48 kronor

Den pissiga julgranen,
har åkt ur huset. Den var fiiin men hade gjort sitt.
Snart e de vår!
Fåglarna har börjat kvittra om morgnarna.
(o:
Var på lååång-runda i Pålsjöskog med kompisdoggen Sigge (svart stilig labbe)
Men o vad lerigt, man slirar liksom fram och det är svårt att gå med värdigheten i behåll (som vanligt)
Gäller att vara mjuk i knäna.
Niño,
har hittat en reträttplats!
Ett murket hål i en gammal stubbe. (smartaste killen!) och där gömmer han sig när han vill hämta andan efter femtioelva skogs-race-ruscher. Han ser ut som en Muräna i ett korallrev.


Vet inte om det är typical Pumi, det att vilja krypa in o ner i håligheter sådär. Har förresten ett foto på en annan Pumivännina till Niño, Daphne heter hon,
kolla här, ni måste se denna toksöta varelsen.
I ett hål!
som hon själv hittat och där stannade hon halva eftermiddagen
(-:

  

* * *

By the way,
Har ni ätit "semitorkade vindruvor"... eller kanske "sherrygelékuber" någon gång?
själv hade jag väl aldrig hört på maken förrän härom helgen då lilla jag hamnade på finrestaurang i staden.

Till de ""semitorkade" presenterades:
-Ett Cabernet Sauvignon...
Jorråååå,
söta servitrisen vinklade vinpavan, pekade på etiketten med välmanikerade dekorerade naglar och berättade från vilket distrikt vinet kom och hur många soltimmar det var på platsen druvorna växte.
(Tänkte i mitt stilla sinne:
-Häll upp nu då!
och Rööövin säger vi annars "himma", funkar bra och man vet vad man menar...)

-250 spänn!
Milde himmel! Hjääälp och Oj ojoj... icke nåt för oss kommunalare!

Sambon (mentalskötare) provsmakade ...
Han snurrade på glaset och vinet virvlade runt därinne (tänkte vad gör han?? en micromillimeter från att skvätta allt över kanten!!! ja, jag kunde inte slappna av när jag såg det...)
Sedan doppade han nästan "kranen" i vinet o sniffade...
Tog en (jätte) STOR klunk,
sköljde runt den i munnen en stund... kanske för länge för jag fick en känsla á la Floursköljning-i-skolan...
Nickade därefter högdraget...
smackade belåtet o sa med nådig ton:
-Utmärkt!

Ha ha ha,
som vi skrattade, (att man aldrig kan föra sig)
För vet ni vad?
Exakt likadant vin satt vi (samma goda vänner) o trattade i oss en sommardag i kompisens berså. Snackade skit, blev halvt berusade o sa att högljutt:
-Det var ett himla gott rööövin till dé priset, bara 48 spänn!
-Hick!
som hittat för oss som inte är så stadda vid kassa.
((-:
men,
det är klart,
ska det nu serveras till semitorkade vindruvor, krävs naturligtvis en presentation som anstår
och nota därefter...

* * *
Sedan,
måste jag verkligen komma till skott med vovveträningen ordentligt för här händer icke någonting...
Orkar knappt inte ens blogga...
o Niño snor köttbullar!
Kolla här bara, hur det går till i detta konsekvent inkonsekventa hem:

Märkligt,
vad jag är ofokuserad för tillfället...
hittar ingen gnista. Men det kommer väl... i takt med ljusets återvändande hoppas jag.
En ordentligt plan kanske? ta mig i kragen, rycka upp mig åheej åhååå.
Hmm...
Vi får se.
Gäääsp!
Zzzz,.,.,.,...
Zzzz,.,.,.,...

Kommentarer
Postat av: Skogsnuvan

Även min pissiga julgran har åkt ut men barren är kvar lite överallt. Inte lätt att städa i mörkret. kanske syns det bättre imorgon när det är ljust på dan. Ingen bredbandsdosa har kommit så jag är bara förbannad. Här syns inte några fåglar kvittra och snön är djup och det kommer mer ikväll.

2009-01-23 @ 14:54:00
Postat av: lotta, Juni o Cola

hahaha..våran gran åkte ut för typ..4 veckor sedan..typ...3 dagar efter julafton..men han kom upp tidigt istället;)

haha..som kommunalare(japp, mannen med;)) förstår vi känslan ni fick inför 250 kronors vinet;)

2009-01-23 @ 15:29:37
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Hej svejs!

Hitta hit från Juni o cola blogg,rolig läsning känner igen mig lite att inte vara konsekvent mm,kommer säkert hit fler ggr,kika gärna in hos oss.Mvh Lotta o Zebban

2009-01-23 @ 16:32:13
URL: http://www.123minsida.se/Acrux
Postat av: Helene & Wallander

Vilka gourmeter ni är... ja vissa skiter i vad det kostar (även om dom é kommunalare)!



Så goa dom é både Niño & Daphne när dom håller på sina respektive funna hålor. När man tittar på den vänstra bilden på Daphne utan att förstora den så ser det ut som om det är ett gosedjur som råkat ut för en lite väl hårdhänt behandling.



Hoppas att du snart återfår lite energi igen... så köttbullstjuven får jobba lite extra för att jackpottutdelning, t ex på apellplanen.



Ha en härliger helg.



Ps. Jag trodde för ett tag att jag verkligen hade skrivit lössrulle (ha ha) var tvungen att checka inlägget.

2009-01-23 @ 23:19:30
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: lotta, Juni o Cola

jaaaa jag viiil köpa..måste bara kolla så att det mobila bredbandet funkar uppe i skogen där jag jobbar:) testing, testing på måndag:)

2009-01-24 @ 07:51:10
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Hmm julgran. Då mannen i livet inte är så värstans snabb då det gäller att starta projekt blev lilla light renoveringen ínnan jul så försenad att den precis blev avslutad den 23:e. Du ka ju själv räknna ut vicka snygga granar som var kvar den dagen... Så snabbt upp med den allergifria plastgranen ur källaren, ungarna himlade med ögonen och var urbesvikan och vägrade klä granen. Mannen i mitt liv fick själv pynta den ( gjorde han trots allt bra ) MEN nu när den skulle ut så vart det bara att fälla ihop eländet och släpa ner den i kartongen. INTE ETT BARR. Ha!

2009-01-25 @ 07:05:44
Postat av: lotta, Juni o Cola

jamen man får se det från den ljusa sidan..kanske jag kan hitta dator o nalle i samma nyans..matchande liksom;)

2009-01-25 @ 14:59:05
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..nää, mannen fattar inte heller..han skulle kunna köpa en illgrön mönstrad..-vaddå, det e ju bara en hundfilt!!! Tycker han...

Men va F-N, det ser ju jätteslarvigt ut om det ska ligga an sådan på golvet ju!!! herregud, karlar, de fattar inte sådantdär;)

Haha..jo, fiskarna e olika färg..jag har försökt att hypnotisera dem att simma likasammadant ..men det har ej funkat;)4 slöjstjärtar är det..de fattar heller ingenting;)

2009-01-27 @ 14:41:53
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0