REN-OVE Ring



Vov!
Hur är läget med er alla?

Med lilla mig är det toppen
men,
matte är en mes
hon har ont i halsen och är febrig.
Hon är sig inte lik kan jag säga ...
Traaadig är vad hon är och hon skickar ungdomarna att gå ut med mig!
För hon fryyyser säger hon..  Ack ja, inte mycket det fina tål.

Medan hon ligger på soffan o kverulerar passar jag på att sno datorn.
Hon märker inte det i alla fall
he
får man hoppas?
svälj
...
måste bara kolla en extra gång...
vänta
,,,
,,,
Hee
allt lugnt
hon har lindat in sig i HIF halsduken som hon påstår hjälper mot det mesta?
Oj,
det där frågetecknet borde jag nog sudda ut ,,, om jag vill ha livet i behåll..
men fasen jag vet inte hur man gör för att sudda?? Oj oj där kom två till!!! HJÄLP nu har jag klantat till det...
Hmmm
det får vara så länge...


I mattes mappar, hittade jag jättemååånga bilder på mig själv (o:
Najs!
Jag är rätt snygg i min frisyr om jag får säga det själv
((o;

En mapp heter Ren-Ove Ring eller något i den stilen ...
trodde först att matte hade ihop det med någon renskötare eftersom hon skulle ringa denne Ove, men så var det nog inte. Hade annars varit skoj att prova valla renar (;

Däri mappen hursomhelst,
fanns bilder sedan människorna grejade i köket!
Asså... den tiden hade jag nästan förträngt.
Fatta så tråååååkigt det var för mig.
Det hela börjde med att matte icke gillade luckorna i köket...
E det nåt fel på Skavad obehandlad fur?
-De är sååå fula, sa hon och sedan stack hon o köpte färg o drog igång med målning
Hon målade o målade o målade...



Under tiden spanade jag efter tikar
(o:




...Efter två lager färg ångrade matte sig.
Sa att hon liksom inte fick luft i det trånga köket,
det fanns för många skåp!
Inte en enda själ höll med henne.
Men hon är envis min matte..Just ask me! I know!
Så hon bad några killar riva ner de nymålade skåpen, sa åt dem att kakla istället för DET är snyggt, samt att de måste rycka bort en gammal vattenblandare. Så designade hon hyllor - som hon nu hela tiden skryter om - Marias Italian style så nu kan VI ALLA se glas o koppar direkt utan att öppna luckor...
Det tycker jag är jättebra..?

... jag fick fortsätta vänta o spana vidare...



Husse,
 
var inte bättre han!
Han -Gillade inte fjällpanelen! i köket och tapeterna hade han stora invändningar emot...
Fattar inget av detta? (oj, där kom frågetecknet igen)
Partiet med blå blommor mitt i stänktapeten var ju riktigt snyggt o modernt,
ja rent av Innovativt...
Coolt uttryck för att komma från en Pumi inte sant?
Bröt liksom mot det vanliga... tapeten alltså!

Meeeeeeeeeen,
det innovativa fattar inte mina människor...

Husse gillar förresten att bära runt på sin spleijjjs-nya SKRUVDRAGARE och "Skjuta från höften"
tycker han är särdeles skoj.
Gäsp,,,
Hmmm
människors humor...
zzzz
...
Här är Husse med skruvdragaren!



...Dryyyyyygt detta...
Inga fler tikar ute heller så sent på kvällen,
jag hällade mig istället...
på samma post!




sedan kom de,
matte o husse
och pausade på golvet tillsammans med lilla mig.
En gosestund sitter alltid finfint!


(O:

Här är lite före o efter bilder
     
BEFORE - AFTER

  
BEFORE - AFTER


-Hjäääälp, matte börjar röra sig borta i soffan! ! !
Hon ska säkert hämta Panodil .. känner inte honom men hon har hotat att hämta honom flera gånger i helgen,,,
jag får se upp... har inte sett honom än men man vet aldrig...
* * *
Bäst jag smäller ner locket på lappen
Inga långa adjö denna gång
-Arrividerci
(o:

* * *

Kommentarer
Postat av: Camilla och Enzo

Aj, aj, aj vad det låter illa för matte. Hoppas HIF-halsduken hjälper, om inte annat så värmer det nog att ha HIF så nära hjärtat:-). Efter dagens träning i dagsregn för oss känns det som om man är i riskzonen för att ha dragit på sig något så man hamnar i samma läge som Maria. Resten av inlägget kommenterar jag inte för jag är allergisk mot ordet renovering. Varför kan hantverkare aldrig komma när de ska, göra jobbet korrekt och hålla priset de lovat? Aj, aj, aj där kom hyperventileringen och hjärtklappningen. Bäst jag går och tar en valium och lugnar nerverna...

2009-03-08 @ 22:17:39
Postat av: Gazton

Du får ta hand om din matte, se till att hon blir frisk....

2009-03-09 @ 00:22:18
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Jambo

Tycker du är ganska så lik mig på kortet, lika stilig! Vadå renovering??



Min matte har också snorat och snörvlat i helgen. Orkade inte alls lika mycket som hon brukar, inte kul alls!



Matte hälsar och säger att köket blev kanonfint.



Kram på er

Pappa Jambo - resten av flocken hälsar också

2009-03-09 @ 08:17:06
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Skogsnuvan

Onekligen blev det snyggt ert nya köp. Jag har också ett skavt furukök och en knallröd matta med hål i. Skulle gjort något men jag har ingen energi. Målar heller gamla jämtlandsskåp och tavlor. Men nång gång kanske jag kommer till skott.

2009-03-09 @ 12:40:35
Postat av: skogsnuvan

Förlåt jag slant. Ska naturligtvis skriva kök inte köp

2009-03-09 @ 12:41:52
Postat av: Helene & Wallander

Så fräckt alltså... snacka om lyft i köket! Himlans bra idéer och verkligen bra smak har ni.



Säg till om inte HIF-halsduken räcker tillräckligt för kurerandet... jag kan skicka upp en ljusblå on du vill men risken är väl stor att du då på momangen blir frisk eller?



Söt kille, som skrivit sött inlägg.



2009-03-11 @ 00:02:25
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

men gud så FINT!!! oh my, oh my..nu vart jag suuugen på att renovera jag med..jue!!!!riktigt, riktigt snyggt. VILKEN SKLLNAD!:D du...måste bara säga att jag håller med din sambo angåenda mus svansarna...men på håll va han söt;)

2009-03-11 @ 12:26:24
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0