Valfrihet?

...lyssnar på partiledardebatt på radion denna morgon.
Reinfeld är igång, överlägsen och självgod.
-Det ska löna sig att arbeta!
Ha ha
Menar han det där kuvertet som dimper ner i brevlådan en gång i månaden? Det hörs knappt så lätt som det singlar ner...
Tänker på de som inget jobb har , de som är sjuka och de som inte presterar på ett sådant sätt som premieras högt i vår märkliga kultur!
Man ska vara ung, frisk, preseterande, framåtsträvande och gärna vacker! annars har man själv valt...
Det har öppnats ett privat barnsjukhus i Stockholm (hallelulja för mångfald) och dit har barn gräddfil! Alltså de barn vars föräldrar har köpt en dyr försäkring och varje besök kostar tusen kronor!
Heja VALFRIHETEN!!!
Varför i hela fridens namn är inte sådant förbjudet???
HJääälp !
jag passar icke in i den borgerliga jä-la politiken!
)-:

Tänker på min svärfar, Gustaf , han tjänte som dräng som ung.
Han fick sova hos djuren i stallet och på vintern fick han krypa nära intill en av hästarna för att inte frysa. Han tyckte synd om hästen, när såg att den också frös så han lade sin egen filt över honom.
Bonden gav honom inte mat så det räckte för hårt kroppsarbete. Kaffe och ett par skorpor för en hel arbetsdag var allt, från fem på morgon till sex på kvällen...
När bonnjäkeln sedan hade synpunkter på att Gustaf hade pigor hos sig om natten, svarade han med högt buret huvud:
-Dagen må vara din, men natten, är min själ min egen!
Inte konstigt att han hatar överhet i alla former!
Gustaf har ett jävla humör, vilket håller honom igång. Han är 91 år och fortfarande förbannad på regeringen!
Senast vi sågs, sa han appropå att alliansen skär ner för vanligt folk:
- Har ni sett Reinfeldt? Den jäveln ser för fan ut som en brunstig ko!!
Ha ha
Jepp, still going strong.

Lars Ohly, hade ett par kul kommentarer när han beskrev två komiska höjpunker från helgen.
Den ena höjdpunkten var att Kalmar FFs lagkapten uttalat sig:
- Jag tycker att Gerrard är överskattad!
(-:
och den andra var att Reinfeld sagt:
-Jag går sida vid sida med folket
och jag bär deras förtroende!
Ha ha... Om makt lär förblinda är han ett gott exempel säger jag bara.

Igår,
 var jag och kollegan på promenad med våra hundar direkt efter jobbet. Skönt att komma ut i skogen efter alla diskussioner om förändringar bla bla ...
Puh...
Kollegan har en svart labrador Sigge,sex månader gammal och han är vild och cool om vartannat. Precis som det ska vara alltså. Nino-lurvtuss kommer inte på inkallning när han leker med denne stilige labrador! Hur ska jag få koll på detta? Måste ringa min coach!!!
((-:
Labben sprang och sprang och sprang jagade Niñotussen och till slut sprang han rakt på mig i knävecken bakifrån. KABOOOM så jag kasade iväg i leran och föll i backen ha ha som jag såg ut, lerig och dan.
Men lycklig.
image52



Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Ha en trevlig dag :)

2008-01-16 @ 11:40:07
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: skogsnuvan

Nja inte var jag väl så där snygg när jag var ung men benen var bra. Ser att du retat upp dig idag och det har jag också gjort (se blogg). När jag kom hem la jag mig i badet och kopplade av och nu känner jag mig lite lugnare.

2008-01-16 @ 18:14:36
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se
Postat av: skogsnuvan

Du skulle använda dina livfulla och härliga bilder till barnböcker. Skulle nog bli väldigt populärt. Har du fått din säng ännu?

2008-01-17 @ 21:29:43
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0