Walle,

Japp jag ska önska en EGEN laptop till jul! Det vore en dröm... att få jobba ostört.

2009-11-15 @ 23:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0