Färdigmat...

Fredag igen...
Härligt (o:
Igår,
flyttade vi från lägenheten! Äntligen, får man ju säga. Idag ska nycklarna överlämnas... ett kapitel i ens boende historia är över.
Skönt att få allt till samma ställe och tur att man har många grabbar kring sig, för de hjälpte till att bära så en annan slapp. Bättre att koncentrera sig på städning o fönsterputs... var och en till sitt så att säga.
Spisen är tyvärr fortfarande urkopplad i huset så matlagning... det var längesedan.
Ohh vad jag saknar en spis... Frysförrådet har tagit slut för ett bra tag sedan och jag har för första gången i mitt liv köpt färdigrätter! Findus, Dafgård, Weight watchers o allt vad det heter ha ha.. Har sonderat terrängen i butikens frysboxar, stått på huvudet i dem tills näsan blev kall o blå. Kom till kassan med 18 (!) Cordon bleu, Wiensnitzlar, Citronfiskar o Vegetariska lasagner. .... lade upp meter-höga travar med mat och skymtade inte kassörskan förrän hon kört förbi allt på "bandet".
Men, jag är hungrig o klarar mig inte utan riktig mat om dagarna o får jag inget blir jag ilsken grrr..
)-:
 

Pumin,
hänger med mig på jobbet om dagarna. Det är för rörigt för honom att vara hemma just nu.
Han är riktigt duktig när han är med.
Vi tränar kommandot stanna var gång jag ska gå ut till kaffe automaten och fylla på min kopp! Funkar bättre o bättre nu minsann. Men dum ser man ut Kom Stanna Kom Stanna osv osv ha ha ser någon en undrar de ju om "hissen inte går ända upp"?
När vi går tillbaka kör vi slalom (mellan mina ben) och det funkar bra det också, men ser man inte hunden (han är ju ganska liten) så ser det ut som jag går med höga knän...

Det svåra är när det kommer in störningar! (alltså inte för mig att gå med höga knän )
Som chefen tex haha Vad ska man göra när pumin sitter fast i hennes bak?
Kräva löneförhöjning kanske...
Tjing


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Ja det måste kännas skönt att äntligen få bo på ett ställe. Det är ju rörigt innan allt är i ordning. Jag önskar att hunden vi har på jobbet kunde sitta fast i ändan på chefen lite då och då men den hunden är så snäll och ligger bara tyst under mitt skrivbord hela dagarna och är nöjd bara han får ett hundkex då och då. Ha nu en bra helg

2008-02-29 @ 12:53:30
Postat av: björn

mycke kaffe lydig hund

2008-03-02 @ 08:40:21
Postat av: skogsnuvan

Hoppas att du kommit i ordning nu i ditt nya hem. Det brukar ju ta tid. Inte för att jag har någon stor erfarenhet. Jag har nog bara flyttat 3 ggr i mitt liv och har alltid haft kvar mitt föräldrahem så där har man kunnat stoppa undan det man inte behövt. Skulle jag flytta på riktigt skulle det vara totalt kaos för i mitt hus har ingenting slängts på 100 år. Solen lyser och det är 20 grader kallt idag men blir nog fint frampå dagen

2008-03-05 @ 08:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0