Gula tröjor på?

Bad varje dag.
Då leker livet för mig...

Underbara, salta vackra öresund! Det bästa som finns.
Bikini-brassestol-handduk, blir liksom livet i ett nötskal när solen skiner som nu.
Havet glittrar, kluckar, skvalpar, brusar och luktar salt o tång i härlig blandning. Fiskmåsarna glid-flyger o ser verkligen ut att ha kul, svalorna äter (förmodar jag) högt, högt upp på himmelen, studenterna har glada sprungit ut, vi har nya trädgårdmöbler som luktar olja och...
EM festen har startat!
Snacka om sommarfeeling!
(o:
Zlatan (husguden),
gjorde ett litet kärt uttalande för att uppmuntra ett par av de yngre spelarrna i truppen och då jäklar gick pressen i taket, naturligtvis, ack så förutsägbart men ändå, man blir förvåndad att de orkar hålla på... Stackars påg säger jag bara, låt honom vara... Herr Lagerbäck fräste hursomhelst tillbaka på presskonferensen, iklädd sitt blågula ställ försvarade han Rosengårdens stolthet och världens bäste fotbollsspelare.
Stiligt Lagerbäck! Du é bra.

Ikväll
kvartinio gäller det och jag är redan uppskruvad, nyss hemkommen från jobbet.
Var på en liten inköpsrunda inför matchen och köpte ALL nödvändig proviant:
salta feta chips och öl.
Gula Sverige tröjor har vi ju redan såklart så man får byta om i god tid, för försnacket går inte att missa det hör till så att säga
(ha ha här kommer en parentes, kom att tänka på en kompis till mig appropå tröjor i gult. Hon hade skickat bud med sin man för att få köpt en sverigetröja till VM festen i tyskland, så kom han hem med en hockeyvariant haha ja ni vet Trekronor...
-Jamen-den-e-gul-o-blå! var hans enda kommentar.
Numera skickar hon ett sms var gång det är landskamper och där kan man läsa:
-Jahapp,då har man dragit på sig hockeytröjan igen! )

På bolaget,
stod jag vid bandet med mina Pripps blå och packade ner när jag lade märke till att killen bredvid mig hade köpt exakt lika många öl av samma sort och han liksom jag lastade i de viktiga burkarna i lila bolagspåsar.
-Ska du också se matchen? frågade jag.
Det skulle han.
Sedan kom nästa gubbe i kön med samma varor.
-Det ska jag också! sa han.
Jag skrattade och drog upp chipspåsen ur min andra väska:
-Ni har väl inte glömt att handla mat? sa jag o viftade med cipsen i luften.
-Näädå, hördes längre bak i kön och vederbörande höll upp en påse jordnötter.
ha ha ha
trevliga gubbs finns det i Helsingborg. Kasörskan skrattade och sa:
-Hoppas vi vinner!
och det hoppas jag också!

HEJA SVERIGE, friskt humör
de e de som susen gör...
Sverige, Sverige, Sverige!

Sassa brassa mandelmassa,
vi vill höra nätet prassla....

Du gaaaaaaaamla du friaaaaaaaaaaaaaaaaa

(o:
Tjolahopp
m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0