Talldungerastning

Jag har en kollega som har hund.
Hon brukar gå till en talldunge en bit från sitt hem för att rasta vovven. Den här rundan stötte hon på en gammal bekant och de stannade för att prata. Kollegan min är oändligt, oändligt, oändligt pratglad så samtalat tog sin tid...
Hunden sprang under tiden lös och lekte glatt med ett par andra hundar lite längre bort i skogskanten.
Kollegan har en man också,
en sjöman by the way. Denne sjöman är just till sjöss, i fjorton dagar för att sedan komma hem och vara ledig i fjorton dagar och ungefär så rullar det på.
Kollegan har vissa fredagar ett säreget (ja fånigt rentav) leende på läpparna och jag har kommit på att det är
fredagarna då Herr Sjöman är på insegling.
-Kommer gubben hem ikväll eller? brukar jag fråga.
(hon älskar att svara på det!)
Leendet blir ännu bredare och ögonen glittrar.
-Jaaaa...
Jag ska "himm" nu och bädda rent! Har tagit en timmes komp! för det gör jag alltid när han kommer,
åsså gör jag räkmackor, häller upp vin och sedan ... sedan blir det rajraj! så det är klart Maria, att man ska ha rena lakan! skrattar hon och så får man sig en armbåge i sidan så man tappar andan medan hon blinkar med ena ögat övertydligt.
Hursomhelst,
utspelar sig talldunge-hundrastningen en av fredagarna då sailorn kommit hem från de sju haven till räkor, vin o rena lakan. (förmodar att det är den ordningen)
Kollegan pratar o pratar o pratar och glömmer tiden.
Mannen sitter hemma o väntar o väntar o väntar och tar sig ett glas vin och ett till och ännu ett samt provsmakar ett par räkor. Men till slut blir han orolig och går ut för att leta efter frugan.
Han ser henne vid talldungen (inte oväntat pratandes med någon) och stegar fram.
-Ooo, kvittrar kollegan. Kommer du? jag var på väg hem precis nu, jag har träffat en bekant här som heter ...bla...bla... bla...
Visst, snoppar sjömannen av, det ger jag fasen i, men va fasen har du inte koll på hunden för?
-Det har jag! han springer där borta och leker jättefint med de andra två hundarna.
Kollegan pekar bortåt talldungen.
-Hundarna?
Dé é ju för fan två RÅÅDJUR!!!
(-:
image36

Kommentarer
Postat av: Anita

Äntligen Jag har väntat på ditt inlägg ett tag nu. Återigen. Är det du som ritar bilderna till också? Som väl kommit fram av mina berättelse så snöar det igen dag efter dag efter dag.Men skit satta Jag sitter begravd på jobbet och så hem och skotta. Det är egentligen vad mitt liv består av nu Jobba jobba skotta skotta jobba skotta sova jobba skotta o såvidare och såvidare.

2008-01-10 @ 12:42:42
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: Anita

Ja det värsta med mina gubbtavlor är att jag har fullt på 3 väggar till. Om du går in på min hemsida så kan du se lite mera grejor jag gjort. Den heter anitabrehlin.com och där finns en massa bilder på Fisksjön också. Just nu har jag som sagt dåligt med insperation och tid för att göra tavlor. De enda tavlor jag gör är dom misstag jag gör på jobbet. Kram Anita Köp en skön säng för det är rätt viktigt vet jag som har ont i ryggen varje morgon.

2008-01-10 @ 12:51:48
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: björ

gillar dina tekningar skarpt du borde ilustrera
någon barnbok.lycka till med sängletandet(finns jättefina liggundrlag på intersport.
vi ses snart kram björn o anette

2008-01-10 @ 20:14:06
Postat av: skogsnuvan

Nu vet jag vad det är för uggla jag har. Det måste vara en hornuggla för hon har tofsar på öronen och det verkar vara bara den och berguven som har den. Doch är hon en flyttfågel men det har hon väl inte hört så hon har stannat kvar. Idag är det 20 g kallt här men snöar inte. Försök att ta ett kort på råkorna. Såna finns inte här men jag såg en sådan flock när jag var i skåne och dom var häftiga. Kram Anita

2008-01-12 @ 09:55:19
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0