Min man är gourmet?

Lite skoj idag var att min man blev förväxlad med en gourmet!
ha ha
Golvläggarkillen här hemma är tillsammans med en tjej som är en gammal jobbkompis till oss.
Världen är ganska liten i Helsingborg.
Idag på lunchen satt jag och sambon hemma och åt varsin Findus lasagne, när golvkillen kom.
Han skrattade, pekade på Finduskartongerna och sa att hans tjej därhemma hade sagt om sambon apropå att vi är tvingade att äta färdiglagat:
-Stackarn, han som är en sådan gourmet!
(ja hon mindes honom så ...märkligt nog)
Ha ha ha vi skrattade.
Sedan kom vi på att han faktiskt var med i ett matlagningsgäng (grabbar) som träffades varannan månad och kockade tillsammans... Kykling marääääängo och sådant...
En av dem, Marcel från Senegal är kock med färdigheter inom franska köket. En annan, Thure är konstnär och en fantastiskt matlagare och faktiskt så duktig att han vann en matlagningstävling med eget recept en gång. (det var en älgskavsgryta med trattkantareller, tranbär(?) och något inslag från libanesiska köket som jag inte minns längre vad det var..men ändå...coolt)
Vinsten var hursomhelst att Alexandra Zazzi, italienskan om ni minns? hon som också vann Robinson, kom hem och lagade mat tillsammans med hela Thures familj!
Fantastico tycker jag.
(detta celebra besök skedde tvärs över gatan där vi nu bor så jag känner mig lite världsberömd i och med denna vetsakap)
Huvudnumret var hans egna inskickade recept och resten komponerade Zazzi...
Nåväl,
i grabbkockgänget ingick också en halvt försupen sjöman som inte ens kunde koka kaffe, därför hans ex hade tagit kaffekokaren med sig när hon stack tio år tidigare. Han kom aldrig vidare liksom...
och så då min kära sambo som nog mest korkade upp vin o trattade i sig öl pratandes om politik skulle jag tro.
Tänk att det finns folk som tror att han verkligen är gourmet!
Otroligt skoj.
Han kan laga en(!) rätt förutom att grilla och det är stekt kotlett, stekt lök och kokta makaroner.
Denna anrättning serveras tillsammans med två deciliter (minst) Mr Shengs Kvalitetssoyja och extra salt.
Mmmm...
Min man är gourmet...
smaka på det ...

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Ja det är konstigt det där med mat. Jag bryr mig inte så mycket. Tycker det är roligt att laga mat men tycker att all mat är god (tyvärr) Önskar att jag vore lite mer grannlaga och inte åt allt med samma goda aptit (då är man väl ingen gorme vad jag kan förstå.)

2008-04-04 @ 08:29:31
Postat av: skogsnuvan

Har ni vår? Inte vi. All snö som hade smält bort har vi fått tillbaka med råge. Det är grått och minst 3 dm snö sedan igår. Hoppas björnen har hittat någon gran att lägga sig under. Kram till skåne från mig

2008-04-10 @ 18:47:32
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0