I Sanktas kulvert har det hänt mycket...

Här kommer ett snabbt lunch-inlägg

Ni aaanar icke!

Har suttit i kläm i en massagestol!
Jovisst, vi har en sådan här på jobbet...
Har länge funderat på att testa...
men,
det har inte blivit av.
Men i måndags,
tänkte jag som så att efter fem veckor i frihet kan en mjukstart väl inte skada...

Fast helt knäppt att lägga sig  i en maskin sådär...  tandläkarstuk liksom...

Nåväl,
jag fattade mod och klättrade upp o i stolen (jo den är STOOOR) och kollade genast in en spännande instrumentpanel som inte var så liiiite månbas Alpha inspirerad.

Började med att trycka på en knapp döpt "Ottoman"..
DÅ! 
tippade stolen snabbt baklänges! Ohh ... jag "flög" bakåt liksom handlöst och eftersom jag har obefintliga magrutor kom jag liksom inte upp igen.

Happ... det är såhär de ligger .. ottomanerna... tänkte jag i mitt fortfarande stilla sinne.

manöverrymdpanelen fanns förutom Ottomanknappen förinställda lysande programknappar, uppmärkta med romerska siffror.
"Deep" hette en av dem. ..
Ha, ha dé ni...
(o;
...eftersom undertecknad, anser att fjuttande inte är lönt, ska det vá ska det vá ordentligt, annars är jag hellre utan, så blev det  traditionell (antar jag) Ottomansk liggande ställning och ett klicketiklick"Deepknappen" med lilla pekfingret!
Piiip lät det
...
......
.........

Ohooooooohoooooo..........
Ja, jäääääklars säger jag bara

Stolfan  tog över min femtiosjukiloskropp, inklusive mina spretiga magra fula fågel-ben med en styrka som om jag vore den där Magnus som vann Let´s Dance.
Den pressade ihop benen från knäna o neråt så det gjorde ont och därmed satt jag fast i en sorts märklig stas.
"Stora kulor" började scanna  in min ack så sneda lekamen...
Tänkte;
Detta fattar inte en maskin jue... -scolios alltså- mätningen kommer att slå fel och jag kommer att dö!!!
Från hjässan o neråt mätte den,
det var inte skönt kan jag säga och fast som i ett skruvstäd satt man. Blicken flackade runt  rummet, på väggarna registrerade jag att man valt enbart stilla konst.

Fyra (IKEA)-tavlor (visst är det andefattigt..),
med luuuuuuuuuuugna motiv såsom;
... Gisten eka  invid  vass på kav-lugn brunsvart sjö (mycket hummus, eller vad tror Fakta-Fanny?), förtöjd med urgammalt rep vid en knagglig  brygga. Alles in sunset..  the end liksom...
...Höstanemoner i kvällsmotljus...  ena kronbladet är  på väg att falla av ... liksom ett sista andetag...
...Sanddyner med sådant där vasst otäckt gräs som skar hål mellan tårna när man var liten, en okänds fotspår fortsätter ut mot horisonten mot oändligheten... ja jag behöver väl inte tillägga att stranden var fotad i kvällssol o motljus?
Faktiskt,
har jag glömt vad den sista hade för motiv... (sådant retar mig, får nog dit o kolla ...)

Jahapp,

som sagt så låg jag där,
under stilla lugnande konst i Sankta Marias kulvert, -där mer än en personal blivit mördad under tiden det var mentalsjukhus (2st),
fastklämd i en märklig maskin och med noll koll! Låst dörr, ingen kontakt med vare sig dagsljus eller folk.
Allt annat än lugn infann sig kan kan jag meddela!
Jag är lycklig nu,
som är kapabel att skriva på min lunchrast,
trodde ett tag att jag aldrig skulle återse ljuset!

o med dessa ord vill jag önska er alla en riktigt skön helg för nu är min rast slut!
Måtte vi få sol på våra näsor, det kan behövas.

Tänk att en vecka gått...
livet strax efter semestern vill man ju sällan tänka på...
det var ändå en himla bra vecka...
Zlatan ... var höjdpunkten (ja jag vet han är MFFare..men det é helt Ok Helene) gjorde storartad entré på  Barcas gräsmatta ... Han e ju bara Bäst! 60 000 på läktaren, milde himmel, jag rös! Våra kära skåne-pågar som e så duktiga o får vara med i Barcelona...
Vi kunde ha ett eget landslag, vi skåningar?...
(o:

Snart är det jul!
...undrar var jag ställde julgransfoten?


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Maria... nu rinner mina tårar igen... men det är glädjetårar så klart för att jag är lika glad som dig över att du kunnat skriva detta inlägg.



Jag tänkte där från början... men herregud varför stänger inte kvinnan av "monstret". Men allt eftersom så förstod jag att du hade fullt upp med konstbeskådning OCH "dödsångest" så jag insåg att du aldrig ens tänkte tanken på att finna avstängningsknappen.



Jag tycker du skall kontakta skyddsombudet på din arbetsplats... det "monstret" är ju direkt livsfarligt.



Nu till Malmös stolthet nr1, Zlatan, helt otroligt sjukt med så mycket åskådare för att se honom lattja lite med bollen i sin nya tröja!!! Det skall bli kul att följa honom framöver.



Du den där julgransfoten kan du allt sluta tänka på nu... det finns dom som fortfarande har 3 veckors sommarsemester kvar... kan vi inte få lov att ha den först innan du kommer och pratar om jul? Attans oförskämt!!!



Kramizar

2009-07-31 @ 22:04:50
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Camilla och Enzo

Såsom sommarstugeägare intill Västersjön vars vatten är tämligen brunt (snabbt sätt att få färg på kroppen en solfattig sommar är att bada i sjön och sedan låta det torka in...), instämmer Fakta-Fanny i att det säkerligen är en humusrik sjö tavlan föreställde :)). Men Fakta-Fanny undrar i stället, vad sjutton gjorde du i kulverten på Sankta Maria?? Trodde det stället var nedlagt och att stället nu är bostäder. Hmmmm, får nog kolla på jobbet i morgon vad det är för lägenheter vi har i det området egentligen...

2009-08-01 @ 16:59:09
Postat av: Skogsnuvan

Man kan ju inte låta bli att skratta åt eländet. Kan se för min blick hur du ligger där med stirrande blick. Det är det jag alltid sagt. Man ska akta sig för maskinerna. Idag skiner solen här för första gång på 3 veckor. Hoppas mina sommargäser njuter för jag är ju förstås instängd på jobbet med datorer och hörlurar och telefoner och sura gubbar som vanligt Kram på dig

2009-08-03 @ 10:17:42
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

haha..jag skrttar på mig..haha..tror inte jag kommer våga sätta mig i en sådan där;)

2009-08-06 @ 12:45:31
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Jonas

Ang sanktas kulvertar. Min mamma jobbade på stormen under senare delen av 60 talet. Hon berättade lite saker som fick mitt nackhår att krylla sej. Bland alla komiska patienter fanns det riktiga dårar. En kille fick inte rätt mot sin läkare, kom tillbaks med en k-pist och mejade ner han vid kiosken.Sen gick han upp till avdelningen med bössan och ville släppas in. Dom vägrade och tog betäckning naturligtvis, ringde polisen. Då gick han ner till kulverten och stöter på en ung städerska. Förgriper sej på henne och sen drar henne, chockad och naken in på statsbussen. Kräver att få bli körd till Helsingborg. Då utgår jag att polisen stormar framm. Finner denna historia jävligt läbbig. Jobbade på 80 talet i landstinget och var flera gånger där nere, mörkt och flera km lång. Var aldrig folk därnere så man kan förstå att ingen hjälp finns om nått skulle hända.

2012-01-23 @ 21:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0