oss är en frälsare född?...

Hur i hela friden gick det här till?
Ibland,
stannar livet liksom upp...
det blir... tomt, svart, tyst
... jag hör min egen puls susa i öronen...

Det enda,
som möjligtvis skulle kunna vara värre hade varit om Han gått till de blekblåa ännu längre söderöver...

Nu frotterar sig "vissa", (=Coach-Göran) i Helsingborgarnas förtvivlan o osäkerhet!
Mr Coach som är Boisare ända in i själen var glad som en lärka när en annan ringde i förvirring härom dagen.
Han skrockade vasst i luren och sa:
"Vi, Landskronabor har släppt ut alla kor, de svart-vita alltså, för att hedra hans ankomst!"

Hmmm...

Vidare tyckte samme Göran att han gott kunde kånka ner statyn från idrottsmuséet till Stortorget och göra avbön innan han far söderut till multikulti-Landskrona!
-Det är allt lite Barcelona över LA, inte sant Maria? sa han...
Herregud! vilken liknelse...

I nästa andetag lämnade han in en brasklapp!
...-Men,
sköter han sig inte...
hamnar han rätt ner i Näckrosdammen bakom omklädningsrummet! Med "huet" före,,, i stillastående surt räligt "dammavann" ...
å han e inte den förste som hamnar där i så fall,,,

(ingen pardon där inte)

Hmmm...

Andra Landskronabor uttrycker det hela såhär:
"Vi ska bära ner honom till floden,
tvätta honom, ren från alla synder, befria honom från mörkrets onda krafter o sedan ska vi ta honom till våra hjärtan!
Oss är en frälsare född... Hallelulja!
"

Min goa "svärdotter", som är Boisare i själ o hjärta, uppvuxen i svartvita randiga halsdukar, tröjor osv...utbrast:
- Va faen ska han hos OSS o göra? Inte nog med att han är HIFare,,, så är det HAN av alla!
hahaha
ja ni förstår!

HENKE till Bois!
Det fanns liksom inte på kartan!

Det var ett himla julstök alltså... o ovannämnda scoop störde friden kan jag säga, morgonkaffet sattes definitivt i halsen.
...
...
...

Livet går trots allt vidare,
det som inte dödar - härdar!


...jag gläds åt vintern som biter i kinderna!
Det är gnistrande vackert o vitt,
det knirrar o gnisslar under kängorna...
Härligt!
Snart e det jul!

Niño fick två extra kvällsrundor när snön kom! (o:

 

Vår lilla Stattenaträdgård i vinterskrud.

Vovven insvept i Jenneys halsduk... (han hämtar den själv i hallen...)


Nu kommer det värsta..
Jag har blivit utsatt för ett attentat!
känsliga läsare varnas!
Ni behöver inte läsa vidare,
jag rekommenderar verkligen er att surfa vidare till något mer lättsmält
...
...
...



Vår fina gran!
(klädd efter konstens alla regler o ritualer)




Läsare som vill o eveentuellt vågar,
får på eget bevåg klicka fram förstoringen av denna bild...
Fattar ni så hemskt?
suck...
Nu får jag trösta mig med litta glögg!


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Skogsnuvan: Jaha du, gillar snön va? Här är det 27 grader kallt så det gäller att hålla sig inne och elda. Jag har ju trevligt sällskap i alla fall så jag ska inte klaga. God jul på dig och ha det bra. Kram

2009-12-22 @ 08:32:33
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Bea

Skönt att du lever. Trodde ett tag att du dött efter denna rrääliiga händelse, det var ju tyst här på bloggen. Själv känner jag mig numera utspelad av sonen (8 snart 9 år) som här om dagen gav mig tips för hur det skulle gå i en match på 13-raders, för det vet väl alla (det var här jag fick BLICKEN som dömde ut mig) att de har ju två skadade spelare och då kan de inte vinna. Suck man är inte längre bäst på allt i hans ögon.

2009-12-22 @ 14:45:35
Postat av: Gazton

God Jul och Gott Nytt År önskar Gazton

2009-12-23 @ 22:05:19
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: jenney

alltså, jag blir nästan tårögd så fint det hänger i granen och jag vet att du innerst inne tycker det är lika grannt som jag tycker att det är maria! :D alla är BoISare innerst inne, vissa vet bara inte om det ännu (;

2009-12-23 @ 22:27:24
Postat av: Marina

Vill bara önska en riktig GOD JUL!



Så söt med sjalen .:D

2009-12-23 @ 23:10:52
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Kära Maria... har du inte lärt dig att blunda för vissa saker? Jag lovar, det kommer med åldern.



Men jag behöver nog en liten förklaring, vad menar du med att "värre hade det varit om HAN gått till de blekblåa ännu längre söderöver"?



Vilken fin trädgårdsbild... men klart sötast är den halsduksprydde killen :-)



Ha en fortsatt härlig julhelg!



Kramelikram



Ps.

Julklappen blev en höjdare :-).

Du glömmer väl inte att höra av dig när ni besöker syrran nästan gång!

2009-12-25 @ 20:52:37
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Camilla och Enzo

God fortsättning till er båda önskar vi i norr. Att Han har gått till Bois ska du inte oroa dig över. Det är lika bra att han övar på något som det inte gör något att han gör misstag med ;). Vi i ÄFF-holm är inte ett dugg oroliga för nästa säsong i alla fall. Det blir som vanligt att de där svart-vita ligger snäppet under vårt gäng. Det vet coach-Göran också, han försöker bara ha ett positivt tänkande...

2009-12-26 @ 15:19:22
Postat av: Bea

Ahh Camilla, jag fattar, han coachar sig själv!

2009-12-26 @ 15:37:32
Postat av: Marina

Har ni det bra i kylan? :D

2010-01-10 @ 21:07:15
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0