Morgonstund...

Klockan är halv fem,
och JAG är uppe! fast det är ledig söndag...
Kunde inte sova, längtar efter sängen så man kan ligga plant.
Har varit vaken sedan tretiden och snurrat runt på soffan o väntat på att det skulle bli mer morgon än natt, tänkte klockan får väl bli fyra i alla fall.
Klädde mig halv fyra för då stod jag inte ut längre, kaffevatten på, ut med vovven (som var helseg och tittade konstigt på mig), frukost, tidning och dator!
Perfekt.
Nu,
väntar jag på ljuset ska komma så jag kan ut och fotografera lite. Men det dröjer ett par timmar än.

Var vid havet igår.
Det är något särskilt med ljuset där, som får en att må bra!

   image51 

      

Fin-fina stolar att vila sig i,
om man känner för det.



Vi skruvade upp vår nya namnskylt igår på huset. Kul, men inte lätt, såklart! Inget hantverk är lätt för mig och sambon haha Dörren var stenhård, EK förmodar jag och små jäkla skruvar som liksom gled ur fingrarna hela tiden, så fick man stå och leta efter dem...
Dock, vi har uppgraderat oss från osthyvel till riktig skruvdragare/borrmaskin från Black and Decker! Röd o fin är den, racer liksom, så den kan man stå och stoltsera med i näven, även om det sedan slinter... 
Ack ja, upp kom skylten i alla fall..



Här syns också den vedervädiga julkransen jag berättade om...
Hepp!
(0:


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Jag var faktiskt nere i Helsingborg i oktober och det var härligt väder och jag gick efter stranden mot Sofiero. Härlig med havet och det blåste faktiskt inte när jag var där så det var en väldigt mysig vecka. Min son Micke och hans tjej bor där borta i krokarna där du bor Nära till stan och till Pålsjö skog och till havet. Riktigt toppen för att vara i stan. Jag har varit o sett på Arn ikväll och jag tyckte att den var bra.

2008-01-13 @ 21:51:52
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0