Himmel(s)blå(tt)...

Sådärja,
första dubelpasset Tävlingslydnad har gått av stapeln!
((o:
Sååååå himla skoj är det!
Tur hade vi dessutom - Tshirt väder ! ! ! 25 grader, BLÅ HIMMEL o alldeles, alldeles...underbart.
Plötsligt fick man packa ner vantar o mössa i ryggsäcken och vira av halsduken igen.
Fyra timmar,
på brukshundklubben denna lördag gjorde undertecknad mer än lycklig.
Nervositeten var bortblåst, tänka sig...(?) blev nästan förvånad själv, men glad för det var så, och tänkte:
-Jag konserverar den här känslan så jag kan ta fram den precis när jag vill !
Ja, det var verkligen kul!
Solen o hunden gör storverk i hjärnan!

Camilla o Jenny,
våra instruktörer är toppentoppenbra, proppfulla av positiv energi som de är. De hämtar liksom var o en (hee i alla fall mig då) från där man är... gör så man inte känner sig dum i huvudet utan faktiskt börjar tänka ...jag kan!
Båda besitter verkligen förmågan att gjuta mod i en annan som känner sig minst sagt vilsen på lydnadsplanen...=)
Gillas, gillas, gillas.
Niño,
gjorde bra ifrån sig och känslan av KONTAKT fanns hela tiden. (-CoachGöran skulle ha sett oss! haha... säger jag aaalltid när det gått bra.)
Jorrrå! Lurvtussen är duuuktig, arbetsvillig till tusen o snabb som ett skott! Ja snabbare än mig för det mesta...
Koppla av kunde han också bland alla doggarna och det är ju finfint att öva på det med.
Nu jäklars,
ska det drillas vänstersvängar, för allt vad tyglarna håller, o det fram till veckan efter påsk när vi ska ha nästa träff!



-Vov! It´s me, Niño above!
 kolla in mig, matte o SAMARBETET!
(o:

-Nedan, en döööcool bild av min träningskompis & "fjälla" Z.
Z och jag har följts åt sedan allra första valpkursen!
Hon är den coolaste fransyska som finns o vi två brukar ses på fredagarna på klubben (i ur o skur)  när våra mattar jobbat klart. Det är "repetitions-fredag" säger matte o det är då jag drar mina "repor".
Smarta jag har fattat precis vad matte vill Hee ;)    /Niño

(Ps. Dessa två foto har jag lånat från Qings blogg,
hoppasverkligen att det är ok för jag har inte frågat än,
men jag ska, jag
lööövar ds)



Z

Grillen åkte fram från vinterförvaringen denna vackra träningseftermiddag...
...och ni som eventuellt följt bloggen vet att MIN grill inte-är-vad-förnåt-skit-som-helst .. nä just det! Den är nämligen som bekant en närapå antik "KlotWeber-pjäs" som denna både renoverat och uppdaterat med diverse reservdelar!
Numera asgoodasnew.. ha ha

Hursomhelst,
vi grillade kyckling - utan glasbitar - drack varsin kall Pripps Blå på vår nya fina altan och tänk detta kunde vi göra utan risk att ramla ner i Avgrundshålet!
Ja alltså avgrundshålet var en jättegrop lerig, djup o skitig belägen där nu fina altanen ståtar. Förre husägaren hade tänkt sig en tillbyggnad men ångrade sig efter att ha grävt och grävt.. och vi blåögda köpte alltså inklusive hål när vi skaffade vårt lilla hus.
Men, men nu är det ett minne blott och skönt är detsamma.
Istället beskådade vi plattorna, som vi lagt enligt gammalt romersk mönster...
Dé ni (o;

Ooouuu vá livet kan vara snällt med en ibland!

Penséerna - de nyplantade- log mot solen precis som vi, allt medan fåglarna sjöng. Härlig krydddoft spred sig från Webern ut över nejden i takt med att vi vände, vände o vände på läckerbitarna och jag tjatade hålihuvudet på sambon om den förträffliga träningsdagen...Bla, bla, bla...
Mmmm... Myyyysigt ....
Då plötsligt!
när livet är som allra finast hör vi världens vråååååål...

....det kom från sonens stora platta TV med "bigbautahögtalare" tillkopplade...
MÅÅÅÅL!
"-Ett noll till Himmelsblått...."
...
...
...
Totalt tyst i hela vårt kvarteret ...
ingen reaktion alls
varken hos grannarna eller hos oss själva, inga tjooo o tjut!
Bara tyst.
...
Inte alls som när Hif nätar på Olympia o bilarna börjar tuta o ha sig... nä dödstyst...
förutom koltrasten då, som "sjöng på sista versen" ur sin serenad..
...
Men som sagt,
annars var det världens bästa dag o ikväll tar vi Blåvitt!
(o:

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Ja men visst händer det något med en när våren kommer. Allt blir så mycket lättare och skönare. Till och med hunden verkar må bra av det. Broder Björn med familj är snart på väg hit där snön fortfarande går till knäna men det går fort nu Vägen är i alla fall bar. Kram

2009-04-06 @ 19:04:04
Postat av: Jenny

Självklart kan du ta bilderna och vill du ha dem skickade till dig i större format så kan jag ordna det med. Vilke härliga bilder du har fångat på nino. det är härligt med ett energiknippe=)

2009-04-06 @ 19:25:29
URL: http://caniche.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

å du beskriver våren så fint:(alla härliga känslior som bubblar upp...inte minst när det funkar med älsklingshunden o man känner att DET KOMMER ATT FUNKA:):)tror som du säger att man måste träna, träna träna...med vovve att vara bunden..sedan tror jag ånga gör fel som säger åt...säger åt..skriker åt vovven...-TYYYST!!tror att hunden(som förmodligen inte vet vad det betyder)blir ännu oroligare...ellerivilketfall inte tystare och lugnare.jag försöker visa lugt med hela kroppen istället utan att låta så mycket....säger typ ssssssssssshhhhyyy..å typ gör stoptecken åt hunden...tycker det har funkat bättre..med även andra oönskade beteenden..än att tjata o skrika:)

2009-04-06 @ 23:04:20
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta med juniocola

å hoppas det gick som du ville i matchen;)

2009-04-06 @ 23:13:33
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta med juniocola

ghaa, jag känner att det låter så tokigt när jag försöker beskriva hur jag gör för att de ska bli lugna...men i huvudsak...tycker jag att tänk mer på kroppsspråket än använd rösten vid de där tillfällena;)

2009-04-06 @ 23:15:34
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Underbara Penseer du hittade! Jag var på Petab och några andra ställen för att få lite vårglädje men det enda jag lyckades hitta var torra små rester av pensser. Som tur är har man kontakter och en dag då jag kom hem stod det en hel låda penseer och miniviloer på trappen. Det är vårglädje! För att kommentera ditt deltagande i lydadskursen: Jag har sett er innan coach-Göran gjorde sitt! Huuualigen det var ogräs det. Nu är det som penseer för ögonen. Själv har jag och lilla C bara tränat på att vara passiva och det är vi ruskigt bra på.

2009-04-08 @ 10:18:02
Postat av: Lena med Chelsea

Visst var det en kanonlydnadsdag vi hade i lördags.

Nu har man verkligen fått blodad tand att träna.

Katten på råttan råttan på repet :) Jenny lånade bilderna ifrån min blogg, ha ha.

De kommer bli mycket fotograferande på lydnaden

som vi kan ha i våra bloggar.

Pudelkramizar Lena & Chelsea

2009-04-08 @ 14:58:31
Postat av: Helene & Wallander

Se DU kan & NI kan jättebra tillsammans på lydnadsplanen :-) What a matte-contact!!!!



Vilken härlig överskrift du har på inlägget, tänk att himmelsblått omger en överallt, tyst var det INTE i Malmö skall jag lova. Bra start för er oxå... jakten har börjat!



Lyckliga er som har fått en fin altan att sitta & njuta på... jag lyckas nog aldrig övertala gubben min att flytta till ett mysigt litet hus :-(



Hoppas ni får en underbar PÅSKLEDIGHET.



Kramizar





2009-04-08 @ 20:13:19
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

glad påsk på er:):)

2009-04-09 @ 18:51:59
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: lotta med juniocola

jag vet egntligen bara att man alltid skall åka till vetrinär..omgående om de blir bitna. bära dem om de är små...cortison kan man ha själv och ge dem..men måste ändå in till vet!huvva, de är otäcka ormarna...fy fasen!såg ormar överallt tillslut..fast det var ju bara pinnar, de andra;)

2009-04-13 @ 11:01:03
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: vildaopebbels

Härligt! Det där ser ju kanon ut. Jag ska börja på tävlingslydnad med en av mina hundar i maj.

2009-04-15 @ 21:05:11
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0