Under ytan...

Herre gud!  (japp han é på tapeten igen...)
HJÄLP!!!
En vecka på jobbet, semestern slut! snart tid att ställa fram adventsstakarna...
Ack du grymma värld!
Hur fort kan fyra veckor gå?
När jag satt vid skrivbordet på jobbet igen, kändes det som jag varit på kafferast en liten stund...
Well, well...
Nu, är man är Back in Buisness och värmen, den underbara, har kommit på riktigt!
Naturligtvis...
Orkade inte jobba en hel vecka hursomhelst, så jag tog en semesterdag på fredagagen! ha ha och det gjorde jag rätt i för jag hade det sååå skönt. Satt i stolen, i solen, i brisen på stranden och badade, badade o badade.
Det är det bästa som finns!
..att dyka ner under ytan - höra tystnaden... se fin vågmönstrad sandbotten, grön havstång mjukt svajande och små vita snäckor som lyser.
Drar handen genom sandkornen och de löser upp sig och virlar runt i ett salt kosmos där allting är viktlöst...  ja, till och med jag då, trots all gó mat o dryck jag stoppat i mig hela sommaren.
och!
minsann, flöt det inte förbi en kontaktlins? Jodå, min... +1,0...
Tusan också!
tänkte inte på det, att om man dyker, ja då sköljs liksom en lins lätt ur ögat ha ha ha
-What´s new?
säger min man spydigt o menar att jag alltid varit enögd! (en antydan om att jag skulle hålla för hårt på Helsingborgs IF... förstår icke vad han menar med det?)
Nåja,
nu jag ser ganska bra med en lins också. Boken jag hade med mig gick att läsa om jag bara blundade med ena ögat och HIF det såg jag klart o tydligt VANN över Djurgården igår Ha!!!
Så tabellen i dagbladet blir man glad av att se utan att behöva vända upp o ner på tidningen.
Åh du vackra värld, vad jag njuter i värmen o tack o lov för vattnet!
(o:































Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja tack och lov för vattnet. Det är 24 grader varmt i vattnet och jag har SEMESTER och ger gäddhänget en duvning genom att simma. paddla kanot och plocka upp sten ur vattnet. Vill inte lämna mitt paradis ens för att fara och handla så jag kanske kan gå ner några kilo också.

2008-07-28 @ 21:11:30
Postat av: Annika

Visst är det härligt att värmen är här, jag har ju fortfarande semester och kan verkligen njuta.



Ha en fortsatt bra sommar

2008-07-31 @ 16:26:28
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: skogsnuvan

Nu har broder Björn slut på semestern och åkter hem imorgon. Jag har skickat med rosen med honom. Hoppas den tar sig. Tror att den kanske heter Karelisk vitros. Blir först lite gul och sedan helvit

2008-08-02 @ 16:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0