På avstånd ser jag riktigt bra (ut)!

Nu är det min själ höst!
Plötsligt!
Ack o ve...
Har börjat träna på klubben om torsdagarna med ett träningsgäng från våran kurs.
Kul,
o nu jäklars ska jag o Pumin... (:
Men,
blåsigt, lerigt o kallt. Man känner igen sig. Mörkret dyker plötsigt över träningsplanen o tar stryptag på en solig eftermiddag... skitiga kläder, flygande löv, grova kängorna och ... ganska najs trots allt.
(o:

Ibland,
måste jag ha brillor när jag läser,,,
Det är inte kul alls...
...att inse kroppens förfall alltså, dessutom är känslan att det också accelererar? ...om jag inte misstar mig.
Brillorna jag har,
är fulare än fulast!
Hedern finns icke i behåll med dem på nästippen, jag lovar.
Alla är snygga i brillor,
men inte jag!
...
Köpte dem i smyg (sant),
för ett par år sedan. Minns exakt, hur jag kollade extra noga om eventuella bekantingar fanns i hälsokostbutiken? för i så fall skulle jag "bara" köpa lite Ginseng eller nåt... men, när kusten var klar - slog jag till!
Först,
hade jag provat synen vid ett plastigt glasögonställ med vidhängande fånigt snöre som jag sträckte mot nästippen för att mäta ut läsavståndet, ...fyrtio centimeter.
Nu snacker vi förnedring!
Tänk er själva,
att stå utanför butiken (asså... de hade gott kunnat ha testgrejen inne) med ett snöre mot näsan samtidigt som förbipasserande kan läsa på en taffligt handtextad jätte-STOR reklam-skylt precis bredvid:

ÖVER 40 o BÖRJAT SE SÄMRE?

Jodå, det skulle man lugnt kunna påstå!
Livet är grymt.
+1
Bah... Fan tro´t
jag menar,
man kan ju skjuta dataskärmen framför sig... en liten bit o en liten bit till o en liten bit till kanske... men till sist dimper den i golvet! (skärmdump?)
o lägga boken vid fötterna när man försöker läsa i sängen.... det gååår...
...ett tag i alla fall
men god vilja.
Men fasen, det är trist när armarna inte räcker till för att läsa sms...
hahaha ja ni hör att jag har ett helsike emellanåt.
Ett tag hade jag linser!
Jättebra, men dyrt, därför la jag av med det. Jag klarar mig ju - i alla fall för det mesta.

På håll däremot,
ser jag som en hök!
Glänser o skryter så ofta jag ges tillfälle med att läsa vägskyltar lååångt innan någon annan kan urskilja dem o bussnummer har jag noterat när sambon fortfarande bara skymtar själva bussen som en pytte-liten grön prick i fjärran...
Heee... ja, jag vet att det är fånigt.
Förresten,
varför har vi gröna bussar i Helsingborg? Sådant retar mig... Vi hade ju blå, snygga förut,,, precis som spårvagnarna... passade fint i stadsbilden ju.
I Malmö, har man gröna bussar o det har de väl alltid haft o där hör de hemma... men vi kunde väl behållt de blå? Är det något med energialternativ som måste synas? det kan man väl ha ändå, i så fall?
Nä, tillbaka med de blå, de matchar himeln o havet fint.

Min man,
Mr-energiminister-from-Göinge,
har för vana att alltid släcka alla lampor i huset o undrar:
-Vafanjagtänderihallenför? ...när jag inte är där?
Men han begriper inte,
att hall-ljuset sprider sig in i vardagsrummet (där jag i och för sig också har FYRA olika lampor tända) så blir det extra sjuss på lyset o jag kan se! ((o:
Snack, säger han bara o SLÄCKER i alla fall.
jaja
så har vi det (o;
Sambon
har, by the way, ett helt annat fel på synen än jag,,, han är enögd! så att säga...
(måste man vara om man håller på IFK Hässleholm,,,)
Men,
det är bara halva priset på hans lins(er) och det är ju bra. Annars finns monokel, det är lite festligt tycker jag.

Hursomhelst, fåfänga är löjligt
men,
hos mig dyker den upp ibland, trots jag inte vill.
Häromdagen tex,
satt jag med ful-brillorna på o plötsligt hör jag ungdomarna komma uppför trappan.
Då skjuter upp dem i håret, ja brillorna alltså, som ett diadem... för att se bättre ut!
Samtidigt försvinner alla bokstäver i en gröt på skärmen o jag skelar lätt!
Det enda jag tänker i det läget är, hoppas de inte lägger märke till fulbågarna!
Vilken idiot jag är!
Varför är det så? jag behöver terapi! ! ! hahaha
Tuuur, sambon är mentalskötare!

Nu,
ska jag sluta med detta fåniga inlägg
hade tyvärr inte bättre uppslag,,,

Här är i alla fall ett foto som Coach Göran tog när vi jobbade på Sofieroutställningen för Brukshundklubben.
Vi tre glada,
läste vaccinationskort så det stod härliga till!

Bea (Corinne-matte), Erika o moi!

(o:

...emellanåt,
var det liiite knivigt att läsa de små vaccin-etiketterna,,,
I admit,
Måtte jag inte släppt in någon som inte hade rätt sprutor???
Hjäälp!
NU ska jag beställa nya linser!
Basta!

m


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Välkommen i för korta armarsklubb!



Vad du än kommer att inföskaffa så lovar jag att du kommer att se bättre ut :-)



Kramizar

2009-10-07 @ 21:07:36
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mimio själv

What?

Gillar du inte CoachGörans västar Helene???

Han är så noga o rädd om dem,

man måste vika dem speciellt innan de ska läggas tillbaka i hans bil! Dé du!

2009-10-08 @ 14:21:53
Postat av: skogsnuvan

Ja visst är det själva fasen med glasögon. Jag har ett öga som jag är närsynt på och ett som jag är långsynt på. Glasögon är pest. Jag har mina när jag kör bil men inte annars. Nu är det nog läge att ge sig iväg till stan och försöka skaffa nya men jag vill inte. Tandläkare och optiker och läkare är ju rena fasan och kostar massor av pengar som man inte har. Ja inte är livet lätt att leva inte och så är det höst och mörkt till råga på allt. Pu suck och stön

2009-10-08 @ 15:36:59
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Tittade in hos er via Wallander & Beck´s blogg.



Du har löst ett JÄTTEPROBLEM åt mig. Varför jag också är ENÖGD.

Jag håller OCKSÅ på IFK HÄSSLEHOLM. HAHA.

Hälsa sambon.

PS: Håller på att övertala Clara att också hålla på IFK.DS.

2009-10-09 @ 17:49:26
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Ha ha, tänkte inte riktigt på västarna... jag tänkte på att armarna inte räcker till längre för att man skall kunna läsa i vissa läge.



Gällande västarna, har man stort ansvar så har man och då kan viklinjerna vara väldans viktiga :-)



Ha en bra helg!



Kramizar



Ps. F'låt, det var absolut inte meningen att du skulle behöva sätta teet i halsen.

2009-10-09 @ 22:09:08
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0