Den djävulska...

Nu har den slagit till!
Den djävulska!
Blåsten!
Jag hatar den! Inget känns "räligare" än minusgradigäckligtfuktigHelsingborgssaltstänktsnålblåst. Fy fan, säger jag bara.
Det fullständigt skär genom ben o märg.
Norrlänningar, må ha snö o kyla i massor, men detta tar lidandepriset.... Siddharta nådde förmodligen inte samma smärta ens då han späkte sig som värst...
Urrrr...
Hur fasen ska man skydda sig? Visst, det lär ju inte finnas dåligt väder, bara kassa kläder, men den som myntade uttrycket har inte varit här, kan jag säga. Lager på lager, knäpp ordentligt, halsduk fjorton varv motsols, fäll kvickt upp paraplyt som vindskydd innan det är för stort luftmotstånd och vänd dig sedan för guds skull inte om.
Det är kittet liksom, men nog fasen letar blåsten sig in i någon liten glipa, typ ett för stort knapphål.
Viktigast för överlevnaden är dock att snabbt kunna inta den för oss Helsingborgare välbekanta ställningen. Kraftigt framåtlutad utan att att tippa över på näsan. DET är en konst. Man behöver väl utvecklad balans. Hade John Cleese kännt till Helsingborgsmanéret, hade han haft ännu ett uppslag för "How to walk silly"!
Niño, ska vara glad att han har en sådan fantastiskt päls att hålla värmen i. Men det är svårt att kommunicera med honom när det dånar som värst.
Hans öron far och pratar jag inte i medvind hörs ju inte kommandona!
Ha ha...
Här gäller verkligen KONTAKT och det är ju just det vi jobbar på jag o vovven för handsignalerna fungerar oavsett väder, ja kanske inte i väldigt tät dimma eller snöstorm men annars.
image34

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag vet att det kan blåsa för hemskt ont i Helsingborg för jag har varit där och kännt det. Här blåser det också nu men Björn o Anette åker hem på söndag så jag tror dom tycker att det är bra här. Tack för dina snälla ord i min blogg. Känns fint att någon känner med en. Björn bjöd på mat ikväll (kanske han har läst bloggen om min gamla mat) Så ikväll ska jag inte sitta hemma med min barrade gran och lessna katt och jag ska köpa fågelfrö idag så att mina fåglar och ekorrar får mat imorgon. Ingen åkare nyper mig i rumpan under helgen så även det är lugnt. Kram på dig och håll dig inne så du inte blåser bort. Är det du som tecknar de roliga bilderna?

2008-01-04 @ 15:17:18
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: skogsnuvan

Tack för dina råd. Idag känns det lite bättre. Jag blev bjuden på middag hos Björn igår kväll och vi såg på film. Min vän dansann skrev och talade om att vi ska börja bugga snart igen och en av mina andra vänner ringde och vi ska träffas imorgon. Sedan pratade jag med en vän till som ville vi skulle fara på supe och "Allt för byn" i Sundsvall i slutet på månaden så det finns lite kul att se fram emot. Nu ska jag städa ur mitt kylskåp och hämta ved. Sovmorgon tog jag mig till kl halv 10 Skönt

2008-01-05 @ 10:37:56
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se
Postat av: björn

hej har precis passerat genom 106 mil av
snö blåst slask halka mörker dimma regn och stockholmare.du har rätt det finns inget dåligt väder bara dåligt halvljus halvdana vinterdäck och värdelösa vindrutetorkare.men med glatt humör hemma
igen vi hörs snart björn o anette.

2008-01-06 @ 20:57:40
Postat av: Anita

Hej tjejen,. Ta och skriv lite nu för jag väntar på ditt inlägg varje dag. Gärna lite nya bilder också!!!

2008-01-09 @ 07:47:34
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0