Abba kommer före Beatles...

...och det! 
... kan ni tro retar sambon!
Ägnade en hel dag,
åt att sortera vår eminenta skivsamling. Det har liksom inte blivit av sedan vi flyttade, men, men allt har sin tid och jag gav mig hän bland Abba, Beatles, Cornelis, Blå Tåget, Spotnics, Ebba Grön, Imperiet, Creedence, Kim Larsen o Gasolin, Anita o Televinken, Teskedsgumman, Nationalteatern, Norrbottens Järn, Gud i Brallan, Lundell, Affe o Wihe, Hoola Bandola, Peps Blodsband, Sweet, Fleetwood Mac,  Dr Hook, Pink Floyd, Dire Straits, Black Sabbath, Led Zeppelin, ..........
Har sorterat allt i B-O-K-S-T-A-V-S-O-R-D-N-I-N-G så att man kan hittta det man vill ha.
Eftersom vännen min ICKE uthärdar tanken på att Abba står o gnider sig emot Beatles, så har jag gjort en utländsk och en svensk sortering! Allt för att undvika scenariot.
Förmodlingen
är skillnaden hårfin, för Abba hamnade nu intill Afzelius och att de skaver på honom istället är nog lika illa.

Helgen är här!
(O:
Veckan har gått fort,

Zlatan fick sin tredje välförtjänta guldboll i måndags!
Kul, kul!

Snart advent...
har redan tagit ner "stagarna" från vinden (det är så mysigt där uppe på vår vind och! Sundsutsikt heee) men de funkar icke, trots jag bytt varenda lampjäkel.

Vill laga dem,

de betyder mycket, men har (än så länge) inte klurat ut hur det ska gå till?? Stjärnmejseln har varit uppe ur verktygslådan o vänt, staken har varit isär, men nej...Trist att erkänna och jag tänker... Hur svårt kan det va???

Jaja, det finns en "sladdgubbe" i stan och han ska väl också leva?


Det har snöat! ((o:
Världen är förtrollad. Allting är inbäddat i ett klädsamt lager och det knakar under kängorna o gnistrar vackert.
Jättefint är det och vovven tycker det är hur kul som helst.
Var i skogen en runda och Niño var skvatt galen av lycka och rusade runt som en komplett idiot!

from above  

Ska strax köra till Wittsjö o laga avgasröret!
He, he
dvs.. svågern o sambon ska laga avgasröret, medan jag o svägerskan ska dricka vin tihi (o: man bör hålla på könsrollena inte sant?
Sambon som aldrig fixar sådant här, har denna vecka varit på gubbbutiken BILTEMA o handlat rördelar! Jag tror knappt mina ögon men rören ligger o väntar i garaget. Är helt förbluffad, nära på mållös o undrar hur det ska gå?
Vi får se (o:
vi får också se, om vi hittar till Wittsjö! vårt lokalsinne är nämligen "inte å denna vaaarlden" och ni ska veta att vi alltid kommer dit från olika håll!
Vi säger båda när vi ser Wittsjöskylten:
- JASSÅ OJ! är vi här? Ha ha.. så illa är det.
det finns ett ställe som heter Snärshult
ligger utanför Wittsjö och där brukar vi hamna! Ingen, absolut ingen fattar varför vi tar den vägen som är så krånglig? och smal, mörk, backig o lång? och jag kan bara säga att det fattar inte vi heller! (o:
men det är vackert i "Snärshult"
grusvägen slingrar sig fram mellan röda stugor o höga, höga ståtliga Göinge-julgranar!
Trevlig Helg

(O:


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Oj hunden ser något uttråkad ut tycker jag. Njut av vinet och snön. Som du vet njuter jag inte alls av snön får väl försöka hitta något annat att njuta av.

2008-11-22 @ 23:42:20
Postat av: Annika

Snö är jättemysigt tycker hundarna. Så länge det är kallt går det an, när det blir töväder så fastnar allt i pälsen, benen brukar se ut som snöiga timmerstockar till slut, inte kul:) Mitt lokalsinne är inte heller något att skryta med, tur att Håkans är betydligt bättre! Hoppas bilen blev lagad och att vinet var gott.



Kram

/Annika och vovvarna

2008-11-23 @ 17:51:04
URL: http://www.kronstrand.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0