Sköna, gröna, granna sanna sommar!

Så landade man på "andra sidan" till slut...
efter en ljus och fin svärfarsbegravning o ett härligt hejdundrande studentfirande i ösregn.
Yngste grabben tog examen,
det är något visst...
grönt, skönt, visselpipor o idel leenden, jag blir rörd var gång, ja jag har blivit så blödig på gamla dar... vet inte varför men så är det.
Sitta utomhus var inte att tänka på.. det var liksom mer floooder än sommarregn och det gick att trycka in femtio gäster i vårt miniatyrhus hahah som endast är sju meter brett!



Här är Joel,
lycklig o fri

Nedan kommer Jenney!
Men först,
vill jag varna (oss) känsliga tittare för paraplyemblemet!
Vik bort blicken så gott ni kan! det är en kär tös trots hon måste ha ett sådant paraply!
Ja, jag hade då hellre blivit våt!
;o)



Niño,
har denna semster haft det superbra
skogspromenader alternerat med strandpromenader var eviga dag, låååånga o härliga och så har han lyckats sno en hel del pålägg,
ja ja jag vet ... inget nytt under solen,
osten försvinner spårlöst... endast tomater med grovmalen svartpeppar lämnas, ha
en vacker (?) dag fick han fatt i ett helt grillspett jajamensan, Stooora nötbitar... Råa, blodiga o Gråbens ögon var uppspärrade, han såg nästan aningen chockad ut över att att ha kommit över ett sådant makalöst byte...

Gjorde Stockholm en helg tillsammans med våra vänner,
Sååå mysigt.
Varmt o vackert.





Förresten,
är Vovven är riktigt bra på att gå fot!
Höör ni? Folkets jubel!
det är skoj tycker jag.
Håller fortfarande på med (dum) apporten i o för sig och att stå...
...det kommer med tiden, var så säkra.

Nu,

 har jag sörplat i mig mitt gröna frukost-te o snart, ska vi iväg ut o provköra bil.
Jo, vi roar oss med det såhär på semestern
funderar på att byta.
Skulle vilja ha AC eller klimatanläggning kanske det heter... så man kan åka lite längre med Grå-trasslet där bak.
Skodan har ju endast TD (tvärdrag) o det är jobbigt i längden kan jag säga, dessutom förstör det frisyren!
o DEN är jag ju jääädrigt nooga med ;o)
alltså...
sjunger Skoda-gogo på sista versen?...
vi får se.
Det är en fransk bil som gäller..
tro det eller ej
men jag har aaalltid hävdat att fransmännen har stil!
kram på er
Måtte semsten ALDRIG ta slut!
(o:

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Yes, yes...you're back :-)



Vad härligt för yngstingen att nu oxå lämnat "tvångsstudietiden". Nu är han stor nog att själv bestämma vad han vill göra framöver. Våran minsting sticker snart iväg till Göteborg för att lära sig blanda drinkar till höger & vänster, 7 veckor skall hon vara hemmifrån, snyft... eller är det glädjetårar som rinner på min kind?



... och vovven kör på i gammal stil, ja det gäller ju att hålla sig framme då tillfälle bjuds. Roligt att han går fot bra (vi gör vågen oxå samtidigt som vi jublar) och att de där andra momenten oxå tar sig!



Hoppas du hittat din "drömbil" idag och att det blev en snygger fransman :-)



Må så gott vännen!



Kramizar i massor

2009-07-19 @ 16:23:07
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Glömde att säga att det var tur att Jennye hade parpaplyn över sig så att hon slapp att få "fågelskiten" någon annanstans.

2009-07-19 @ 20:44:06
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Bea, Wilda och Corinne

Halloj! Innan du köper franskt, fråga Landskrona Bois ( förlåt att jag skrev namnet på det inte särskilt blå röda laget )alias coach Göran om hur franska bilar tar sig fram i äkta Skånsk lera.( Ha, ha säger jag och Camilla ) Den historien ska vi allt dra för dig någon gång.

2009-07-19 @ 21:13:39
Postat av: lotta med Juni o Cola

härlig semester ni har..å så fint i Sthlm..vi ska dit och hälsa på bloggvänner på To-Fre:)..fast det blir nog mest hundträning o tävling:)jasså , killen har blivit duktig på fot, så roligt:):)

2009-07-20 @ 19:09:15
URL: jhttp://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: skogsnuvan

Samma jag säger. Man hinner ju inte med allt man vill göra. Tidsoptimist som man är. När jag får semester ska jag göra det och det och det och inte hinner man mer än bara lite av vad man tänkt.

2009-07-21 @ 22:47:45
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: Camilla o Enzo

Hi, hi, som Bea skriver, historien om coach-Göran och fransk bil måste du få berättad för dig vid tillfälle :)).

2009-07-22 @ 15:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0