Busfrö

Pumin är busig!
eller jag är oförmögen?
Nu när vi är i full färd med att flytta tycker jag att rutiner jag övat in på honom inte funkar lika bra längre...
Hmm
Vad ska jag göra?
Numera har vi en ytter-dörr som öppnas rakt ut mot gatan, spriger han ut kommer han snabbt ut på vägen Ack, ack...
I lägenheten hamnade han liksom "bara i trapphustet" om han slank ut utan lov.
Har påbörjat en träning som går ut på att Niño måste sitta kvar i dörrhålet och glo...medan jag går de tre trappstegen ned till trottoaren och gör just ingenting eller hoppar jag och tjoar... (undrar vilket intryck grannarna får?) sedan upp igen och beröm när han stannat där jag satt honom.
osv, osv, osv...
Det är väl bara att nöta, nöta o nöta tills det funkar.
Vovven kan öppna dörren själv! jäkla odjur och det är ju inte bra. Han hoppar upp mot handtaget och är det inte låst går den upp. Han har också kommit på att slaskskåpsdörren går att öppna om han krafsar tillräckligt och där bakom finns ju en hel del delikatesser som är värda besväret Mmm.. så när vi går ner i källaren för att sätta igång en maskin tvätt ja då smyger Niño ut i köket på jakt efter soppåsen. Milda makter! Har satt dit en bättre magnet nu! Hoppas det håller.
Annars verkar han gilla nya huset, han går upp med sina bollar o leksaker och så släpper han ner dem för trappan och springer efter ha ha ha ser ganska kul ut faktiskt.
Råkar man komma förbi får man något halvt uppätet gosedjur i huvudet.
image54

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Ja hundar gör ju inte precis som man vill liksom karlar. Jag är lite bättre idag men ligger fortfarande hemma under filtarna och fryser och svettas om vartannat

2008-01-24 @ 19:44:17
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se
Postat av: Anita

Tack för dina vänliga ord. Det har varit så kul att träffa dig och lite kul att du bor bara 500 meter från min son och känner min bror. Skriv till min epostadress ska jag tala om vad som hänt. (Tror inte jag har din)

2008-01-28 @ 15:18:40
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: skogsnuvan

Tack vare alla snälla brev och kontakter jag fått sista dagarna kan jag inte hålla mig utan börjar blogga igen. Det är ju rätt. Jag kommer säkert att dela ut råsopar till män som nån kan ta åt sig av men då är det ju bara att sluta läsa så enkelt är det nog. kram

2008-01-31 @ 19:48:41
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0