Lydnadsträning med för små köttbullar

Vov!
mattes inläggskvot  här på bloggen är kass.Så här har ni mig istället!
Kul grejor på gång varje vecka numera.
Vi går på lydnadsträning varje måndag jag o matte. Matte säger att det skulle man inte kunna tro för ett år sedan!
Fattar inte den inställningen alls? JAG KAN!
(o: (om jag behagar alltså)
Riktigt, riktigt trevligt är det faktiskt, men matte är lite otydlig sometimes och jag undrar vad hon menar egentligen?
Oftast, går det att klura ut hennes signaler och när jag gör det ja då blir hon så glad, så glad o säger braaa på ett särskilt vis och då vet jag att det kommer det en köttbulle-bit till mig.
-Mums!
(o:
Nu vill jag inte klaga på köttbullebiten alls, den är verkligen god. Meeeeeeeen...
Den är pytte, pytte, pytteliten köttbullebiten!
Tänk er själva:
en MammaScanbulle som ju inte är så stor från början, den delar min människa i tolv! (12, ja ni hör rätt) bitar...
Hm...
Många bitar blir det på våra  träningar och till slut blir jag hyfsat mätt, men det tar tid. Innan pyttebiten måste jag skapa mig på alla möjliga o omöjliga sätt dessutom innan hon säger Braaaa eller Klickar med en mojäng som han har i fickan.
Matte säger lite avmätt att det är det som är själva poängen, att köttbullarna ska vara lääänge.
Ja, ja
hon är schysst hursomhelst min matte men, jag hade velat ha HELA påsen på en gång.
Är ni fler därute som har samma erfarenhet? kanske ska vi slå oss samman i en gemensam stor protest...

Ibland,
när matte är på jobbet och stackars jag får stanna hemma, jag då vet jag var jag ska leta ha ha...
och ganska ofta hittar jag en påse med halv-gamla köttbullar i hennes jackficka.
Det är guld! Jag kan ligga i lugn o ro och knapra köttbullar o Frolic  tills allt är slut och rapa o fisa sedan utan att människorna ojar sig. (De är så känsliga i min flock.)
Tycker faktiskt att köttbullarna är extra goda sådär någon dag efter träningen dessutom...

Vi övar,
Fotposition, snygga ingångar och snabba läggande under gång. Så rätt vad jag går så ska jag lägga mig ner. Fattar inte varför? men köttbulle blir det när jag gör det.
Gräset,
är vått för det mesta och inte gör det mig något, märker det knappt bara.
Men,  en del av mina hundtikkompisar har synpunkter på detta att ligga i vått gräs. De stretar emot o vill icke ligga o smutsa  ner sig i det våta. Fisförnäma? maybe,...
Märkligt, för de liksom jag är ju beskaffade med päls.
Deras människor blir besvikna, de diskuterar högljutt med instruktörerna o vovvarna får inte några köttbullar! (hemska tanke)
Nä, bättre att de lagt sig ner i skiten på direkten så hade det regnat manna från himmelen. Yeah, Yeah...
Men det klurar de säkert ut så småningom.
Nähej,
nu är det liiite jobbigt att klicka på tangenterna, klon börjar ömma. (kör pekfingervalsen än så länge)
Ska jag lägga mig i trappan istället o dingla med tassen över kanten...
Trevlig Helg
Vov!
/Niño


Kommentarer
Postat av: Jambo

Vov på dig!



Min människa brukar också vara lite snål med godbitarna! Men gör man bara som de säger direkt så brukar man ju hinna få i sig en hel del innan man ska åka hem. Jag har också en liten groda som jag tycker är hur kul som helst att leka med och den brukar jag få låna när jag varit duktig. Den piper inte längre men det går bra i alla fall. Jag brukar också ligga på trappan och bara ta det lugnt och spana in alla som går förbi.



Ha det bra och dingla lugnt

Hälsningar

Pappa"Jambo"

2008-09-05 @ 18:53:27
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

Ja du har en hund som gillar gamla köttbullar och jag har en katt som dricker öl i bastun. Ja ja underligt att vi är så pass normala som vi är (eller är vi?) Skitkul inlägg Hälsa hunden Han är hur söt som helst.

2008-09-07 @ 21:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0